• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-02 09:15:19 följande:

Här dippade tempen imorse fast jag somnat och vaknat senare, plus att det var svagt ljusbrunt på pappret när jag gick på toa. Så mensen är säkert på ingång

Hade hoppats att den skulle hålla sig borta till söndag om den skulle komma för då skukle jag ha en 12/13 dagar lutealfas (beroende på om man räknar NC eller FF:s ÄL). Idag är ju bara ÄL+10/11.

Så kan de mycket väl vara! Men jaha? Tror du inte bara att de kan vara en liten blödning tidigt i graviditeten då? Nidblödning kanske? Du får avvakta och se, mensen har ju inte kommit ännu. Brukar du få så innan?
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-02 08:08:44 följande:

Hm. Ja det kanske kan vara så att den försökte släppa ägget men att det inte var riktigt redo? Och att den nu förbereder sig igen. Du får Googla om det kan bli så

Min temp gick upp till 36,7 imorse igen, känner mig mer varm idag än igår
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-11-02 09:15:19 följande:

Här dippade tempen imorse fast jag somnat och vaknat senare, plus att det var svagt ljusbrunt på pappret när jag gick på toa. Så mensen är säkert på ingång

Hade hoppats att den skulle hålla sig borta till söndag om den skulle komma för då skukle jag ha en 12/13 dagar lutealfas (beroende på om man räknar NC eller FF:s ÄL). Idag är ju bara ÄL+10/11.

Tråkigt :( Har det kommit något mer idag? Lutealfas på 10-11 dagar är ju ändå inom ok-gränsen o borde inte va något hinder när det väl tar sig. Annars får du testa att lägga till progesterall i nästa cykel, bevisad effekt på mig iaf ;).
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-11-02 17:43:26 följande:

Tråkigt :( Har det kommit något mer idag? Lutealfas på 10-11 dagar är ju ändå inom ok-gränsen o borde inte va något hinder när det väl tar sig. Annars får du testa att lägga till progesterall i nästa cykel, bevisad effekt på mig iaf ;).

Jupp.. Tömde min menskopp nu och den var helt full.
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-11-02 20:21:35 följande:

Hm. Även om ni inte fick till det heeelt optimalt så hoppas man ju alltid... Tråkigt :/ Håller tummarna för nästa gång!
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-11-02 20:45:23 följande:

Hm. Även om ni inte fick till det heeelt optimalt så hoppas man ju alltid... Tråkigt :/ Håller tummarna för nästa gång!

Ja, tyckte ju ändå det var bra med ÄL mån/tis när vi fått till det fre+lör. Problemet nu är att jag inte vet om jag ska ta RR+MP eller inte. För ÄL på CD 18 vore perfekt nu, men vet inte om den skulle komma tidigare med RR+MP eller senare utan..
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-11-02 21:26:43 följande:

Ja, tyckte ju ändå det var bra med ÄL mån/tis när vi fått till det fre+lör. Problemet nu är att jag inte vet om jag ska ta RR+MP eller inte. För ÄL på CD 18 vore perfekt nu, men vet inte om den skulle komma tidigare med RR+MP eller senare utan..

Min högst icke-kompetenta känsla för dessa två preparats effekt på mig var att RR inte gav någon effekt alls medan munkpeppar gav bättre flytningar och starkare utslag på äl-test; dvs starkare hormoner. Tror dock ingen av dem påverkade längden på min follikelfas och när äl kom, det var cd16 med båda. Så hade det varit jag så hade jag kört på med munkpeppar, men du får fundera på vilken effekt du känner att du upplevt av dem.
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-02 20:21:35 följande:

Är mensen igång eller hur går det för dig?
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-11-03 11:19:23 följande:

Är mensen igång eller hur går det för dig?

Jupp, tyvärr. Så hoppas på ÄL CD17/18 nu. Annars missar vi november (för CD10/11 känns föga troligt)..

Hur har din temp betett sig?
  • oshark
    oshark skrev 2018-11-03 11:25:11 följande:

Jupp, tyvärr. Så hoppas på ÄL CD17/18 nu. Annars missar vi november (för CD10/11 känns föga troligt)..

Hur har din temp betett sig?

Illamåendet är dock borta tackolov
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp