BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Jag har blinkande gubbe för fjärde dagen idag. Är på cd 16 och börjar tappat hoppet om en fast gubbe. Förra månaden hade jag äl cd8.
Så himla tråkigt att inte få ägglossning månaden efter missfallet :(
Jag har kraftig pms i vanliga fall, men känner inte av den alls nu. Hormonpåslag eller inte.. spännande. Än så länge ser eller känner jag inget speciellt i brösten, det brukar annars kunna va ett tecken för mig. Har ett barn sedan innan, samt abort och missfall. Men som sagt, det är tidigt än..
Men jag tänkte försöka testa i helgen iaf.. Har några test, så det är väl bara att testa på fram till bim egentligen Jag hojtar till.
Vaknade imorse med lite lätt molvärk iaf. Får se hur denna dagen känns
Ja det här ger verkligen spänning i vardagen ;) tidigare skrev du att du får se om det blir till att behålla om du plussar. Hur känner du nu? Eller är det oklart fram tills du faktiskt vet att du är gravid? Jag skulle tycka det var jobbigt att kanske vara gravid om jag inte var säker på att det är vad jag vill :)
Är det typiskt att känna av molnvärk på morgonen?
Jag fick typ exakt mensvärk under lunchtid idag och trodde helt seriöst att jag skulle få mens. Jag har alltid haft exakt 26dagars perioder. Idag är det ju 8dagar kvar till mens men jag var tvungen att kolla i trosan. Inget blod där.. så skönt!
Någon här som blivit gravid direkt efter ett mf? Vad hade ni för symtom andra gången?
Jag tog ur min spiral i början på maj, plussade 16/7 men fick mf 25/7. Blödde i ca en vecka och hade tydliga äl-symtom 2-3/8. Jag borde då ha bim runt 16-17/8. Nu mår jag som jag gjorde innan jag plussade och jag blir knäpp av detta! Borde inte känna något alls pga för tidigt, så antagligen är det kroppen som spökar. Eller kan det vara så att kroppen redan är igång pga tidigare grav med hormoner som inte helt gått ur kroppen och då ger symtom tidigt? Blir som sagt knäpp av detta :p
Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.
Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.
Dagarna mellan ÄL och mens, den så kallade lutealfasen, kan variera (12-16 dagar). Läste precis om det så jag tänkte bara hoppa in med den faktan. Hoppas det är okej :)
Hej <3 Förstår att allt känns skit nu, men det behöver ju inte vara ett missfall,. Rätt vanligt att blöda under tidigt graviditet utan att det är något fel och då måste ju tappen vara lite öppen tänker jag? :/ Har det kommit mycket blod? Håller verkligen tummarna för dig och för att den lilla får stanna kvar! Kram
Åh nej. Jag lider verkligen med dig. Jag har har haft flera tidiga missfall och är såklart rädd för det även denna gång. Du får uppdatera hur det går- det kan ju gå vägen ändå. Har du pratat med/ bokat tid med någon barnmorska?
Dagarna mellan ÄL och mens, den så kallade lutealfasen, kan variera (12-16 dagar). Läste precis om det så jag tänkte bara hoppa in med den faktan. Hoppas det är okej :)