• nypan78

IVF sommar/höst 2018

Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens. 

Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?

• nypan78

Första ÄL efter den misslyckade IVFen verkar vara på.gång ...då hoppas vi på det osannolika då ???? men blev så glad när jag fick detta i eftermiddags.

Sedan har CvL gått med på att vi får köpa 3pack trots min ålder och amh eftersom vi har lyckats förut, det ger oss en plan. I februari kör vi på igen...om inget under sker innan

• nypan78
    Bli3ifamiljen skrev 2019-01-10 21:10:10 följande:

Är de bra på cvl? Om vi ska höra en till ivfomgång funderar jag på att testa de istället. Vi har dock ett ägg i frysen som ska tillbaks först.

Ja, nu erbjuder dem 3pack också för oss över 39...jag fick så mycket hopp idag!
  • nypan78
    regina87 skrev 2019-01-11 08:46:45 följande:

Om man är förskyld och lite små dålig fast ingen feber är det någon som skjuter upp behandling osv ? Ska snart dra igång hela denna ivf process och vore ju så typiskt att få vänta ännu längre..

Jag skulle inte skjuta upp behandlingen pga lite sjukdom...det kan man ju bli mitt i också...krya på dig!
  • nypan78

Så kul att läsa om många som plussat i den här tråden, verkligen. Hur många försök behövde ni som plussat? Vore ju kul att se en sammanställning...
    Och vilka aktiva är kvar här?

Vi är igång med IVF igen i februari (ÄP planerat till vecka 10/11 om allt går enligt plan) om inget under sker av sig själv denna månad på egen hand. Ska ju ha hänt förut..!?!

Nästa behandling får jag förmodligen en blandning av mediciner Menopur/ Gonal F, någon som testat detta? Jag har endast haft Menopur hittills. Tror man vill locka fram lite fler mogna ägg genom detta. Är 40 år precis och man fick ut 14 stycken sist men bara 7 var mogna...receptet och erbjudandet om 3pack kommer på måndag med posten.

Ni som är IVFare eller har varit, köpte ni 3pack eller enskilda behandlingar?

• nypan78

Otroligt kul att läsa att det funkar för de flesta i slutändan, inte minsta Akrira Öken som startat tråden...så många behandlingar, hopp och förtvivlan och till slut ett PLUS.

Jag har mycket hopp nu att vi trots att jag är 40 år och lite under godkänt gränsen för 3pack ivf även får bli gravid igen. Carl v Linné verkar ha anpassat sig till Stockholmsklinikerna och erbjuder nu också 3pack för kvinnor mellan 39-41 om vissa forutsättningar finns gällande bmi och hormonvärden . Läkaren godkände oss för 3pck trots att jag har 0.8 amh. Men det är inte det enda som räknas, på ul ser man ju att det finns en viss reserv..men: det blir Menopur plus något annat nästa behandling för att kanske locka framxännu fler mogna ägg till nästa ägguttag. Någon som har erfarenhet av blandningen Menopur+Gonal F?

• nypan78
    authentic skrev 2019-01-13 15:46:25 följande:

Jag har haft blandningen menopur gonal-f och fått bra resultat. Skillnaden inför denna behandling var också stt jag nedreglerade 3 veckor istället för 2. Vet egentligen inte om det spelar någon större roll men fick ju bra resultat med 2 blastisar till mig och 2 till frysen. Och gravid är jag ju iaf fortfarande, 9+4 idag och Vul på tisdag på CVL. Nervöst

Ha det var intressant, men kul att denna blandning funkade för dig. Varför 3v nedreglering? Sist nedreglerades jag i knappt 2 veckor, det räckte för.min smak. Men visst så länge det ger resultat...dem är ju experter. Hur många försök gjorde du och hur gammal är du om jag får fråga? Lycka till imorgon! Får ni göra extra UL?
  • nypan78
    Bli3ifamiljen skrev 2019-01-13 21:49:45 följande:

Vi har nu gjort 5st ivf. Återföring på 4st. Fått ett + dag 14 men dag 16 var det borta. Nu sist fick vi en blasto till frysen, så hoppas på att få tillbaka den i slutet av januari. De fyra första var landstingsbetalda och den senaste betalade vi själva. Jag fyller snart 40 och läkaren gav oss bara ca 10% chans att bli gravida, så vi får se om jag orkar en till ivf om vi inte lyckas med blaston.

