• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • puffen2009
    anny1 skrev 2018-05-26 11:05:00 följande:

Ägglossning på gång! Hoppas det tar sig denna gång! 8:e försöket nu.

Tagit ett test varje kväll och igår var de lika starka så det räknas väl som positivt?! :) Är det inom 24h ägglossningen sker? Eller hur funkar det?

Det sista är positivt! Ägglossning sker mellan 12-48 timmar efter positivt test så fortsätt att mysa! Håller tummarna
  • penelope81

Här är ÄL beräknad till 5/6 och BIM till 21/6, så det är bara att vänta för mig. Tyvärr är det inte min starka sida, så får försöka hitta på saker att distrahera mig med. Några tips? ????

• Milian03
    anny1 skrev 2018-05-26 11:05:00 följande:

Ägglossning på gång! Hoppas det tar sig denna gång! 8:e försöket nu.

Tagit ett test varje kväll och igår var de lika starka så det räknas väl som positivt?! :) Är det inom 24h ägglossningen sker? Eller hur funkar det?

Det sista är positivt :D Inom 48 timmar tror jag. Mys på nu ;)
  • Milian03
    penelope81 skrev 2018-05-26 16:58:40 följande:

Här är ÄL beräknad till 5/6 och BIM till 21/6, så det är bara att vänta för mig. Tyvärr är det inte min starka sida, så får försöka hitta på saker att distrahera mig med. Några tips? ????

Dålig sida hos mig med det här med att tänka på annat, haha
  • nist

Samma här haha, har äl 3/6 o BIM 17/6 tiden har aldrig gått så långsamt någonsin haha.
  • AllaGodaTingÄrTre

Fast smiley på CB Advanced och positiv sticka på torsdag morgon. Inseminering på kvällen. Men fredag morgon ÄNNU starkare på stickan.

Borde vi inseminerat ännu en gång utöver torsdag kväll!

Är det stor risk att vi missar ägglossningen?

Tänker: LH-topp fredag morgon, det tar 48 h innan äggen släpper (söndag morgon), insemineringne på torsdag vid 21 och simmarna är ur funktion 2 dagar senare (lördag kväll)?

Har dock ÄL-smärtor idag och simmarna KAN sju leva uppemot 5 dygn.

Please!!! Femte försöket och vill sååååå få ett plus på min födelsedag 8 juni!!

• Milian03
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-27 00:19:30 följande:

Fast smiley på CB Advanced och positiv sticka på torsdag morgon. Inseminering på kvällen. Men fredag morgon ÄNNU starkare på stickan.

Borde vi inseminerat ännu en gång utöver torsdag kväll!

Är det stor risk att vi missar ägglossningen?

Tänker: LH-topp fredag morgon, det tar 48 h innan äggen släpper (söndag morgon), insemineringne på torsdag vid 21 och simmarna är ur funktion 2 dagar senare (lördag kväll)?

Har dock ÄL-smärtor idag och simmarna KAN sju leva uppemot 5 dygn.

Please!!! Femte försöket och vill sååååå få ett plus på min födelsedag 8 juni!!

Man kan ju bli gravid på endast en gång. Men jag hade nog inseminerat minst en gång till.

Är också på femte försöket och hade endast sex en gång under äl tider. Hoppas det räckte. Har bim 3/6 så då vet vi :)
  • IBS

Grattis till alla er som redan är mammor på morsdag idag ????

Det är som jag då med dagarna. Känns så lååångt Äl om 11-12 dagar. Vad ska man hitta på. Tur så har jag barn som så klart plockar på ens uppmärksamhet och hjälper en att tänka på annat lite.
    Gå promenader, umgås med vänner, skratta. Då är det åtminstone roligare att vänta.
  • nist
    nist skrev 2018-05-27 08:17:35 följande:

Äntligen närmar sig ÄL ????????????

Oj glömmer jämnt att Smilisarna blir frågetecken haha.
Svar på tråden BIM juni 2018