• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Vegas
    hcarolin skrev 2018-06-03 18:04:28 följande:

Man blir ju lätt knäpp alltså, och egentligen vet jag ju att händer något så händer något - och då kan jag inte påverka det ändå. Men man hoppas ju så innerligt att allt ska gå bra och att det är en frisk liten bebis som bakas. Alltid lite lugnare att höra någon annan också är relativt "symptomfri"

När jag väntade mitt första barn hade jag inga symptom. Kanske lite tröttare än vanligt. Det blev verkligt när magen började synas :)

Denna gång har jag dock spytt mycket och mår väldigt illa hela tiden hehe. Och är JÄTTE trött.

Alla graviditeter är olika! Men jag hade som sagt inga symptom första 15 veckorna typ. Och ut kom ett friskt litet barn :)
  • LJOO

Hej,

BF 17/1 och mådde i v. 6 lite illa hela tiden oavsett vad jag gjorde. v.7 gick illamåendet över till att jag mådde illa när det gick mer än 2 timmar mellan måltiderna. Nu i v.8 är jag tillbaka till att må illa hela tiden. Jag är konstant sugen, men inget smakar gott eller underlättar mående. Det är till och med obehagligt att dricka vatten. Någon som känner/känt likadant och kan ge tips på vad som fungerade att äta för er?

• Evca

Jag försöker mig på att starta en ny hemlig grupp på fb. Jag behöver dock lägga till någon med för och efternamn först för att därefter (hoppas jag) kunna lägga till medlemmar med deras mailadress. Är det någon som vill skicka ett PM till mig med för och efternamn och gärna en beskrivning av hur profilbilden ser ut så hoppas jag kunna starta en grupp?

• hcarolin
    Vegas skrev 2018-06-03 19:04:17 följande:
    När jag väntade mitt första barn hade jag inga symptom. Kanske lite tröttare än vanligt. Det blev verkligt när magen började synas :)

Denna gång har jag dock spytt mycket och mår väldigt illa hela tiden hehe. Och är JÄTTE trött.

Alla graviditeter är olika! Men jag hade som sagt inga symptom första 15 veckorna typ. Och ut kom ett friskt litet barn :)
    Tack för lugnande kommentar  <3
  • Dunciss

Var på ultraljud i fredags och fick se ett tickande hjärta och ett foster som var 8.3 mm. Vet inte om det är lagom för tiden, men läkaren verkade tycka att allt såg bra ut så jag antar det :)

Kändes som en lättnad att få veta att den lille därinne lever.

Dock skrämde läkaren upp mig rejält. Eftersom jag snittades med mitt första barn för bara 6 månader sedan menar hon att det kommer att vara högriskgraviditet med risk för att livmodern går sönder, inre blödningar och huja vilka hemska bilder hon målade upp... När jag kom hem och googlade lite verkade det som att det finns många som blivit gravida snart efter snitt och inte fått några särskilda restriktioner... Antar att läkare kanske ser olika på det där men min läkare fick det att låta som värsta dödsdomen för både mig och barnet....

• an8oben
    LJOO skrev 2018-06-03 20:19:08 följande:

Hej,

BF 17/1 och mådde i v. 6 lite illa hela tiden oavsett vad jag gjorde. v.7 gick illamåendet över till att jag mådde illa när det gick mer än 2 timmar mellan måltiderna. Nu i v.8 är jag tillbaka till att må illa hela tiden. Jag är konstant sugen, men inget smakar gott eller underlättar mående. Det är till och med obehagligt att dricka vatten. Någon som känner/känt likadant och kan ge tips på vad som fungerade att äta för er?

Hej och grattis! Har själv BF 20/1. Första barnet?

Jag äter vindruvor....
  • LJOO
    an8oben skrev 2018-06-03 21:22:53 följande:

Hej och grattis! Har själv BF 20/1. Första barnet?

Jag äter vindruvor....

Hej,

Grattis!

Ja det är mitt första :) är det ditt första med?

Vindruvor var ett bra tips, tack. Här du testat något receptfritt läkemedel för att få bukt på illamåendet?
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-06-03 20:31:12 följande:

Var på ultraljud i fredags och fick se ett tickande hjärta och ett foster som var 8.3 mm. Vet inte om det är lagom för tiden, men läkaren verkade tycka att allt såg bra ut så jag antar det :)

Kändes som en lättnad att få veta att den lille därinne lever.

Dock skrämde läkaren upp mig rejält. Eftersom jag snittades med mitt första barn för bara 6 månader sedan menar hon att det kommer att vara högriskgraviditet med risk för att livmodern går sönder, inre blödningar och huja vilka hemska bilder hon målade upp... När jag kom hem och googlade lite verkade det som att det finns många som blivit gravida snart efter snitt och inte fått några särskilda restriktioner... Antar att läkare kanske ser olika på det där men min läkare fick det att låta som värsta dödsdomen för både mig och barnet....

Men fy! Jag snittades för 10 månader sedan, ska till läkaren i morgon.

Min bm var lugn och sa att jag inte får gå igenom värkarbete, men annars ska det nog gå bra.

Får se vad läkaren säger.
  • an8oben
    LJOO skrev 2018-06-03 21:44:18 följande:

Hej,

Grattis!

Ja det är mitt första :) är det ditt första med?

Vindruvor var ett bra tips, tack. Här du testat något receptfritt läkemedel för att få bukt på illamåendet?

Nej det är nummer 3, har tyvärr inget tips på läkemedel mot illamående....jag försökte med frisk luft, bubbelvatten istället! Det funkar hyfsat!

Och tänka att det blir bättre om ett tag, der värsta är ju att man måste låtsas må toppen innan man berättar för någon haha...
  • linasblomma

Jag är gravid med tvåan. Min dotter är bara 5 månader gammal. Lite av en chock då hon helammas dygnet runt och jag inte fått min mens. Min med tanke på hur envis min kille är, så är hans spermier säkert likadana...

BF 29 april (på min födelsedag).

Svar på tråden BF Januari 2019