• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Nicciz
    Lottch3n skrev 2018-05-22 08:38:52 följande:

Äl över för denna gången. Fick positivt test i söndags och kraftiga äl-känningar igår och även lite idag.

Vi fick till det fredag, lördag, söndag och måndag. Så vi har verkligen gjort allt vi kunnat :) snara att hålla tummarna nu då. :)

Denna eviga väntan ;)

Tips: Mys lite idag också!
  • Ejjami
    Nicciz skrev 2018-05-22 10:13:55 följande:

Tips: Mys lite idag också!

Jag hade nog också försökt få till det idag också. Om du fick positivt i söndags så är det ju ändå stor chans att du har ägglossning idag. Även om du hade ont igår. Jag brukar ha ont i 4 dagar runt ägglossning. Det kan ju variera.
  • johannastroberg

Enligt appen har jag beräknad äl på onsdag men i söndags såg mitt test ut som nedan (det starkaste) för att igår vara lite svagare & idag ännu lite svagare. Var hos gyn igår som sa att jag har/kommer ha ägglossning. Hur länge är era stickor positiva? Om jag inte fått helt fel för mig så har man äl inom 24-36 timmar från det att man testat positivt? Bör inte stickan vara positiv fram till & under äl också? Igår fick jag äl-känningar & i söndags kom en slemmig flytning ut, lite som äggvita (sorry). Har jag haft min äl eller vad händer? Började med p-piller efter dottern 2016 & har behövt stimulera fram min mens & ägglossning efter stoppet så kanske ägglossningen kom tidigare? Usch vad denna väntan & längtan är jobbig :( ändå är det bara andra försöket... Myste i lördags & söndags, igår orkade inte sambon men hoppas på ikväll.

• bumblebeez

Hakar gärna på eftersom det inte blev något förra månaden. :) Andra försöket, andra barnet.

BIM 13 juni

• maria1992

Hej tjejer! 

Jag skulle haft äl i månads enligt NC innan jag gick in i fertil period. Nu har de flyttats till imorgon? Stämmer de? Borde jag inte redan haft de om ni kollar kurvan?? Vad tror ni?  

Haft känning av äl flera dagar, vilket är konstigt... Jag borde ligga idag med i guess? 

• Issari
    maria1992 skrev 2018-05-23 07:57:43 följande:

Hej tjejer! 

Jag skulle haft äl i månads enligt NC innan jag gick in i fertil period. Nu har de flyttats till imorgon? Stämmer de? Borde jag inte redan haft de om ni kollar kurvan?? Vad tror ni?  

Haft känning av äl flera dagar, vilket är konstigt... Jag borde ligga idag med i guess? 

Den gör så där ibland innan tempen legat över strecket i tre dagar. Oftast sätts ÄL ut tidigare, kanske på dag 16? Min temp har också stigit lite ovanligt i jämförelse med vad den brukar. Jag brukar ha en brant stigning men denna gång går det långsamt vilket gör att ÄL nog kommer sättas ut på CD17 istället för CD16 som jag nästan alltid har.

Det kan väl iofs vara bäst om du säkrar upp med att ligga även idag.

• maria1992
    Issari skrev 2018-05-23 09:44:54 följande:
    Den gör så där ibland innan tempen legat över strecket i tre dagar. Oftast sätts ÄL ut tidigare, kanske på dag 16? Min temp har också stigit lite ovanligt i jämförelse med vad den brukar. Jag brukar ha en brant stigning men denna gång går det långsamt vilket gör att ÄL nog kommer sättas ut på CD17 istället för CD16 som jag nästan alltid har.

Det kan väl iofs vara bäst om du säkrar upp med att ligga även idag.

Tack för ditt svar! Ah, jag förstår. Men borde inte tempen öka ovanför strecket direkt efter äl? Eller? Jag ligger ikväll igen ifall ifall.
    Dock tycker jag det är lite konstigt att jag har haft känning av äl nu i typ 4-5 dagar? Trodde i lördags att de var.. Men kanske man kan få de innan äl inträffat med? Eller har ej ägget släppt än... Hmm.. 

TAck för ditt svar!  

• Viljan2
    Milian03 skrev 2018-05-22 00:36:50 följande:

Denna månad blev det bara sex en gång. Dagen innan äl. Dom andra 4 gångerna vi försökt har vi haft mer sex...

Då är det bara att hålla tummarna att det lyckas :)

Jag har inte haft min ägglossning än, förra cykeln hade jag det på dag 23, och nu är jag på dag 25 och har haft ont i äggstockarna i 10 dagar, känner mig en aningens less och irriterad över att äl aldrig dyker upp...
Svar på tråden BIM juni 2018