• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Issari
    maria1992 skrev 2018-05-23 10:00:47 följande:

Tack för ditt svar! Ah, jag förstår. Men borde inte tempen öka ovanför strecket direkt efter äl? Eller? Jag ligger ikväll igen ifall ifall.

Dock tycker jag det är lite konstigt att jag har haft känning av äl nu i typ 4-5 dagar? Trodde i lördags att de var.. Men kanske man kan få de innan äl inträffat med? Eller har ej ägget släppt än... Hmm.. 

TAck för ditt svar!  

Jo, normalt sett så ökar den till över strecket, men det är också beroende av hur du mäter. Vilke. Tid, hur du sovit osv. Min tempkurva är lite svajig denna månad tex eftersom jag tempat lite olika tider (mellan 5.30-7.30 ungefär). Dagens temp var tex 36,51 vid 7.30 när jag vaknade. Innan dess tempade jag kl 5.45 när jag vaknade första gången och då var den 36,38. Så beroende på vilken temp jag lägger in påverkas kurvan. Tror det är bäst att kolla på trenden istället för enstaka dagars temperatur. Din är på väg upp och det betyder att det antingen redan varit ÄL eller att den var typ igår/idag. Själv känner jag inget i magen när jag har ÄL såjag vågar inte spekulera kring det. Men jag tror att deet är vanligt att känna efter mer än vanligt när en försöker bli gravid.
  • Nicciz

Är detta ägglossningstest positivt? Är det inom 24-36 timmar from nu som jag ska mysa?

• maria1992
    Issari skrev 2018-05-23 10:42:43 följande:
    Jo, normalt sett så ökar den till över strecket, men det är också beroende av hur du mäter. Vilke. Tid, hur du sovit osv. Min tempkurva är lite svajig denna månad tex eftersom jag tempat lite olika tider (mellan 5.30-7.30 ungefär). Dagens temp var tex 36,51 vid 7.30 när jag vaknade. Innan dess tempade jag kl 5.45 när jag vaknade första gången och då var den 36,38. Så beroende på vilken temp jag lägger in påverkas kurvan. Tror det är bäst att kolla på trenden istället för enstaka dagars temperatur. Din är på väg upp och det betyder att det antingen redan varit ÄL eller att den var typ igår/idag. Själv känner jag inget i magen när jag har ÄL såjag vågar inte spekulera kring det. Men jag tror att deet är vanligt att känna efter mer än vanligt när en försöker bli gravid.
    Hej igen, 

Alltså jag tempar kl 6 varje morgon så för mig handlar de nog inte om det. Min brukar dock ta ett tag innan det går upp, men de jag undrar, kanske inte är bra? Jag får alltid en höjning över strecket och den håller sig där tills mensen kmr dock tar de sin tid innan den kmr över strecket nämligen. 

Känner inte efter haha, har väääldigt mycket smärtor vid både ägglossning och mens dessvärre. :( 
  • FrökenUtter

Hej!

Hoppar in här från maj-tråden, mensen dök ganska väntat upp idag och ny BIM är 20/6! Detta blir vårt andra försök på första barnet och även om det är tråkigt att det inte blev något första försöket så känns det så lyxigt att kunna försöka direkt igen! Inte vänta på att man är redo som inför förra månaden :)

• FrökenUtter

BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove

• Systeryster33
    Nicciz skrev 2018-05-23 13:24:50 följande:

Är detta ägglossningstest positivt? Är det inom 24-36 timmar from nu som jag ska mysa?

Yes :)
  • bumblebeez
    BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti, Bumblebeez

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove
  • Milian03
    Nicciz skrev 2018-05-23 13:24:50 följande:

Ja det är positivt. Du lär ha äl inom 48 h tror jag så mys på :)
  • Issari
    maria1992 skrev 2018-05-23 13:45:09 följande:

Hej igen, 

Alltså jag tempar kl 6 varje morgon så för mig handlar de nog inte om det. Min brukar dock ta ett tag innan det går upp, men de jag undrar, kanske inte är bra? Jag får alltid en höjning över strecket och den håller sig där tills mensen kmr dock tar de sin tid innan den kmr över strecket nämligen. 

Känner inte efter haha, har väääldigt mycket smärtor vid både ägglossning och mens dessvärre. :( 

Då är det kanske snarare så att det är det normala för din kropp att tempen stiger långsammare, kanske pga långsammare progesteronökning? Det enda det ställer till det för är ju egentligen vart ÄL sätts ut i appen. Men så länge du säkrar upp med ligg varannan dag under den fertila perioden så borde det ju inte vara något problem.
  • IBS

Jag hänger gärna på här :) har mens nu och ÄL är den 7/6. Vilket BIM den 21/6. Lagom till midsommar ??????

Svar på tråden BIM juni 2018