• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Jahajaa
    dummamej2 skrev 2018-08-10 16:37:50 följande:

Det har inte kommit speciellt mycket blod. Utan snarare blodblandat slem typ.. Svinkonstigt. Det har dock upphört nu. Fick ju såhär för en vecka sen med. Vet inte var det kommer ifrån om det nu inte är ett missfall. Testar jag starkt positivt på måndagmorgon också så ska jag kontakta gyn eller bm så dem kan kolla upp var det kommer ifrån. Tack!!

Vad skönt! Har en vän som hade rätt mycket blödningar till och från i början av graviditeten och det gick hur bra som helst <3 vet dock inte vad det beror på, men kanske att slemhinnan i livmodern blöder när ägget/moderkakan fäster sig djupare?! (Bara spekulationer) men det kan alltid vara skönt att kolla upp ändå fast tror verkligen inte du behöver oroa dig :)
  • Bakabulle90
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 15:56:55 följande:

Jag har hört att det alltid är 14 dagar mellan ÄL ovh mens men att dagarna mellan mens och ÄL sen kan variera. Dvs att om du för mens tidigt så var du badställen tidigare. Va en barnmorska som sa det till mig.

Aha :) men det stämmer säkert! Vet att jag hade äl 4/8 och har beräknad mens 18/8, så det är ju exakt 14 dagar :)
  • Solgul

(Till mitt försvar var de två första för gamla så vågade inte lita på dem....) :D
  • Bakabulle90
    mammatill2boys skrev 2018-08-10 16:05:19 följande:

Badställen? Skulle stå att då hade du ägglossning tidigare.

Klurade ut att det var vad som menades ;)
  • soffipropp1987
    Solgul skrev 2018-08-10 17:47:51 följande:

(Till mitt försvar var de två första för gamla så vågade inte lita på dem....) :D

Haha ja det gäller ju att man är på säkra sidan :D GRATTIS!!
  • Vicki89
    EmmalinneaS skrev 2018-08-09 21:21:56 följande:

Jag vill tro att det är pga pillerstopp, vill minnas att jag hade regelbunden innan piller. Det är dock 9 år sen, så mins inte riktigt. Fortsätter det såhär så ska jag nog absolut undersöka om det är något fel. Har ingen riktig koll på POC. Ska inte googla heller, då kommer jag bara överanalysera allt.

Tack, och lycka till du med <3

Nej, gör inte det. Har du haft regelbunden mens innan är det säkert inte det! :)
  • 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-10 15:54:53 följande:

Ja det här ger verkligen spänning i vardagen ;) tidigare skrev du att du får se om det blir till att behålla om du plussar. Hur känner du nu? Eller är det oklart fram tills du faktiskt vet att du är gravid? Jag skulle tycka det var jobbigt att kanske vara gravid om jag inte var säker på att det är vad jag vill :)

Är det typiskt att känna av molnvärk på morgonen?

Jag fick typ exakt mensvärk under lunchtid idag och trodde helt seriöst att jag skulle få mens. Jag har alltid haft exakt 26dagars perioder. Idag är det ju 8dagar kvar till mens men jag var tvungen att kolla i trosan. Inget blod där.. så skönt!

Eftersom det inte är planerat o vi inget vet ännu så har vi inte pratat så mycket om det. Vi får se helt enkelt

Idag har det kommit o gått, mindre molvärk men den finns där.. samt ilningar. Vet inte om det är typiskt att känna det på morgonen.. det tror jag inte.

Jag förstår precis känslan. Man är helt säker på att mensen kommer, men nä. Hoppet är det sista som lämna en

Gör väl kanske ett test imorgon. Men jag vet inte hur säkra dem är så pass tidigt ändå.. men strunt samma. Det blir vad de blir
  • Bakabulle90
    1819z skrev 2018-08-10 19:31:34 följande:

Eftersom det inte är planerat o vi inget vet ännu så har vi inte pratat så mycket om det. Vi får se helt enkelt

Idag har det kommit o gått, mindre molvärk men den finns där.. samt ilningar. Vet inte om det är typiskt att känna det på morgonen.. det tror jag inte.

Jag förstår precis känslan. Man är helt säker på att mensen kommer, men nä. Hoppet är det sista som lämna en

Gör väl kanske ett test imorgon. Men jag vet inte hur säkra dem är så pass tidigt ändå.. men strunt samma. Det blir vad de blir

Då förstår jag.. :)

Ja!! Det är skönt på ngt sätt att ta test, även om man eventullet måste testa flera ggr om man testar för tidigt.

Jag har också börjat överväga att Testa på onsdag. Känner att jag inte kan slappna av och fokusera på saker längre, för att jag inte vet om jag är gravid eller inte. Sen när man vet så blir det nog mkt lättare och kan anpassa sig till saker. Tex en kollega frågade mig idag om jag vill åka till Thailand med henne i höst.. och jg känner att jag jätte gärna gör det om jag inte är gravid men om jag är gravid så har jag viktigare och mysigare saker att fokuser på. Haha!! ???? Behöver svar snart. Men om en vecka så har jag garanterat svar iaf :))
  • hejpadig88

Hej! Vill gärna hoppa in i tråden :) har precis börjat försöka med clearblue ÄL-test...
    någon som har erfarenhet av detta? Hur länge dröjde det innan ni gick från blinkande till fast? 

Imorse fick jag blinkande gubbe för första gången... är ensam hemma så vill inte få fast gubbe imorgon...så spännande detta :D 

• Omstart2019
    hejpadig88 skrev 2018-08-10 21:37:36 följande:

Hej! Vill gärna hoppa in i tråden :) har precis börjat försöka med clearblue ÄL-test...

någon som har erfarenhet av detta? Hur länge dröjde det innan ni gick från blinkande till fast? 

Imorse fick jag blinkande gubbe för första gången... är ensam hemma så vill inte få fast gubbe imorgon...så spännande detta :D 

Jag kör med dem för första gången denna månaden! Är på tredje dagen med blinkande men börjar känna som att ägglossningen är på g. Så hoppas på imorgon eller övermorgon.
Svar på tråden BIM Augusti <3