• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Delilah2001

Får tyvärr ta tillbaka det där jag skrev om att illamåendet verkar gått över.

Kräktes flera gånger idag igen..

• Anonym (Nr2)

Hej! Jag har nu gått in i vecka 12 (11+4). Känns som en lättnad då illamåendet har trappat ner och är inte lika trött. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort. KUB mån den 16e så är lite nervös.

Detta är mitt andra barn jag väntar, 8 år emellan. Så det är mycket som har ändrats sedan dess. Det är som att jag väntar mitt första igen :p är mer orolig denna gång, antagligen en blivande hönsmamma :p

• maawliiin

Hej allihopa!

Jag är nu i vecka 13+2, bf 10 Jan, min första graviditet. Genomförde kuben i tisdags och ultraljudet var det häftigaste jag gjort hittills! Nu vågar man glädjas och tro på att det faktiskt finns ett litet pyre där inne! Mitt illamående har lugnat sig så har börjat få tillbaka energi och känner mig mer som mig själv igen. Kanske att man snart får uppleva de gyllene veckorna som de pratas om! En liten mage har börjat puta fram och längtar tills man kan visa upp bulan lite! Jag snubblade över att det finns en facebookgrupp, skulle otroligt gärna vilja vara med i den och följa era graviditeter. Är ju en sån häftig upplevelse så vore ju helt fantastiskt att få dela den med er!

• Kaffe81
    maawliiin skrev 2018-07-08 11:01:06 följande:

Hej allihopa!

Jag är nu i vecka 13+2, bf 10 Jan, min första graviditet. Genomförde kuben i tisdags och ultraljudet var det häftigaste jag gjort hittills! Nu vågar man glädjas och tro på att det faktiskt finns ett litet pyre där inne! Mitt illamående har lugnat sig så har börjat få tillbaka energi och känner mig mer som mig själv igen. Kanske att man snart får uppleva de gyllene veckorna som de pratas om! En liten mage har börjat puta fram och längtar tills man kan visa upp bulan lite! Jag snubblade över att det finns en facebookgrupp, skulle otroligt gärna vilja vara med i den och följa era graviditeter. Är ju en sån häftig upplevelse så vore ju helt fantastiskt att få dela den med er!

Kul! Jag har också bf 10 Jan med första barnet Ska göra kub imorgon, nervöst! Gjorde VUL i vecka 8 (ivf) och såg då en liten räka så hoppas den växt på sig en hel del! Mår illa konstant, hoppas också att det ska lägga sig snart och att den härliga tiden i andra trimetern infinner sig. Tror inte jag har någon mage ännu, allmänt svullen bara så misstänkt chipsmage snarare.
  • SarahAnette

Vill också gärna vara med i Facebookgruppen???? kan man bjuda in andra man vet väntar i Januari?

• svenskbaggen
    SarahAnette skrev 2018-07-09 21:31:47 följande:

Vill också gärna vara med i Facebookgruppen???? kan man bjuda in andra man vet väntar i Januari?

Du har fått meddelande :)
  • Krakelett

Ni som varit på KUB-UL, vill nu lägga upp era bilder? Eller har ni gjort det i facebookgruppen kanske?

• maawliiin
    Kaffe81 skrev 2018-07-08 11:25:41 följande:

Kul! Jag har också bf 10 Jan med första barnet Ska göra kub imorgon, nervöst! Gjorde VUL i vecka 8 (ivf) och såg då en liten räka så hoppas den växt på sig en hel del! Mår illa konstant, hoppas också att det ska lägga sig snart och att den härliga tiden i andra trimetern infinner sig. Tror inte jag har någon mage ännu, allmänt svullen bara så misstänkt chipsmage snarare.

Kaffe81 skrev 2018-07-08 11:25:41 följande:

Åh vad roligt!

Hur gick kuben? Visst var det häftigt, måste ju vara en otroligt stor skillnad från den lilla räka du såg sist! <3

Vi har redan fått tid för rutinultraljudet den 17 augusti, så spännande, vi tänkte kika vad det är för en som ligger där inne. Sen dessförinnan ska vi till bm för att lyssna på hjärtat! Allt är så nytt och spännande.

Är väl kanske mer en liten chipsmage jag har också egentligen, men vill ändå inbilla mig att det mer ser ut som en gravid mage. Än har jag inte gått upp i vikt men byxorna börjar bli väldigt trånga. Mitt illamående avtog ganska rejält där efter vecka 12, men har ju inte min vanliga aptit, men kräka det har jag sluppit iaf. Hoppas att det ger med sig för dig också!
Svar på tråden BF Januari 2019