• Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

• Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:32:44 följande:

Jag hade gett min fru en chans, för familjens skull.

Det var inte frågan..
  • Anonym (Man)
    Anonym (Baaah) skrev 2018-04-11 21:43:44 följande:

Och vad är din tankar kring mitt svar?

Att jag inte vet om jag älskar min fru ?på det sättet? längre. Finns ju såklart en anledning till varför jag blev kär i en annan. Men det finns också en anledning att jag ?valde? min fru när allt ställdes på sin spets.

Otrogen med någon annan tror jag inte att jag kommer vara, men kanske ångrar jag att älskarinnan blev sårad.

Tror bara att en ny chans kan reda ut detta.
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2018-04-11 21:45:13 följande:

Det var inte frågan..

Av den anledningen förtjänar jag en ny chans.
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:38:13 följande:

Jag tänkte på barnen. Barnen är ju den enda anledningen till att jag lämnat min älskrinna istället för min fru.

Som sagt, vill hon skiljas kommer jag inte kämpa för att hon ska ändra sig, men jag vill att hon ger mig en till chans. Därav min ts. Tror verkligen inte att vare sig alt.1 eller alt. 2 får det att låta som att det inte var så farligt. Vi får se vad som händer.

Nej du tänker inte på barnen.

Du tänker på enklaste sättet att komma undan eftersom du lämnade älskarinnan då det blev risk för upptäckt.

DET är sanningen din fru behöver höra.
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2018-04-11 21:49:26 följande:

Nej du tänker inte på barnen.

Du tänker på enklaste sättet att komma undan eftersom du lämnade älskarinnan då det blev risk för upptäckt.

DET är sanningen din fru behöver höra.

Jag tänkte på barnen.

Och hur är det att komma undan när jag bestämt mig för att berätta?
  • Anonym (Jhonny)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:48:53 följande:

Av den anledningen förtjänar jag en ny chans.

Du har varit otrogen och därför anser du att du förtjänar en ny chans?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jhonny) skrev 2018-04-11 21:51:16 följande:

Du har varit otrogen och därför anser du att du förtjänar en ny chans?

Ja.
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:50:58 följande:

Jag tänkte på barnen.

Och hur är det att komma undan när jag bestämt mig för att berätta?

Återigen, Du valde att skippa älskarinnan när det blev risk för att ni skulle bli upptäckta.

Det är orsaken till att du väljer att själv berätta.

Ingenstans i detta handlar om barnen. Bara din egen rädsla för att bli avslöjad.

Hade du tänkt på barnen hade du aldrig hamnat i detta från början.

Du har haft 1,5 år på dig att tänka på barnen, men det gjorde du inte. Inte förrän du riskerar att bli avslöjad.

Och du försöker komma undan konsekvenserna genom att be din FRU tänka på barnen och ert liv ihop och att HON inte ska kasta bort det.

Hör du inte själv hur illa det låter ?
  • Anonym (Baaah)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:48:04 följande:
    Att jag inte vet om jag älskar min fru ?på det sättet? längre. Finns ju såklart en anledning till varför jag blev kär i en annan. Men det finns också en anledning att jag ?valde? min fru när allt ställdes på sin spets.

Otrogen med någon annan tror jag inte att jag kommer vara, men kanske ångrar jag att älskarinnan blev sårad.

Tror bara att en ny chans kan reda ut detta.
    Men skulle du själv vilja fortsätta med någon som varit otrogen i över ett års tid, t o m varit kär, och nu böna och be att frun ska förlåta och vilja fortsätta när du inte ens vet om du älskar henne??? Du valde frun när allt ställdes på sin spets ja, för att det är mycket som står på spel.

Det är inte schysst! Tänk om hon visste hur grundlurad hon varit och kommer att bli om ni fortsätter för att du enbart är bekväm.

Det ärligaste du kan göra är att säga att du vill fortsätta endast för barnens skull och förklara varför du valde att vara otrogen. 

Jag fattar faktiskt inte att du vågar chansa med frun igen efter det här, vilket jäkla ansvar och vetskapen att tröttnar du igen framöver så kommer du såra henne sju resor värre än nu.
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2018-04-11 22:00:34 följande:

Återigen, Du valde att skippa älskarinnan när det blev risk för att ni skulle bli upptäckta.

Det är orsaken till att du väljer att själv berätta.

Ingenstans i detta handlar om barnen. Bara din egen rädsla för att bli avslöjad.

Hade du tänkt på barnen hade du aldrig hamnat i detta från början.

Du har haft 1,5 år på dig att tänka på barnen, men det gjorde du inte. Inte förrän du riskerar att bli avslöjad.

Och du försöker komma undan konsekvenserna genom att be din FRU tänka på barnen och ert liv ihop och att HON inte ska kasta bort det.

Hör du inte själv hur illa det låter ?

Men, detta är något för vuxna. Varför skulle jag dra in mina barn i detta?

Jag förstår inte vad du menar. Är det inte samma sak att satsa på mitt äktenskap nu för barnens skull som att inte vara otrogen då för barnens skull i så fall?

Däremot har du rätt i att hotet om att bli avslöjad pressade mig till att berätta, men jag tycker att det är skönt att få berätta.
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?