• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-09 22:00:53 följande:

Åh så smidigt att vara känslig och kunna testa tidigt! :D hoppas allt går som du vill.. ja det är så att man lever mer i stunden under semestern. :) men allt har väl sin mening vill jag tro ????

Vi hade tidigare sagt att vi ska börja i november (lång story varför just november) 'men nu i sommar kände jag jätte starkt att jag inte vill vänta flera månader på att ens börja försöka. Så diskuterade vi lite och bestämde att den här månaden blir det att börja. Tog äl test och vi passade på att ha oskyddat precis som ni, innan, under och efter äl :) så nu är det bara att vänta och vänta..

Jag vet inte om det ens är grav symptom, men blir yr och äcklad av saker. Kan helt plötsligt känna att jag mår illa av att se en banan. Sen helt plötsligt blir jag bara allmänt ledsen. Sen glad. Jag är i vanliga fall väldigt stabil. Aldrig haft pms och liknande. Sen har jag som en hård bula längst ner på magen. Det tillochmed syns. Jag har alltid vart väldigt smal om magen och den gått inåt längst ner. Om jag jämför med tex svullen av för mkt mat eller mensmage,så brukar de annars vara mer utspritt över hela magen. Men jag känner också att pga jag i somras fick ngn flipp att NU måsta jag ha barn. Så kan jag likabra vara skengravid. Tror inte ens att det är möjligt att få symptom såhär tidigt. Men vem vet, bara den eventuella bebisen vet ????

Absolut, allt har en mening

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla gravlagde om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns ocå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Men vi får väl följas åt hur som helst. Bara tiden kan utvisa vad det är för spratt våra kroppar spelar oss

Molvärken sitter då i mer eller mindre här. Och hungrig mer än vanligt är jag. Så dagarna får gärna gå nu så man kan testa..
  • mammatill2boys
    Silije skrev 2018-08-09 21:57:29 följande:

Mammatill2boys. Det är inte säkert att det är kört både kring ägglossning, mellan äl och bim samt på bim så kan man få mindre blödningar. Ägglossningsblödning. Nidblödning. Genombrottsblödning-(kroppen har inte fattat att man är gravid. Kommer oftast kring bim. Det är också väldigt vanligt att man har mindre blödningar under de första tolv veckorna i graviditeten. Så ge inte upp riktigt än

Tack för dom peppande orden<3 Kom bara blod en gång så tycker det är underligt.. Haft bruna flytningar sen långt innan ÄL och dom har fortsatt men inte alls lika mycket nu som innan. Kommer bara vid toalettbesök. Ska till gyn på onsdag så får se vad dom säger.
  • 1819z
    1819z skrev 2018-08-09 22:19:05 följande:

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla dravlande om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns oxå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Men vi får väl följas åt hur som helst. Bara tiden kan utvisa vad det är för spratt våra kroppar spelar oss

Molvärken sitter då i mer eller mindre här. Och hungrig mer än vanligt är jag. Så dagarna får gärna gå nu så man kan testa..

• Jahajaa
    mysius skrev 2018-08-09 21:13:41 följande:

Någon som använder natural cycles och vill kolla på min temperaturkurva?

Jag tempar,. Vad var det du funderade över? :)
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-09 20:18:37 följande:

Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärt känns det. Elakt av kroppen och orättvist.

Hej <3 Förstår att allt känns skit nu, men det behöver ju inte vara ett missfall,. Rätt vanligt att blöda under tidigt graviditet utan att det är något fel och då måste ju tappen vara lite öppen tänker jag? :/ Har det kommit mycket blod? Håller verkligen tummarna för dig och för att den lilla får stanna kvar! Kram
  • missgeting
    dummamej2 skrev 2018-08-09 20:18:37 följande:

Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärtat känns det. Elakt av kroppen och orättvist.

Åh nej. Jag lider verkligen med dig. Jag har har haft flera tidiga missfall och är såklart rädd för det även denna gång. Du får uppdatera hur det går- det kan ju gå vägen ändå. Har du pratat med/ bokat tid med någon barnmorska?
  • Silije

Mammatill2boys. Inga problem. Hoppas att allt går jättebra hos gyn imorgon. Håller tummarna för att du får bra nyheter.????

• Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-09 22:19:05 följande:

Jag vet inte heller om man kan känna några symtom sä här pass tidigt. Ett jäkla gravlagde om de där.. men jag anser att om man nu känner något så är det så. Sen spelar säkerligen hormonerna in, om det så är graviditets-hormoner eller hormoner inför mens. Min mage känns ocå hårdare nertill. Är oxå platt/smal i vanliga fall, därav blir det så tydligt. Kan svälla innan mens men inte så här tidigt o inte på de här sättet - men det är väl samma där.. kroppen gör väl lite som den vill den

Jaa då har vi i princip identisk situation! Så roligt :)

mm precis tänkte precis samma, aldrig haft några känningar för mens såhär långt innan. Och speciellt aldrig påverkat humöret. Men som sagt ovissheten kan ju också påverka.. får hålla alla tummar. :)

Så du ska testa i helgen :D jag är så nyfiken för din skull. Säg till när du testat. :)) jag kanske tar ett testa tidigt test på onsdag om jag inte orkar vänta till nästa lördag (förutsatt att mensen inte kommit givetvis ;))
  • Thorax

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jagerika
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Ja du är utan tvekan gravid Thorax grattis igen!! <3
Svar på tråden BIM Augusti <3