• Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

• Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
  • Anonym (Tjej)

Att du blev förälskad (inte kär) men att du insett att det är din fru du älskar med djupa känslor och att känslorna för den andra var starka men ytliga och håller på att gå över.

Det tror jag ger dig störst chans.

• Anonym (Jhonny)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:39:23 följande:

Mina barn skulle jag aldrig förlora.

Vad är rätt förutsättningar? Och det är ju just det jag undrar, vilket alternativ tror ni ger mig större chans att min fru väljer att kämpa för oss?

Det är din fru som avgör om ni har rätt förutsättning, inte du.

Du har ljugit för henne och bedragit henne i 1,5 år. DET är absolut inte rätt förutsättning för att förhandla om nytt försök..
  • Anonym (Hennes bästa)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 19:09:08 följande:

Så, nummer två ger mig en större chans att hon stannar?

Du ska säga det som är sant! Låter läskigt att du ska "välja" alternativa sanningar, för att hon ska stanna. Känns som att du ska fortsätta ljuga eller annat för att hon ska stanna. Så gör man inte. Ska inte finnas några baktankar. Var som sagt bara ärlig. Sen ska hon välja vad hon vill göra och du får acceptera det val hon gör och göra ditt bästa för dig, henne och barnen oavsett vad hon väljer.

Så sluta välja det som du tror är bäst gör DIG och säg sanningen,för det är det bästa för HENNE.
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (Hennes bästa) skrev 2018-04-11 19:51:03 följande:
    Du ska säga det som är sant! Låter läskigt att du ska "välja" alternativa sanningar, för att hon ska stanna. Känns som att du ska fortsätta ljuga eller annat för att hon ska stanna. Så gör man inte. Ska inte finnas några baktankar. Var som sagt bara ärlig. Sen ska hon välja vad hon vill göra och du får acceptera det val hon gör och göra ditt bästa för dig, henne och barnen oavsett vad hon väljer.

Så sluta välja det som du tror är bäst gör DIG och säg sanningen,för det är det bästa för HENNE.
    Du pratar nog tyvärr för döva öron. En gång en patetisk fegis, alltid en patetisk fegis för den här snubben.
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

Vänd på frågan, varför ska din fru stanna kvar hos dig?

När du berättat att du varit otrogen i 1,5 år, exakt vad i det skulle få henne att vilja fortsätta?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-04-11 19:43:26 följande:

Att du blev förälskad (inte kär) men att du insett att det är din fru du älskar med djupa känslor och att känslorna för den andra var starka men ytliga och håller på att gå över.

Det tror jag ger dig störst chans.

Tusen tack!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hennes bästa) skrev 2018-04-11 19:51:03 följande:

Ok, så nummer två. Tack.
  • Anonym (JW)

Hade velat veta sanningen. Och sen hade jag bett dig dra åt helvete ditt jävla äckel.

• Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2018-04-11 19:56:32 följande:

Vänd på frågan, varför ska din fru stanna kvar hos dig?

När du berättat att du varit otrogen i 1,5 år, exakt vad i det skulle få henne att vilja fortsätta?

Tryggheten i en parrelation. Ekonomisk trygghet. Barnen har två föräldrar som lever tillsammans. Samma som för mig.
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 20:08:14 följande:
    Tryggheten i en parrelation. Ekonomisk trygghet. Barnen har två föräldrar som lever tillsammans. Samma som för mig.
    Ja alla barn som lever med två föräldrar som inte älskar varandra kan ju säkert intyga hur underbart det är. Du skriver så otroligt korkade saker så jag börjar undra om det inte är en trolltråd.
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?