Hej!
Jag plussade 23/4 och enligt mina beräkningar har jag BF 4/1 2019. Var på ett tidigt första besök på mvc I vecka 6 där hon bokade in oss på ett rutinbesök med provtagning och erbjöd också ultraljud idag 8/6 - då jag enligt hennes beräkningar är I v 10+3 (9+6 mina beräkningar)
Problemet var att jag kissade innan ultraljudet, så hon hade supersvårt att se nåt för att livmodern låg så långt in, hon zoomade och zoomade, och visade tillslut att livmodern var fylld med fostervatten, och så sa hon att det här är inte vecka 11 snarare vecka 9, zoomade lite till och såg typ bara en skugga som pulserade, kunde vara hjärtat då frekvensen såg liknande ut men kunde inte säga att det var det...
Blev skitorolig att detta inte är något nu att det är en tom livmoder och att det bara inte kommit ut ännu, allt jag läser är att man ska se hjärtat på ultraljud nu. Är det någon mer som varit med om liknande???
Hon bokade in mig på vul på onsdag nästa vecka eftersom jag ändå ska träffa läkare för mina återkommande svampinfektioner, vilket känns som en evighet, jag har själv bokat in vul på en privatklinik på måndag men känns som jag kommer gå under tills dess.. Har någon gjort vanligt ultraljud där det varit svårt att se??