• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Evca
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 20:32:53 följande:

Jag har nu gjort en hemlig Facebook - grupp för oss januari - mammor :) skicka meddelande om du vill vara med.

Jag får upp att användaren är privat när jag klickar på ditt namn för att skicka ett meddelande. Är det bara jag som är oteknisk och inte lyckas skicka meddelande?
  • Evca
    Evca skrev 2018-06-13 22:18:46 följande:

Jag får upp att användaren är privat när jag klickar på ditt namn för att skicka ett meddelande. Är det bara jag som är oteknisk och inte lyckas skicka meddelande?

Var visst bara jag som inte hittat alla funktioner på familjeliv. Skämskudden framme.
  • snippisen

Fråga!

fick vad jag antar är missfall. Blödning med lite klumpar (som riklig mens)
    Måste man gå och kolla upp så att det blir inskrivet att det är konstaterat missfall. Eller kan jag bara fortsätta som vanligt med livet nu när jag inte blöder längre?

• xrayoflight
    snippisen skrev 2018-06-16 09:33:41 följande:

Fråga!

Måste man gå och kolla upp så att det blir inskrivet att det är konstaterat missfall. Eller kan jag bara fortsätta som vanligt med livet nu när jag inte blöder längre?

Jag beklagar det eventuella missfallet

Till mig sa de att så länge du inte blöder mer än 3 bindor på 1h så är du ok. Om du får feber eller väldigt ont så sök vård. Mvc sa till mig att ta ett ultraljud för att kolla att allt kommit ut men gyn sa att det fanns inga tider och att det inte behövs -.-
  • Jomila

Beklagar ditt ev. Missfall! Precis som xrayoflight skriver, känns allt ok och ?som vanligt? så behöver du inte kolla upp det...har du hunnit skriva in dig på mvc så kan du ringa och säga att du fått missfall. Skulle rekommendera dig att ta ett graviditetstest om tre-fyra veckor för att se så att alla hormoner lämnat, blir det minus på stickan då ska allt ha kommit ut ordentligt.

Kram

Fråga!

• Vegas

Fråga!

Jag beklagar ditt eventuella missfall! Jag åkte in till gynakuten när jag fick mitt och dom kollade med vaginalt ultraljud och konstaterade missfall samt kollade att allt åkt ut av sig själv. Ett tips är ändå att ringa gyn och boka tid. Så du vet att inga rester är kvar om det är ett missfall.

Har du ont? Jag hade fruktansvärt ont under mitt missfall.
  • Jejje93
    Vegas skrev 2018-06-17 08:01:07 följande:
    Jag beklagar ditt eventuella missfall! Jag åkte in till gynakuten när jag fick mitt och dom kollade med vaginalt ultraljud och konstaterade missfall samt kollade att allt åkt ut av sig själv. Ett tips är ändå att ringa gyn och boka tid. Så du vet att inga rester är kvar om det är ett missfall.

Har du ont? Jag hade fruktansvärt ont under mitt missfall.
    På vilket sätt har man ont? Jag har haft som stickningar/hugg i blygdbenet. Är det så?
  • Jomila
    Jejje93 skrev 2018-06-17 09:34:36 följande:

På vilket sätt har man ont? Jag har haft som stickningar/hugg i blygdbenet. Är det så?

Jag hade som kraftig mensvärk i några timmar innan jag började blöda och sen fortsatte det något dygn om jag inte minns fel...
  • Linnen

Jag vill gärna vara med i FB-gruppen om någon lägger till mig?! Det är anonymt utåt va?! ???? beräknad 23 januari och tredje barnet! ????????

• svenskbaggen
    Linnen skrev 2018-06-17 21:19:08 följande:

Jag vill gärna vara med i FB-gruppen om någon lägger till mig?! Det är anonymt utåt va?! ???? beräknad 23 januari och tredje barnet! ????????

Jag skickar meddelande :)
Svar på tråden BF Januari 2019