• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • MammaKA
    Jevi87 skrev 2018-08-11 11:15:37 följande:

Jag är mitt uppe i det nu, hade glad gubbe igår och förrgår på mitt CB test. :)

Åh då håller vi tummarna för oss! :D Har du barn sen tidigare?

Jag använder inte ägglossningstest så vet inte exakt när jag har ägglossning, men det är ju nära i alla fall. Hoppas inte det blir för sent att försöka ikväll men der borde det inte vara.
  • sablof

Hej ny här! Har BIM imorgon eller på måndag testade imorse men såklart negativt. Vårat 6e försök man börjar verkligen tröttna på att få negativt hela tiden..

• Jevi87
    MammaKA skrev 2018-08-11 11:29:58 följande:

Åh då håller vi tummarna för oss! :D Har du barn sen tidigare?

Jag använder inte ägglossningstest så vet inte exakt när jag har ägglossning, men det är ju nära i alla fall. Hoppas inte det blir för sent att försöka ikväll men der borde det inte vara.

Ja, jag med! :)

Nej det har jag inte, har du? Min sambo har barn sen tidigare, en på 16, så det bli en lite sladdig i familjen isf.

Har du barn sen innan?

Okej, jag använder test. gör det för att det är skönt att se vilka dagar som är mest effektiva och så fokuserar man på dessa dagar, känner att jag slappnar av lite mer av det. :)

Nejdå, det är nog inte försent. Mina sådana sekret kommer innan min ägglossning, ca 2-3 dagar innan. Därefter blir dom tunnare och vattnigare, de dagarna är jag som mest fertil enligt mina test och även några dagar efteråt.
  • AnonymAB
    babytjejen skrev 2018-08-10 23:27:58 följande:

Inte sugen alls på att börja jobba igen på måndag men ändå skönt att få annat att fokusera på. Behöver verkligen sluta tänka på babybakande o allt som har med det att göra. Har låtit mig bli uppslukat av det...ska försöka bli uppslukad av jobbet o träning o kommande viktnedgång som jag ska köra igång med på måndag. Försöka ta en paus...inte i själva bakandet men alla tankar på det,försöka leva ordentligt.

Låter jag vettig el helt tokig???

Det låter jätte vettigt att ta en paus i fokus på att bli gravid.

Men undrar hur du gör gör att inte tänka på det?

jag tänker på det dagligen. vill inget hellre än att få ett plus. Men tränar o jobbar som vanligt. Men tänker mycket på bebistillverkningen samtidigt. haha

Lycka till o hoppas det blir våran tur att plussa snart.
  • Aqwa93

Hade bim den 3/8, men inte fått min mens än. Testen är dock negativa och börjar tappa hoppet.

• Sandrasalazaris
    Aqwa93 skrev 2018-08-11 13:32:16 följande:

Hade bim den 3/8, men inte fått min mens än. Testen är dock negativa och börjar tappa hoppet.

Så störande för dig. Man blir så frustrerad och testen ska ju ge 99 procent säkert svar vid bim men de verkar som många får positiva graviditetstest efter bim. Så de är bara att fortsätta testa!
  • AnonymAB

Frågan är om jag har någon ägglossning över huvud taget..

Haft jätte konstiga flytningar denna veckan.. tjocka som äggvita o lite tendens till brunt..

har kört med ägglossningstest denna månaden.. å är inte imponerad av vad det visat.

jag ska till gyn o lämna cellprov i veckan.. då ska jag passa på o fråga om dom kan se om jag har någon möjlighet att ens bli gravid. börjar tyvärr tvivla..

• minimera

Denna jobbiga väntan på bim. Mår som jag mådde innan jag plussade tidigare i somras, men jag kan inte avgöra om det är ren inbillning eller om det faktiskt är så. Känner efter hela tiden och jag blir knäpp av det. Nästan bra att jag börjar jobba igen på tisdag så jag får annat att tänka på!

• babytjejen
    AnonymAB skrev 2018-08-11 12:49:48 följande:

jag tänker på det dagligen. vill inget hellre än att få ett plus. Men tränar o jobbar som vanligt. Men tänker mycket på bebistillverkningen samtidigt. haha

Jag vet inte heller men ska försöka, sluta vara inne här flera gånger om dagen, försöka hålla mig sysselsatt med annat. Gillar ju broderi o vuxenmålarböcker så ska syssla med mkt sådant....leta jobb då jag är dödstrött på det jag har...
  • babytjejen
    AnonymAB skrev 2018-08-11 12:49:48 följande:

Jag vet inte heller men ska försöka, sluta vara inne här flera gånger om dagen, försöka hålla mig sysselsatt med annat. Gillar ju broderi o vuxenmålarböcker så ska syssla med mkt sådant....leta jobb då jag är dödstrött på det jag har...
Svar på tråden BIM Augusti <3