• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Malin95

Hej ????

Jag går gärna med i den fbgruppen, hur gör jag? ????

Går in i v8 imorgon, bf 18/1-19

Första barnet på första försöket, vi är överlyckliga!

• Anonym (Ny)

Går in i vecka åtta idag. Beräknad 17 januari. Har haft mycket molvärk sista veckan och ett ganska lätt men konstant illamående. Känner mig helt oförstående när folk pratar om cravings. Jag kämpar med att hitta något som jag inte vill spy av. Riskrisp och a-fil står på menyn för tillfället. Hur dåligt kan man äta utan att det blir farligt för bebisen?

• Anonym (Bebis2019)
    Anonym (Ny) skrev 2018-06-02 09:44:23 följande:

Går in i vecka åtta idag. Beräknad 17 januari. Har haft mycket molvärk sista veckan och ett ganska lätt men konstant illamående. Känner mig helt oförstående när folk pratar om cravings. Jag kämpar med att hitta något som jag inte vill spy av. Riskrisp och a-fil står på menyn för tillfället. Hur dåligt kan man äta utan att det blir farligt för bebisen?

Fostret tar det den behöver! Så det behöver du inte oroa dig för :) Det är snarare hur länge din kropp orkar. Skulle du kräkas och inte få behålla något får du ju åka in för att få dropp!
  • Anonym (Ny)
    Anonym (Bebis2019) skrev 2018-06-02 10:11:59 följande:

Fostret tar det den behöver! Så det behöver du inte oroa dig för :) Det är snarare hur länge din kropp orkar. Skulle du kräkas och inte få behålla något får du ju åka in för att få dropp!

Det är väl det värsta. Jag mår inte illa och spyr på morgonen utan jag mår liksom lite konstant illa heeeela tiden. Har i ren desperation börjat kalla det lilla livet för parasiten.
  • an8oben
    Anonym (Ny) skrev 2018-06-02 10:52:40 följande:

Det är väl det värsta. Jag mår inte illa och spyr på morgonen utan jag mår liksom lite konstant illa heeeela tiden. Har i ren desperation börjat kalla det lilla livet för parasiten.

Hej! Jag har liknande som du. Känsla av åksjuka hela dagen. Jag lever på vindruvor ????

Har BF 22/1
  • Anonym (Ny)
    an8oben skrev 2018-06-02 15:38:38 följande:

Hej! Jag har liknande som du. Känsla av åksjuka hela dagen. Jag lever på vindruvor ????

Har BF 22/1

Intressant! Det får jag testa. Mjölk och fil har funkat bra men nu tror jag att jag har blivit dålig i magen av för mycket laktos istället. Min man är snäll och påminner mig lite försiktigt om att jag har längtat efter det här ;)
  • emsii8

Fy vilken seg dag jag haft idag. Varit så tom på energi! Fortfarande inget illamående! Håller tummarna för att jag slipper det ???? Finns det någon av er som vill starta en fb-grupp till oss tillsammans med mig?

• Evca

Hej! Här är en till som väntar januaribebis (bf 22/1 i nuläget). Mår *peppar peppar* förvånadsvärt bra än så länge och märker inte direkt av graviditeten. Har varit tvungen att dubbelkolla fotot jag tog på gravtestet bara för att se så att jag inte bara har fått för mig att jag är gravid ???? Jag är gärna med i en FB-grupp OM den är hemlig och dold för utomstående. Jag vill ännu inte avslöjas graviditeten för omgivningen.

• Anonym (Ny)

Tror att det finns en redan men jag är osäker på vem som bjuder in till den. Kolla början av tråden.

• Lucifer91

Jag hittar minsann inte gruppen på fb haha, vill gärna va med och dela tankar med er, men bara om den är hemlig då vi inte gått ut med detta än :)

Svar på tråden BF Januari 2019