• Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

• Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

Jag har varit i din frus situation.
    Och det enda du kan göra är att säga hela sanningen och inte utelämna något.
    Men det faktum att du har varit otrogen mot henne i 1,5 år och ljugit för henne lika länge gör att jag tror att det inte spelar någon roll vad du säger.
    Lögnerna och sveket sårar mer än otroheten i sig.
    Och det gör att du nog har förstört hennes tillit för dig.
    Du skriver att du vill fortsätta för barnens skull.
    Men du är inte så lite naiv om du tror att barnen inte kommer att märka att det inte är så bra mellan er.
    Barn är inte dumma. Även om de är små.
    De lär märka att du inte älskar henne och inte har någon närhet och intimitet med henne.
    Dessutom,hade du haft dina barns bästa för ögonen så hade du inte valt att vara otrogen från första början utan istället försökt lösa problemen med din fru.
    Om din fru väljer att lämna dig så lär du väl gå tillbaka till din älskarinna på en gång.
    Och det visar väl då hur mycket du egentligen älskar din fru. Dvs inte alls.
    Carpe Diem
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2018-04-12 10:24:24 följande:

Jag har varit i din frus situation.

Och det enda du kan göra är att säga hela sanningen och inte utelämna något.

Men det faktum att du har varit otrogen mot henne i 1,5 år och ljugit för henne lika länge gör att jag tror att det inte spelar någon roll vad du säger.

Lögnerna och sveket sårar mer än otroheten i sig.

Och det gör att du nog har förstört hennes tillit för dig.

Du skriver att du vill fortsätta för barnens skull.

Men du är inte så lite naiv om du tror att barnen inte kommer att märka att det inte är så bra mellan er.

Barn är inte dumma. Även om de är små.

De lär märka att du inte älskar henne och inte har någon närhet och intimitet med henne.

Dessutom,hade du haft dina barns bästa för ögonen så hade du inte valt att vara otrogen från första början utan istället försökt lösa problemen med din fru.

Om din fru väljer att lämna dig så lär du väl gå tillbaka till din älskarinna på en gång.

Och det visar väl då hur mycket du egentligen älskar din fru. Dvs inte alls.

Stannade du med din man/partner?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Eller

Inget av dem, jag skulle skita fullständigt i om du blev kär eller kåt, om hen betydde allt eller inget, Det enda jag skulle bry mig om är att du VALDE att gå vidare med det och valde att pissa på mig, vår relation och våra barn (om ni har några). Det skulle säga mig att du är en egoist som när det kommer till kritan väljer dina egna lustar/känslor för din familj och det är allt jag behöver veta för att avgöra att jag inte vill ha ett förhållande med dig.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 10:32:49 följande:
    Stannade du med din man/partner?
    Nej. Jag lämnade.
    Kanske om han varit ärlig. Men han ljög mig rakt upp i ansiktet även fast jag försökte konfrontera honom med det jag fått veta.
    (Jag fick veta det på omvägar)
    Men jag tror inte det hade hjälpt ens om han hade varit ärlig.
    Det faktum att han inte respekterade mig mer än att han kunde hoppa i säng med någon annan var det som var avgörande.
    Jag ångrar inte att jag valde att lämna honom.
    Hade jag inte gjort det så hade jag förmodligen inte träffat mannen i mitt liv och fått mina barn.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sch)

Varför berätta? Håll tyst och börja istället med att vara en bättre och kärleksfullare man. Gör bot utan att berätta. Det är bara du som kommer må bättre av att berätta, lätta på hjärtat, din fru kommer bli ledsen och arg, så onödigt om du bestämt dig för henne.

• Anonym (Man)
    molly50 skrev 2018-04-12 10:45:16 följande:

Nej. Jag lämnade.

Kanske om han varit ärlig. Men han ljög mig rakt upp i ansiktet även fast jag försökte konfrontera honom med det jag fått veta.

(Jag fick veta det på omvägar)

Men jag tror inte det hade hjälpt ens om han hade varit ärlig.

Det faktum att han inte respekterade mig mer än att han kunde hoppa i säng med någon annan var det som var avgörande.

Jag ångrar inte att jag valde att lämna honom.

Hade jag inte gjort det så hade jag förmodligen inte träffat mannen i mitt liv och fått mina barn.

Ah! Så ni hade inte barn? En helt annan situation då.
  • molly50
    Anonym (Sch) skrev 2018-04-12 10:51:05 följande:

Varför berätta? Håll tyst och börja istället med att vara en bättre och kärleksfullare man. Gör bot utan att berätta. Det är bara du som kommer må bättre av att berätta, lätta på hjärtat, din fru kommer bli ledsen och arg, så onödigt om du bestämt dig för henne.

Och om sanningen ändå kommer fram så lär det blir ännu värre för hans fru.
    Då får hon dessutom leva med vetskapen om att han har ljugit henne rakt upp i ansiktet.
    Och för vems skull har han i så fall ljugit?
    Inte för hans frus skull i alla fall.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 10:55:24 följande:
    Ah! Så ni hade inte barn? En helt annan situation då.
    Nej,vi hade inga barn. Tack och lov.
    Men dte hade inte spelat någon roll.
    Jag hade lämnat i alla fall.
    Barn mår inte bättre av att leva med två föräldrar som inte har det bra tillsammans,än av att leva med dem var för sig och båda mår bra.
    Snarare tvärtom.
    Carpe Diem
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Sch) skrev 2018-04-12 10:51:05 följande:

Om TS hade varit kapabel att vara en "bättre och kärleksfullare man" helt på egen hand så hade han aldrig varit otrogen i första taget. Då hade han satt stopp för det på en gång. Bevisligen misslyckades han med det i 1,5 år. Så att "döma" sig själv till att göra bot fungerar sällan bra för det är ju så himla lätt att intala sig att "äh, bara jag håller tyst och gör bot senare så blir allt bra" så det kvittar ju om man råkar bryta sin bot några ggr, man kan ju alltid börja om lite senare.

Människor som resonerar som du, gräv ner sanningen, det man inte vet har man inte ont av, du skdar bara andra genom att vara ärlig, det är bättre att ljuga, osv.... har en tendens göra om sina "misstag" gång efter gång.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2018-04-12 11:04:03 följande:

Nej,vi hade inga barn. Tack och lov.

Men dte hade inte spelat någon roll.

Jag hade lämnat i alla fall.

Barn mår inte bättre av att leva med två föräldrar som inte har det bra tillsammans,än av att leva med dem var för sig och båda mår bra.

Snarare tvärtom.

Så om samma sak hände med pappan till dina barn, det vet du att det kan, då skulle du lämna på två röda? Inte ge en ny chans? Inte ens fundera på det, för barnens skull?
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?