• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • orolig92
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:31:48 följande:

Hur starkt måste strecken vara på ett ägglossningstest för att man ska kunna tänka sig att det kan vara positivt? Jag blir inte klok på anvisningarna på testen..

Bilden ville inte komma med. Jag ser ett streck, dock väldigt svagt. Innebär detta negativt?

• Silije

Orolig92. Det andra sträcket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket. Det där testet är inte positivt.

• orolig92
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:31:02 följande:
    Äl test kan visa pos vid graviditet, men inte för alla. Om det är pos så ska teststrecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket. Så bara för att ältest visar neg så betyder det inte att man inte är gravid :)
    Åh okej, tack för svar! Fick fram bilden längre ner, men då är mitt ägglossningstest negativt då
  • Blomma871
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:34:38 följande:

Bilden ville inte komma med. Jag ser ett streck, dock väldigt svagt. Innebär detta negativt?

Bilden är med :) Ja, det är neg men ersätter inte ett gravtest som kan fort visa pos :)
  • Blomma871
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:37:14 följande:

Bilden är med :) Ja, det är neg men ersätter inte ett gravtest som kan fort visa pos :)

*fortfarande
  • Silije

Jag har själv slitit mitt hår för att förstå ägglossningstest. Mitt tips är att fortsätta testa med billiga test finns jättebilligt på tradera. Sen när testet blir nästan lila starkt så testa med clearblues ägglossningstest med dubbel hormon indikator. Testen är dyrare men så värt det. De visar tydligt vilken dag du har högfertilitet och vilka två dagar som du har maximal fertilitet

• orolig92
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:37:14 följande:
    Okej tack så mycket för snabbt svar <3
  • mammatill2boys
    Blomma871 skrev 2018-08-09 21:16:35 följande:

Intressant :) Förutom testet som jag gjorde igår som var jättestark, så syns mina streck knappt efter och innan äl, på CB iaf. Har läst att vissa får neg på äl trots pos gravtest och vissa får pos på båda :)

Jag har alltid två streck, ett lite svagare och ett starkare streck och har haft det sen jag började med att testa för ca 3 veckor sen. Men nu ät det starkare än det brukar va, det är lika starkt nu som 2 dagar innan positivt resultat. Men kan ju bara va en tillfällighet. Fick et blödning idag så hade bestämt mig för att det va kört denna månaden men vem vet. Inte kommit mer blöd än lite vid toabesök.
  • Silije

Mammatill2boys. Det är inte säkert att det är kört både kring ägglossning, mellan äl och bim samt på bim så kan man få mindre blödningar. Ägglossningsblödning. Nidblödning. Genombrottsblödning-(kroppen har inte fattat att man är gravid. Kommer oftast kring bim. Det är också väldigt vanligt att man har mindre blödningar under de första tolv veckorna i graviditeten. Så ge inte upp riktigt än

• Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-09 21:09:37 följande:

Kul Då kan vi följas åt.

Jag tänkte ta ett ?testa tidigt? i helgen. Brukar kunna testa tidigt då jag är rätt känslig för hormoner. Jag känner inte nåt hela tiden heller. Så självklart blir man tveksam. Kroppen har lurat en förut. Men nu hade vi oskyddat sex precis innan, vid och efter ägglossning.

De här var inte planerat. Mer att vi inte tänkt oss för riktigt. Skyller allt på semestern o att man blir tankspridd Skulle jag va gravid så blir det vårt första gemensamma barn, om vi bestämmer oss för att behålla det. Hur ligger allt till för dig?

Vad har du haft för känningar hittills?

Åh så smidigt att vara känslig och kunna testa tidigt! :D hoppas allt går som du vill.. ja det är så att man lever mer i stunden under semestern. :) men allt har väl sin mening vill jag tro ????

Vi hade tidigare sagt att vi ska börja i november (lång story varför just november) 'men nu i sommar kände jag jätte starkt att jag inte vill vänta flera månader på att ens börja försöka. Så diskuterade vi lite och bestämde att den här månaden blir det att börja. Tog äl test och vi passade på att ha oskyddat precis som ni, innan, under och efter äl :) så nu är det bara att vänta och vänta..

Jag vet inte om det ens är grav symptom, men blir yr och äcklad av saker. Kan helt plötsligt känna att jag mår illa av att se en banan. Sen helt plötsligt blir jag bara allmänt ledsen. Sen glad. Jag är i vanliga fall väldigt stabil. Aldrig haft pms och liknande. Sen har jag som en hård bula längst ner på magen. Det tillochmed syns. Jag har alltid vart väldigt smal om magen och den gått inåt längst ner. Om jag jämför med tex svullen av för mkt mat eller mensmage,så brukar de annars vara mer utspritt över hela magen. Men jag känner också att pga jag i somras fick ngn flipp att NU måsta jag ha barn. Så kan jag likabra vara skengravid. Tror inte ens att det är möjligt att få symptom såhär tidigt. Men vem vet, bara den eventuella bebisen vet ????
Svar på tråden BIM Augusti <3