• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • T90
    Saima17 skrev 2018-06-08 22:52:07 följande:

funkar den appen till Android?

Undrar jag med, lyckades inte hitta
  • Saima17
    T90 skrev 2018-06-08 23:08:27 följande:

Undrar jag med, lyckades inte hitta

int ja heller.. fick fram 2 böcker bara.. lr nå liknande..
  • an8oben
    Saima17 skrev 2018-06-08 23:48:35 följande:

int ja heller.. fick fram 2 böcker bara.. lr nå liknande..

Hej! Är gravid i vecka 7, mår så illa och är trött, ska dessutom ha kalas och gäster helgen och ingen vet att jag är gravid...går runt i en väldigt fluffig blus hahah....usch.
  • Saima17
    an8oben skrev 2018-06-09 09:40:03 följande:

Hej! Är gravid i vecka 7, mår så illa och är trött, ska dessutom ha kalas och gäster helgen och ingen vet att jag är gravid...går runt i en väldigt fluffig blus hahah....usch.

Hej. Ja d där illamående e inge roligt.. e glad ja fick tabletter mot d. mornarna är lite jobbiga än men resten funkar så bra sen :) d e en svår hemlighet att hålla men en rolig sån sen :D
  • Vegas
    T90 skrev 2018-06-08 18:54:22 följande:

Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.

Såhär säger lagen:

"Enligt föräldraledighetslagen ska du däremot anmäla till arbetsgivaren att du vill vara föräldraledig två månader före ledighetens början. Du ska samtidigt ange hur lång tid du planerar att vara föräldraledig."

Det gäller oavsett vilken förälder.

Men 2 månader innan så syns de nog rejält att man är gravid haha :)

Jag berättar för chefen någon dag innan han går på semester. Mest för att jag vill att han hör de från mig o inte nån annan under sin semester. Men jag väntar med att berätta för kollegorna lite till.
  • Missdecibel86

6+4 idag och igår slog illamåendet till. Med mina andra två mådde jag illa på morgnarna men denna gången svagt hela dagarna. Är dessutom sååå trött *gäsp* haha Inväntar inskrivning den 6/7 som dessutom är mannens födelsedag :)

• emsii8
    Saima17 skrev 2018-06-07 22:07:04 följande:

Oj d låter litet för v6. men d e bar att allt är toppen :)

Ja va idag på VUL.. är v 6+6 å parveln där inne e 8.6mm.. å ja e så lycklig när ja fick se ett starkt tickande hjärta.. tårarna rann av lycka..

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 cm i vecka 6.
  • emsii8
    emsii8 skrev 2018-06-09 18:15:23 följande:

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 mm i vecka 6.

• Saima17

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 cm i vecka 6.

Okej :) nå dom vet ju hur d ska va så :)
  • Jejje93
    Var lycklig tills motsatsen bevisas. <3
Svar på tråden BF Januari 2019