• Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

• Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

Nr2.

Vad har fått dig att efter 1.5 år bestämma dig för att det är din fru du vill ha och inte den andra? Varför tog det dig 1.5 år att komma på det? Jag tycker du gör det väldigt lätt för dig. Fattar inte ens hur man kan vara otrogen så länge, sen hävda att man älskar den man varit otrogen mot, för att i nästa mening skriva att det är av bekväma skäl att hålla ihop. Ert förhållande är dött. Låt din fru hitta en riktig man istället.
  • Fluffis
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 20:08:14 följande:

Tryggheten i en parrelation. Ekonomisk trygghet. Barnen har två föräldrar som lever tillsammans. Samma som för mig.

På riktigt, om du nu tänker vara ?ärlig? mot frugan, dra dessa motiveringar henne, att du tycker hon ska stanna av dessa skäl, och se vad som händer.

Du kommer få en så hård fot i arslet, mannen ????
  • Anonym (K)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 20:08:14 följande:

Tryggheten i en parrelation. Ekonomisk trygghet. Barnen har två föräldrar som lever tillsammans. Samma som för mig.

Du utgår ifrån att dina barn är korkade...
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-11 21:11:29 följande:

Nr2.

Vad har fått dig att efter 1.5 år bestämma dig för att det är din fru du vill ha och inte den andra? Varför tog det dig 1.5 år att komma på det? Jag tycker du gör det väldigt lätt för dig. Fattar inte ens hur man kan vara otrogen så länge, sen hävda att man älskar den man varit otrogen mot, för att i nästa mening skriva att det är av bekväma skäl att hålla ihop. Ert förhållande är dött. Låt din fru hitta en riktig man istället.

Tänker inte gå in på varför jag bestämt mig för detta, jag bara har det. Jag och min fru, vi har det hemtrevligt, hon är en bra vän.

Just nu vill jag få det att fungera med familjen. Det är allt.

Men tack för ditt svar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2018-04-11 21:14:36 följande:

Du utgår ifrån att dina barn är korkade...

Mina barn är små, de förstår inte detta.
  • Anonym (Man)
    Fluffis skrev 2018-04-11 21:13:08 följande:

På riktigt, om du nu tänker vara ?ärlig? mot frugan, dra dessa motiveringar henne, att du tycker hon ska stanna av dessa skäl, och se vad som händer.

Du kommer få en så hård fot i arslet, mannen ????

Vi får väl se. Jag ska berätta för henne.
  • Fluffis
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:20:40 följande:

Tänker inte gå in på varför jag bestämt mig för detta, jag bara har det. Jag och min fru, vi har det hemtrevligt, hon är en bra vän.

Just nu vill jag få det att fungera med familjen. Det är allt.

Men tack för ditt svar.

Och då säger jag: knip käft, lär dig nåt, hoppas det aldrig kommer fram (varför skulle det??), och gör aldrig om det.

Er relation är förstörd, oavsett om ni fortsätter bo ihop eller ej, om du berättar.
  • Anonym (K)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:21:29 följande:

Mina barn är små, de förstår inte detta.

Är de nyfödda tvillingar?
  • Anonym (Man)
    Fluffis skrev 2018-04-11 21:23:23 följande:

Och då säger jag: knip käft, lär dig nåt, hoppas det aldrig kommer fram (varför skulle det??), och gör aldrig om det.

Er relation är förstörd, oavsett om ni fortsätter bo ihop eller ej, om du berättar.

Den är förstörd just nu, ja. Men vi kanske kan få tillbaka den? Jag trycker undan mina känslor för den andra och fokuserar på familjen.
  • Fluffis
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:22:53 följande:

Vi får väl se. Jag ska berätta för henne.

Och säga att ?snälla fortsätt vara ihop med mig för det är tryggt ekonomiskt? Fast jag var både kär o otrogen.?

O mannen, lova att du återkopplar här hur det gick!
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?