Anonym (My) skrev 2018-04-12 21:06:07 följande:
Min man var otrogen. Allt kom fram och det var fruktansvärt. Han berättade allt, men använde inte ordet kär. Jag fattar att han blev förälskad och på ett sätt känns faktiskt det bättre än att det inte betydde något men fortfarande är jag nog rätt tacksam att han inte använde de orden.
Vi har tagit oss igenom det och nu är vi på stabil mark igen, mendet tog tid. Nyckeln dit var att vi efter det kom fram pratade otroligt mycket och han svarade ärligt på alla min frågor, även de obehagliga och även om jag ställde samma fråga otaliga gånger. Han har också accepterat att det går i vågor. Första månaderna pratade vi om oss, henne, varför, vad vi vill mm i oändlighet som det känns. Sen tonade det ner, men det finns dagar då jag har behov att tala om det och han accepterar det.
När det kom fram var det en chock och det kan jag säga att hade jag inte känt att min man hade varit fullkomligt ärlig och svarat öppet på alla mina frågor hade jag inte klarat det. Han frågade vad jag ville veta, det är en bra start. Sen fick han acceptera alla frågor, gråt, anklagelser, svartsjuka, kontrollbehov och allt som följde. Att vi sedan tog oss igenom det var att vi fokuserade på vad vi vill och vi vet idag att vi vill leva tillsammans.
Väldigt viktigt inlägg, TS!
Skall du ha någon som helst chans så kan du inte försöka smita undan. Du måste vara helt igenom ärlig, och inte tänka på vad du "tror hon vill höra".
Du måste berätta att du erkänner för att du var rädd att bli avslöjad.
Du måste berätta att du fortfarande har starka känslor för den andra kvinnan, men att du vill välja att trycka undan dem.
Du måste vara ärlig i att du inte känner för din fru på det sättet just nu, men att du skulle vilja det igen.
Osv.
Var totalt ärlig, oavsett vilken fråga hon ställer - och det kan bli många detaljerade frågor om älskarinnans och ditt sexliv mm.