• Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

• Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Milfy) skrev 2018-04-11 19:18:25 följande:

Du det tåget har nog gått. Var inte så jävla patetisk. Stå ditt kast och skilj dig. Det finns ju en anledning att det blev såhär och inte fan var det er glödande passion som man och hustru...

Ja, jag håller med dig där. Detta hade inte hänt om jag trivdes med min fru på det sättet. Men jag vill inte skiljas, vi har små barn. Jag vill prova en gång till. Man hör ju om par som hittar tillbaka till varandra.
  • Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2018-04-11 19:21:24 följande:

Ja. Annars skulle du ha gjort slut för länge sen.

Men vad är så fel med att ta den enkla vägen, om man verkligen vill ge det ett försök till?
  • Anonym (Nr 2)

Av de alternativen skulle jag köra på nr 2. Jag själv förmodligen lämna om det kom fram att min man haft ett förhållande i 1,5 år men om jag skulle ens kunna tänka mig att stanna så skulle det krävas 100% ärlighet. "Det betydde inget" och 1,5 års förhållande rimmar ju väldigt illa, vem går på det?

• Anonym (Man)
    Anonym (Nr 2) skrev 2018-04-11 19:29:57 följande:

Av de alternativen skulle jag köra på nr 2. Jag själv förmodligen lämna om det kom fram att min man haft ett förhållande i 1,5 år men om jag skulle ens kunna tänka mig att stanna så skulle det krävas 100% ärlighet. "Det betydde inget" och 1,5 års förhållande rimmar ju väldigt illa, vem går på det?

Tack för svar!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nr 2) skrev 2018-04-11 19:29:57 följande:

Tack för svar!
  • Anonym (Jhonny)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:21:57 följande:

Ja, jag håller med dig där. Detta hade inte hänt om jag trivdes med min fru på det sättet. Men jag vill inte skiljas, vi har små barn. Jag vill prova en gång till. Man hör ju om par som hittar tillbaka till varandra.

Under rätt förutsättning ja.

Du har tyvärr ingen vetorätt i den frågan. Det är din fru som bestämmer här och vill hon inte har du förlorat både fru, älskarinnan och dina barn.

Deal with it.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jhonny) skrev 2018-04-11 19:35:42 följande:

Under rätt förutsättning ja.

Du har tyvärr ingen vetorätt i den frågan. Det är din fru som bestämmer här och vill hon inte har du förlorat både fru, älskarinnan och dina barn.

Deal with it.

Mina barn skulle jag aldrig förlora.

Vad är rätt förutsättningar? Och det är ju just det jag undrar, vilket alternativ tror ni ger mig större chans att min fru väljer att kämpa för oss?
  • Anonym (K)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:24:07 följande:

Men vad är så fel med att ta den enkla vägen, om man verkligen vill ge det ett försök till?

Du förstör din frus chanser att hitta en bättre man och ni lär era barn att man ska behandla sin partner illa eller man ska låta sig behandlas som dörrmatta i en förhållande.
  • Anonym (Jhonny)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:24:07 följande:

Seriöst, rädslan för upptäckt gjorde att du hamnade där du är.

Hade det inte varit nån risk hade du fortfarande haft din älskarinna kvar.

Det är svaret på varför det är magstarkt att ens fråga om den lätta vägen. Hyckleri är enda anledningen till att du stannar.

Du vill stanna för din rädslas skull. Inte för din frus skull.

Och DET min kära Watson kan vem som helst räkna ut att när din fru räknar ut anledningen till din skitnödighet så är du både rökt,stekt och flådd...
  • Anonym (K)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:39:23 följande:

Mina barn skulle jag aldrig förlora.

Vad är rätt förutsättningar? Och det är ju just det jag undrar, vilket alternativ tror ni ger mig större chans att min fru väljer att kämpa för oss?

Det är inte upp till dig . Dina barn är myndiga om några år . De kan välja bort dig om de vill.
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?