• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Jejje93
    LJOO skrev 2018-06-05 22:51:56 följande:
    Min barnmorska så till mig att 80%, 4/5, av alla graviditeter går bra och att jag förtjänar att njuta av den. Att även om det mot alla odds inte skulle gå vägen så kommer jag inte bli mer ledsen och besviken om jag njutit av den.

Jag tyckte det var så bra sagt och sen dess har jag kunnat njuta av den och mår så mycket bättre :)
    Tack <3
  • Lucifer91
    Saima17 skrev 2018-06-05 22:44:44 följande:

mår riktit as illa.. börjar bli hela dagarna nu.. skit jobbit. e som ett hormon monster å.. gråter för minsta lilla.. jätte jobbit

Mitt illamående kom från ingenstans nu i denna veckan, slutet på förra. Har fått lergigan och idag kunde jag njuta av min frukost.. så be din bm skriva ut de.. <3
  • Lucifer91
    LJOO skrev 2018-06-05 22:48:33 följande:

Jag mår bra, men även jag mår illa. Känner mig dock sugen på.allt men inget är gott eller hjälper illamåendet. Mitt största problem just nu är att jag inte får i mig tillräckligt med vätska pga måendet.

Mm förstår de helt och hållet! Jag har fått positiv effekt av lergigan comp faktiskt :)
  • Nikhita
    Saima17 skrev 2018-06-04 15:34:10 följande:

kopparbärs har en super god ekologisk alkoholfri äppelcider.. sku kunna dricka den dygnet runt

. haha.. å sen sommmersby e helt okej åxå.. Men kopparbärs vinner no.. större burk å

Anonym (Bebis2019) skrev 2018-06-04 15:48:48 följande:

Nosecco, rawson retreat eller Richard Juhlin är helt ok alkoholfria bubbel som finns på Systembolaget. Känns lite lyxigt med en riktig flaska också :)

Tack för tipsen! ????

Eftersom kaffe inte ska vara så bra under graviditeten undrar jag om nån här testat koffeinfritt kaffe? Undrar om det smakar gott som vanligt kaffe. ????????????
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Nu blev mitt inlägg lite konstigt. Det blev visst en massa frågetecken istället för emojis.

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-06 09:03:19 följande:

Mitt illamående kom från ingenstans nu i denna veckan, slutet på förra. Har fått lergigan och idag kunde jag njuta av min frukost.. så be din bm skriva ut de.. <3

Okej. ja ha mått illa sen före +ET = 4 dagar före mens.. Men börja spy i typ v3+4.. min bm e int den bästa.. Ja ha sagt länge att ja spyr från att ja stiger upp å hon bara tycker "d e bra.. d e d en stark graviditet å du vet varför du spyr. " ja blir galen. hon tar mj in på allvar.. å hon ja ska byta t e på semester t juli å då far ja på semester
  • Lucifer91
    Saima17 skrev 2018-06-06 10:37:09 följande:

Okej. ja ha mått illa sen före +ET = 4 dagar före mens.. Men börja spy i typ v3+4.. min bm e int den bästa.. Ja ha sagt länge att ja spyr från att ja stiger upp å hon bara tycker "d e bra.. d e d en stark graviditet å du vet varför du spyr. " ja blir galen. hon tar mj in på allvar.. å hon ja ska byta t e på semester t juli å då far ja på semester

Aha okej, de känns ju inte så bra för dig :/ min bm skrev inte ut tabletterna utan hon bad mig ringa min läkare på novakliniken och förklara läget så de va han som skrev ut dom. Hoppas du kan få hjälp! :/<3
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-06 13:44:36 följande:

Aha okej, de känns ju inte så bra för dig :/ min bm skrev inte ut tabletterna utan hon bad mig ringa min läkare på novakliniken och förklara läget så de va han som skrev ut dom. Hoppas du kan få hjälp! :/<3

Okej ja ska t en privatklinik på ul imorron iom att ja int litar på hon ja går t.. å hon ja ska t imorron e super bra!! hon skriver säkert ut nå åt mj. hon känner även den läkaren ja vari t förr så tänker precis berätta hur hon e.. hon läkaren som int e nå bra så gör va ja säger bara ja säger att hon bättre sagt d.. helt sjukt hur hon kan gör så. hon sämre sa åt mj att nä int e d nå bråttom me blodförtunnande.. Så sa ja men hon andra sa att ja måst börja v6.. "okej ja men då gör vi så"... Alltså fatter int..
  • Grodan7

Hänger med här. Gravid 8+3 efter IVF och igår såg vi det lilla pyret på VUL :) BF 14/1

• Grodan7

Hänger med här. Gravid 8+3 efter IVF och igår såg vi det lilla pyret på VUL :) BF 14/1

Svar på tråden BF Januari 2019