• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • SunnyDay
    T90 skrev 2018-06-08 18:54:22 följande:
    Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.
    Ok, ja det är klart att man inte måste berätta tidigt men hade jag själv varit chef hade jag iaf uppskattat att få veta i god tid. Det ska ju hinnas rekrytera vikarie mm. Men v. 9-10 är kanske lite väl tidigt ändå :)

Haha, men alltså förstår jag dig rätt? Sa din kollega till en vecka innan hon tänkte gå hem på föräldraledighet?
  • Jejje93
    T90 skrev 2018-06-08 18:54:22 följande:
    Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.
    Ja. Alltså min kollega sa till dagen efter hon födde för att hon visste ej hon var gravid men det är ju inte att rekommendera. Kan ju sätta kollegor och arbetsgivare mycket i skiten:)
  • Evca
    svenskbaggen skrev 2018-06-08 05:20:30 följande:

Någon mer som är sjuukt trött? Och har syskon att ta hand om? Fattar inte hur man ska orka. Jag har en pojk på 3,5 år med massa energi..

V 9 (8+1)

Jag är också sjukt trött (och illamående). Är i v. 8 nu . Jag har en liten som snart är 10månader att ta hand om och sedan en 7åring och 9åring.

Så länge de stora barnen har varit i skolan har jag passat på att vila så mkt jag kan när minstingen sover men hur jag ska klara dagarna på sommarlovet vet jag inte... Hoppas nästan att det är tidig järnbrist så att det går att göra något åt tröttheten men kan ju lika gärna vara "normal" graviditetströtthet.
  • Saima17

åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!! 
    nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

• OPP
    svenskbaggen skrev 2018-06-08 05:20:30 följande:

Någon mer som är sjuukt trött? Och har syskon att ta hand om? Fattar inte hur man ska orka. Jag har en pojk på 3,5 år med massa energi..

V 9 (8+1)

Jag är också sjukt trött. Somnar i soffan mitt på dagen och kan sova bort hela dagar om jag är ledig. Har dock inga småbarn hemma, minsta är 10 och sköter sig själv. Har däremot 2 hundar varav den ena är bara 13 veckor så det känns som att ha en bebis redan med avbruten nattsömn pga kisdnödig valp. :) hoppas tröttheten ger med sig när trimester 2 börjar. Går in i v11 imorgon.
  • Anonym 67

Hej!

Jag plussade 23/4 och enligt mina beräkningar har jag BF 4/1 2019. Var på ett tidigt första besök på mvc I vecka 6 där hon bokade in oss på ett rutinbesök med provtagning och erbjöd också ultraljud idag 8/6 - då jag enligt hennes beräkningar är I v 10+3 (9+6 mina beräkningar)

Problemet var att jag kissade innan ultraljudet, så hon hade supersvårt att se nåt för att livmodern låg så långt in, hon zoomade och zoomade, och visade tillslut att livmodern var fylld med fostervatten, och så sa hon att det här är inte vecka 11 snarare vecka 9, zoomade lite till och såg typ bara en skugga som pulserade, kunde vara hjärtat då frekvensen såg liknande ut men kunde inte säga att det var det...

Blev skitorolig att detta inte är något nu att det är en tom livmoder och att det bara inte kommit ut ännu, allt jag läser är att man ska se hjärtat på ultraljud nu. Är det någon mer som varit med om liknande???

Hon bokade in mig på vul på onsdag nästa vecka eftersom jag ändå ska träffa läkare för mina återkommande svampinfektioner, vilket känns som en evighet, jag har själv bokat in vul på en privatklinik på måndag men känns som jag kommer gå under tills dess.. Har någon gjort vanligt ultraljud där det varit svårt att se??

• Anonym 67

Hej!

Jag plussade 23/4 och enligt mina beräkningar har jag BF 4/1 2019. Var på ett tidigt första besök på mvc I vecka 6 där hon bokade in oss på ett rutinbesök med provtagning och erbjöd också ultraljud idag 8/6 - då jag enligt hennes beräkningar är I v 10+3 (9+6 mina beräkningar)

Problemet var att jag kissade innan ultraljudet, så hon hade supersvårt att se nåt för att livmodern låg så långt in, hon zoomade och zoomade, och visade tillslut att livmodern var fylld med fostervatten, och så sa hon att det här är inte vecka 11 snarare vecka 9, zoomade lite till och såg typ bara en skugga som pulserade, kunde vara hjärtat då frekvensen såg liknande ut men kunde inte säga att det var det...

Blev skitorolig att detta inte är något nu att det är en tom livmoder och att det bara inte kommit ut ännu, allt jag läser är att man ska se hjärtat på ultraljud nu. Är det någon mer som varit med om liknande???

Hon bokade in mig på vul på onsdag nästa vecka eftersom jag ändå ska träffa läkare för mina återkommande svampinfektioner, vilket känns som en evighet, jag har själv bokat in vul på en privatklinik på måndag men känns som jag kommer gå under tills dess.. Har någon gjort vanligt ultraljud där det varit svårt att se??

• T90
    SunnyDay skrev 2018-06-08 19:12:36 följande:

Ok, ja det är klart att man inte måste berätta tidigt men hade jag själv varit chef hade jag iaf uppskattat att få veta i god tid. Det ska ju hinnas rekrytera vikarie mm. Men v. 9-10 är kanske lite väl tidigt ändå :)

Haha, men alltså förstår jag dig rätt? Sa din kollega till en vecka innan hon tänkte gå hem på föräldraledighet?

Hon sa till några dagar innan ja när hon skulle gå hem. Men var ju synligt gravid, alla visste :)
  • Lucifer91
    Anonym (Matilda) skrev 2018-06-08 14:11:54 följande:

Du måste testa preggers, man kan ansluta sin sambo till appen också så han får lite nyttig info om vad som händer i kvinnokroppen. Det är inte bara en dans på rosor.

Åhhh jag har appen, men har ej kommit på hur jag ansluter sambon? :p
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-08 22:40:36 följande:

Åhhh jag har appen, men har ej kommit på hur jag ansluter sambon? :p

funkar den appen till Android?
Svar på tråden BF Januari 2019