• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Jeex
    emsii8 skrev 2018-06-09 18:15:23 följande:

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 cm i vecka 6.

Lyssna på din läkare och magkänsla :) Man får ta det lite med en nypa salt vad folk skriver här inne. Alla graviditet är olika och växer olika. Det finns inget rätt eller fel. Så länge den mår bra :)
  • Jeex

Är nu i v.10 (9+1) och var på mitt andra ul i fredags v.9(8+6). Både den lilla och hjärtat hittades på en gång. Graviditeten är så frisk som den kan vara :) Känns nu skönt att man nu kan säga att det är foster och inte ett embryo. Det blir liksom mer på riktigt nu.
  • LindaAB

HEJ! Ny här :) fick veta i söndags att jag är gravid! Barn nr 2, vår dotter är 13 månader idag! Blir tätt! Men det kluriga är att jag har ingen aning vilken vecka jag är i eftersom jag inte haft riktig mens sen mars ! När skriver man in sig hos mvc? (Kommer ej ihåg ) Kram

• Saima17
    Jeex skrev 2018-06-10 13:13:34 följande:

Lyssna på din läkare och magkänsla :) Man får ta det lite med en nypa salt vad folk skriver här inne. Alla graviditet är olika och växer olika. Det finns inget rätt eller fel. Så länge den mår bra :)

vill bara förklara iom att d va ja som skrev att d lät litet iom att ja själv va i v6+6 å bebis va 8.6mm så lät dryga 3mm litet. Ha int mena att trampa på nåns tår.. Men ha märkt att många e väldigt mkt mer frispråkig här inne än va ja e.

ha kommi fram t att d e no kanske dags att lämna den här tråden nu.

Hoppas allt löser sj för alla. å trevlig sommar!
  • Jeex
    Saima17 skrev 2018-06-10 17:08:14 följande:

vill bara förklara iom att d va ja som skrev att d lät litet iom att ja själv va i v6+6 å bebis va 8.6mm så lät dryga 3mm litet. Ha int mena att trampa på nåns tår.. Men ha märkt att många e väldigt mkt mer frispråkig här inne än va ja e.

Handlar inte om att vara frispråkig, för det är ju så här inne, att man kan få ta allt med en nypa salt.

Men att jämföra med andra är ju inte bra att göra heller då alla graviditeter kan vara olika. Och det är ju inte så konstigt om din skulle vara större då det verkar som om du ligger före henne i graviditeten.

Tycker bara att man får vara noga med vad och hur man skriver. Det kan nog både såra och göra en orolig om man uttrycker sig på det sättet.
  • Jeex
    LindaAB skrev 2018-06-10 16:44:33 följande:

HEJ! Ny här :) fick veta i söndags att jag är gravid! Barn nr 2, vår dotter är 13 månader idag! Blir tätt! Men det kluriga är att jag har ingen aning vilken vecka jag är i eftersom jag inte haft riktig mens sen mars ! När skriver man in sig hos mvc? (Kommer ej ihåg ) Kram

Grattis och välkommen :)
  • Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-06-10 17:08:14 följande:

Jag måste nog påstå att du själv var väldigt frispråkig i det du kommenterad med att den var så liten.
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-06-10 17:31:53 följande:

Handlar inte om att vara frispråkig, för det är ju så här inne, att man kan få ta allt med en nypa salt.

Men att jämföra med andra är ju inte bra att göra heller då alla graviditeter kan vara olika. Och det är ju inte så konstigt om din skulle vara större då det verkar som om du ligger före henne i graviditeten.

Tycker bara att man får vara noga med vad och hur man skriver. Det kan nog både såra och göra en orolig om man uttrycker sig på det sättet.

hon skrev ju no sj att den "endast va 3,7mm och är i v 6 lr nåt" å iom att ja å va i v 6..så..

d e väl typ allt va folk gör här.. e å jämför? symtomer, veckor, ul m.m.. å ja skrev ju no å sen att "men d e ju bra om d e bra" men man läser väl va man vill antar ja.
  • Saima17
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-10 17:35:13 följande:

Jag måste nog påstå att du själv var väldigt frispråkig i det du kommenterad med att den var så liten.

Men gå tebax å läs.. hon skrev själv att den va "ENDAST 3,7mm.. å e i v 6 lr nå" jaa ja va å I v6 då. å fram t v 12 ca så borde alla växa i ungefär lika size står d ju överallt.. Men som sagt va.. enough is enough..
  • Delilah2001

I min app står det att i vecka 7 (6+0 - 6+6) är embryot ungefär 4-8 mm långt.

Vilket gör att det stämmer bra för er båda!

Särskilt om emsii8 bara är i vecka 6, då är förmodligen 3,7 mm fullkomligt normal storlek!

Svar på tråden BF Januari 2019