• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • T90

Bara jag som är så jävla glömsk hela tiden? Inte likt mig. Brukar ha stenkoll på allt och glömmer aldrig något. Nu är det som att jag vore lite dement....

• an8oben
    T90 skrev 2018-06-01 15:33:40 följande:

Precis! Ja det är det. Fick missfall (MA) i oktober. Så är rätt orolig och tom emellanåt. Väntar på störtblödning eller att få veta vid vul att det är över typ... För dig då?

Åh jag förstår, känner igen mig i dig, har haft 3 missfall (har två barn också), så det är svårt att glädjas också nu för man tror ju hela tiden att det kommer gå helt fel.
  • T90
    an8oben skrev 2018-06-01 15:37:47 följande:

Åh jag förstår, känner igen mig i dig, har haft 3 missfall (har två barn också), så det är svårt att glädjas också nu för man tror ju hela tiden att det kommer gå helt fel.

Ja jag har ju ingen erfarenhet av att det kan gå bra ens :/ vi får vänta och se nu bara. Tacksam att ha blivit gravid igen iallafall. Hoppas det går väl för både dig och mig nu!
  • an8oben
    T90 skrev 2018-06-01 15:39:57 följande:

Ja jag har ju ingen erfarenhet av att det kan gå bra ens :/ vi får vänta och se nu bara. Tacksam att ha blivit gravid igen iallafall. Hoppas det går väl för både dig och mig nu!

Exakt! Innan jag blev gravid så trodde jag att MF och MA nästan inte drabbade någon...sen hände det en själv! Det var ju kört för alltid Täbkte jag.
  • Jeex
    Lucifer91 skrev 2018-06-01 10:46:04 följande:

Tack alla fina för svar!

Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?

Går in i v7 imorgon..

Ring och be om att få legrigan. Nu ä det ju inte säkert att det funkar för alla, men för mig tog det bort det värsta illamåendet.
  • EIJ90
    T90 skrev 2018-06-01 11:43:00 följande:

Dålig matlust här... Enda jag vill ha är piggelin. Kan man leva på det? :)

Jag är också sjukt sugen på piggelin. Fick mannen att köra efter glassbilen igår och så hade de inte den sorten ;(

Haha. Får nog införskaffa imorgon!
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-06-01 20:00:10 följande:

Jag är också sjukt sugen på piggelin. Fick mannen att köra efter glassbilen igår och så hade de inte den sorten ;(

Haha. Får nog införskaffa imorgon!

Haha vi höll på att göra samma tabbe häromdagen men sambon kollade på hemsidan att de inte hade piggelin innan vi rusade efter.. Rätt dåligt, sån vanlig glass liksom. Idag sa sambon "det är ju bra du äter något, att du gillar något. Men det är inte mycket näring i piggelin... Ät gärna annat med..." hahhahaa
  • SunnyDay
    T90 skrev 2018-06-01 15:34:35 följande:

Bara jag som är så jävla glömsk hela tiden? Inte likt mig. Brukar ha stenkoll på allt och glömmer aldrig något. Nu är det som att jag vore lite dement....

Nä, här är en till som är mer förvirrad och klumpig än vanligt :)
  • Vegas
    Lucifer91 skrev 2018-06-01 10:46:04 följande:

Tack alla fina för svar!

Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?

Går in i v7 imorgon..

Jag mår också illa och har faktiskt spytt en del. Gjorde inte det när jag var gravid med mitt första barn. Spyr oftast på morgonen och på tom mage (jätte jobbigt, då de bara kommer galla). Annars kräks jag direkt vid riktigt vidriga dofter. Som typ öppen köttbulkeask och öppnad salami förpackning i samma kyl. Bluäh! :O

Men jag lever på hoppet att det går över om 3 veckor. Är i vecka 8+5 idag.
  • Malin95

Hej ????

Jag går gärna med i den fbgruppen, hur gör jag? ????

Går in i v8 imorgon, bf 18/1-19

Första barnet på första försöket, vi är överlyckliga!

Svar på tråden BF Januari 2019