• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Blomma871

Bim den 16/8. Testade med äl test, igår, äl + 6 och fick glad gubbe. Testade igen efter nån timme och det var negativt, negativt idag också. Så besviken... Borde väl vara positivt hela tiden om man är gravid :(

Testar med gravtest också, men läst att ältest kan vara pos vid graviditet, innan gravtest blir det.

Grattis alla som plussat :D

• Pillolillo

Hejsan!

Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?

Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g. 

• Timal89
    Pillolillo skrev 2018-08-09 15:23:26 följande:

Hejsan!

Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?

Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g. 

Samma för mig. Bim 1/8 fick några små små blödningar 3 dagar men inget mer. Ingen mens, ingen mensvärk (brukar alltid få de!) inget plus :p funderar på om mensen bara kan utebli..?
  • mammatill2boys

Bim -7 idag och det kom en liten röd klump ut vid toalettbesök. Har ju haft bruna flytningar konstant i en månad och ändå haft ÄL men detta va rött och en lite klump. Då är det antagligen kört denna månaden antar jag! Tid hos gyn på onsdag för kontroll pga mina besvär sen pillerstopp.

Grattis alla som plussat<3

• Bakabulle90
    Blomma871 skrev 2018-08-09 15:10:43 följande:

Bim den 16/8. Testade med äl test, igår, äl + 6 och fick glad gubbe. Testade igen efter nån timme och det var negativt, negativt idag också. Så besviken... Borde väl vara positivt hela tiden om man är gravid :(

Testar med gravtest också, men läst att ältest kan vara pos vid graviditet, innan gravtest blir det.

• Bakabulle90
    Blomma871 skrev 2018-08-09 15:10:43 följande:

Hej, jag är helt ny på familjeliv. Så vet inte exakt hur man gör för att skriva rätt här i forumet. Det där ngt jag missat!! Ska det vara så att man har positivt äl test om man blivit gravid? :) måste man testa på morgonen eller hur fungerar det? Hur mkt kan man lita på resultatet.
  • mammatill2boys
    mammatill2boys skrev 2018-08-09 16:26:06 följande:

Bim -7 idag och det kom en liten röd klump ut vid toalettbesök. Har ju haft bruna flytningar konstant i en månad och ändå haft ÄL men detta va rött och en lite klump. Då är det antagligen kört denna månaden antar jag! Tid hos gyn på onsdag för kontroll pga mina besvär sen pillerstopp.

Bara blod en gång sen inget mer.. sjukt trött på min konstiga kropp!

Grattis alla som plussat<3

• EmmalinneaS

Grattis till alla plus. Själv fick jag mens idag så lämnar denna tråd. Har fått ordentligt oregelbunden cykel nu, den förra var 50 dagar.. Det är så segt med lång och oregelbunden, men hoppas att det bara är en biverkning efter cerazette och att det återgår till ca 32 dagar igen. Fast mest av allt vill man ju ha ett plus :D

Hoppas att jag inte behöver se så många av er i september tråden <3

• mammatill2boys
    Bakabulle90 skrev 2018-08-09 16:33:57 följande:

Hej, jag är helt ny på familjeliv. Så vet inte exakt hur man gör för att skriva rätt här i forumet. Det där ngt jag missat!! Ska det vara så att man har positivt äl test om man blivit gravid? :) måste man testa på morgonen eller hur fungerar det? Hur mkt kan man lita på resultatet.

Jag googlade det för ett tag sen och ja man får positivt på ÄL om man är gravid men hur säkert det är det vet jag inte men då ska det nog förbli positivt. Vet inte när på dygnet som är bäst med just det testet du har.
  • Pillolillo
    Timal89 skrev 2018-08-09 15:25:34 följande:
    Samma för mig. Bim 1/8 fick några små små blödningar 3 dagar men inget mer. Ingen mens, ingen mensvärk (brukar alltid få de!) inget plus :p funderar på om mensen bara kan utebli..?
    Skönt att man inte är ensam :) Har du testat mer än en gång? 

Jag har regelbunden mens så det kommer alltid när den ska. Men har varit en stressig sommar på jobb så kanske det påverkar lite så den är sen. Mensen kan kanske utebli oxå som du säger? 
Svar på tråden BIM Augusti <3