• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • IBS

Oj jag gjorde smilisar mem dom blev visst frågetecken.

• Nicciz
    Milian03 skrev 2018-05-23 21:22:00 följande:

Ja det är positivt. Du lär ha äl inom 48 h tror jag så mys på :)

Tack för svar!
  • gabspo

Hoppar in här från maj-tråden då mensen kom idag... Har troligtvis nästa äl någon gång runt 7-11 juni, lite oklart då jag har oregelbundna cykler. Men nu håller vi tummarna för juni! <3

• AllaGodaTingÄrTre

Igår sen kväll fick jag fullt utslag på sticka och imorse en fast smiley på CB Advanced. Ska inseminera ikväll men jag undrar hur många dagar det ?är lönt? att inseminera och när det är försent?

ÄL inom 24-48 h men hur snabba är spermier? Haha

Dags för femte försöket! :)

• maria1992
    Issari skrev 2018-05-23 21:28:03 följande:
    Då är det kanske snarare så att det är det normala för din kropp att tempen stiger långsammare, kanske pga långsammare progesteronökning? Det enda det ställer till det för är ju egentligen vart ÄL sätts ut i appen. Men så länge du säkrar upp med ligg varannan dag under den fertila perioden så borde det ju inte vara något problem.

Precis! Jag tror det. För att de brukar vara så att den är seg att gå upp, men kan de påverka negativt tro? Och varför gör de det? Vet du?  

Idag gick tempen över linjen, dock inte mycket men ändå över! 

• nist
    FrökenUtter skrev 2018-05-23 15:53:36 följande:

BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove

17/6 här, första försöket
  • FrökenUtter
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-24 07:44:19 följande:

Igår sen kväll fick jag fullt utslag på sticka och imorse en fast smiley på CB Advanced. Ska inseminera ikväll men jag undrar hur många dagar det ?är lönt? att inseminera och när det är försent?

ÄL inom 24-48 h men hur snabba är spermier? Haha

Dags för femte försöket! :)

Har läst att det är ganska olika hur snabba de är! Men oavsett hur snabbt de simmar behöver spermierna 7 timmar i livmoderns miljö innan de kan ta sig in i ägget. Om man räknar in att äl som senast sker efter 48 timmar och lever i ett dygn så är det ingen mening efter 48+24-7 timmar = 65 timmar efter LH toppen!? Eller vad tror ni andra? :)
  • Ettlitetsyskon

Här har det gått 5 veckor sedan uttag av hormonspiral, och fortfarande ingen mens som dykt upp, har börjat med ägglossningstester senaste tre veckorna men även dom är helt blanka. Hur lång tid tog det för er att få igång mens efter uttag av spiral?

• Issari
    maria1992 skrev 2018-05-24 08:20:22 följande:

Precis! Jag tror det. För att de brukar vara så att den är seg att gå upp, men kan de påverka negativt tro? Och varför gör de det? Vet du?  

Idag gick tempen över linjen, dock inte mycket men ändå över! 

Jag har ingen aning, men en ren gissning är att det är viktigast att progesteronet finns där i tillräcklig mängd när ett eventuellt befruktat ägg väl har fäst i livmoderväggen. Men jag vet såklart inte. Det kanske har betydelse tidigare också. För mig har tempen varit över linjen tre dagar i rad nu, men bara precis över. Annars brukar den ligga högre. Det var samma sak förra månaden, fattar inte varför...
  • johannastroberg

Då har vi gjort vad vi kan denna gången. Enligt appen äl igår men hade känningar söndag & måndag så gissar på att den kom tidigare då stickan blivit svagare med dagarna. Har även fått använda provera för att få igång cykeln efter p-pillerstopp så enligt gyn kan jag inte lita på appen, men när jag gjorde ul i måndags så sa han att det såg ut som ägglossning var på g/hade varit eller pågick. Bim 6 juni men hoppas verkligen det tagit sig :) hur går det för er andra?

Svar på tråden BIM juni 2018