• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • linasblomma
    linasblomma skrev 2018-06-04 01:58:02 följande:

Jag är gravid med tvåan. Min dotter är bara 5 månader gammal. Lite av en chock då hon helammas dygnet runt och jag inte fått min mens. Min med tanke på hur envis min kille är, så är hans spermier säkert likadana...

BF 29 april (på min födelsedag).

BF 29 Januari menar jag givetvis (fortfarande min födelsedag). I April blev hon tillverkad =D
  • jennyek93

Är i v 9. BF 12/1. Konstant illamående, men konstigt nog allra värst på kvällen? Någon mer som har det så? Använder postafen på dagen och Lergigan till natten och har tack vare dem sluppit att kräkas så mycket. Frukt, bär, bubbelvatten och yoghurt är det enda jag är sugen på. Plus den sjukaste tröttheten jag varit med om, haha! Sover ca 10 h per natt men måste ändå sova på dagen efter jobbet. Har ni berättat för era chefer? Min chef börjar nog misstänka något då hon tyckte att jag såg så trött och blek ut, plus att jag har fått vara hemma vissa dagar pga ?huvudvärk?

• Lucifer91
    jennyek93 skrev 2018-06-04 06:47:22 följande:

Är i v 9. BF 12/1. Konstant illamående, men konstigt nog allra värst på kvällen? Någon mer som har det så? Använder postafen på dagen och Lergigan till natten och har tack vare dem sluppit att kräkas så mycket. Frukt, bär, bubbelvatten och yoghurt är det enda jag är sugen på. Plus den sjukaste tröttheten jag varit med om, haha! Sover ca 10 h per natt men måste ändå sova på dagen efter jobbet. Har ni berättat för era chefer? Min chef börjar nog misstänka något då hon tyckte att jag såg så trött och blek ut, plus att jag har fått vara hemma vissa dagar pga ?huvudvärk?

Jag är i v 7, mår så illa att jag knappt får i mig något. Och samma här, värst på kvällen. Melon, nektarin, hallon och passionsfrukt är lättare att få i sig..

jag sover också enormt mycket, och igår sov jag i två omgångar mitt på dagen. Jag har berättat för min chef, som blev jätte glad och är stöttande.. :)
  • Saima17
    jennyek93 skrev 2018-06-04 06:47:22 följande:

är i vecka 7 lr 8..dom e lite osäkra än (hoppas v 8) mår som ett riktit arsul. spyr på morron å kväll ibland på dagarna om ja int ha sovit. håller på å blir helt knäpp.. är extremt trött. har jätte dåligt samvete mot sambon som vill va ute i trädgård å jobba.. å ja ligger inne å sover. Ska på ul t en jätte bra privat klinik på torsda så sen vet ja mera. typ d enda som hålls i är kall oboy me salt rökt skinka å vitt bröd.. jätte nyttigt.. haha..
  • Missma01

Jag känner igen mig, och sjukt dåligt tålamod med. Vilket inte går så super bra ihop med en 2,5 åring. Försöker bita ihop men ja, känslorna svänger som en virvelvind ibland haha :P

an8oben skrev 2018-06-03 09:22:03 följande:

Hej på er!

Har fått ett gräsligt humör....är i vecka 7.

Fler som känner igen sig?

• an8oben
    Missma01 skrev 2018-06-04 09:15:37 följande:

Jag känner igen mig, och sjukt dåligt tålamod med. Vilket inte går så super bra ihop med en 2,5 åring. Försöker bita ihop men ja, känslorna svänger som en virvelvind ibland haha :P

Haha eller hur!
  • Lucifer91

Ni som är i v 7, när ska ni skriva in er hos bm? :) vi ska dit på torsdag..

jag vill så gärna ha ett tidigt ultraljud redan nu så man iallafall kan stilla några nerver haha.

• Jejje93
    Lucifer91 skrev 2018-06-04 10:13:31 följande:

Ni som är i v 7, när ska ni skriva in er hos bm? :) vi ska dit på torsdag..

jag vill så gärna ha ett tidigt ultraljud redan nu så man iallafall kan stilla några nerver haha.

Jag skrev in mig vecka 6 :) jag ska dit den 12/6
  • Nikhita

Hej! Jag är gärna med också. Jag är troligtvis i vecka 7 med bf 23 januari. Det blir mitt andra barn. Har en dotter på 12 år sen tidigare.

Känner inte heller så mycket av det ännu förutom att jag fått sluta med alla mediciner jag skulle behöva för pollen, förkylning mm. Så jag mår inte på topp just nu på grund av det.

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • an8oben
    Nikhita skrev 2018-06-04 10:29:10 följande:

Hej! Jag är gärna med också. Jag är troligtvis i vecka 7 med bf 23 januari. Det blir mitt andra barn. Har en dotter på 12 år sen tidigare.

Känner inte heller så mycket av det ännu förutom att jag fått sluta med alla mediciner jag skulle behöva för pollen, förkylning mm. Så jag mår inte på topp just nu på grund av det.

Grattis vad kul! Har själv Bf den 22/1
Svar på tråden BF Januari 2019