Tråkigt att höra. Hur resonerar läkaren när han säger bara 10%? Åldersbetingad eller amh/dålig reserv eller svårstimulerad? Hoppas ni har guldägget kvar i,frysen...
  • nypan78
    authentic skrev 2019-01-13 23:15:36 följande:

Nedreglerade längre eftersom jag skulle iväg på resa men jag bad också om det då jag har endometrios och då är det bättre med längre nedreglering.

Vi har gjort 5 stycken långa försök och ett kort försök så totalt 6 stycken äggplock och 7 insättningar. Jag är 36 år.

Vi har gjort ul ikväll nu på gynakuten då jag fick en blödning. Fick vänta 2 timmar, men det var det värt. Allt såg fint ut förutom stt en hinnsäck var tom och det var förmodligen den som orsakade blödningen. Men ett foster såg sååå fint ut :)

Just ja, läste tidigare. Skönt att man såg ett levande foster ???? grattis. Visst fick ni sätta in 2 också? Vi får nog sätta in 2 nästa försök också. Ska du ändå till Linné idag också? Duktiga läkare där och fina sköterskor. Vi funderade ju på att byta klinik men nu är vi kvar i Uppsala, helt säker. Hoppas till endast ett försök till dock.

Vilken otrolig resa du gjort! Stort grattis till graviditeten ????
  • nypan78
    Wonderfluff skrev 2019-01-15 09:46:53 följande:

Hej allihop! Efter några dagars ilska, bestörtning och tandagnissel över förlorade pengar, ägg och framför allt tid, har jag nu beslutat att köra en omgång till, utan uppehåll. Går alltså på det direkt nästa cykel. Efter att ha hört mig för verkar bästa vara en kombo av menopur och gonal-f. Tänkte denna gång få igenom att göra som jag vill och känner, eftersom kliniken inte klarar av att anpassa efter hur jag fungerar. Jag känner mig själv och min kropp så himla väl. Så, det blir hög dos av menopur/gonal-f. Sen kommer jag vistas i köpenhamn de 2-3 sista dagarna av stimuleringen, för frekvet ultraljud. Jag överväger att ta ovitrelle 24 timmar före äggplock, i stället för 36, för att mina ägg lossar så snabbt. Någon som har erfarenhet av det här?

Hej
    jag kommer också ta en ny blandsning dvs Menopur samt Gonal F i nästa omgång som startar i februari/mars, så vi har en naturlig cykel emellan. Sedan går vi på 3pack...innerst inne hoppas man ju på att det inte behövs, men då har vi en plan iallafall.
    Hur många försök har du gjort?
    Du kommer alltså inte följa läkarens instruktioner efter senaste erfarenhet?
  • nypan78
    Wonderfluff skrev 2019-01-15 09:46:53 följande:

Hej allihop! Efter några dagars ilska, bestörtning och tandagnissel över förlorade pengar, ägg och framför allt tid, har jag nu beslutat att köra en omgång till, utan uppehåll. Går alltså på det direkt nästa cykel. Efter att ha hört mig för verkar bästa vara en kombo av menopur och gonal-f. Tänkte denna gång få igenom att göra som jag vill och känner, eftersom kliniken inte klarar av att anpassa efter hur jag fungerar. Jag känner mig själv och min kropp så himla väl. Så, det blir hög dos av menopur/gonal-f. Sen kommer jag vistas i köpenhamn de 2-3 sista dagarna av stimuleringen, för frekvet ultraljud. Jag överväger att ta ovitrelle 24 timmar före äggplock, i stället för 36, för att mina ägg lossar så snabbt. Någon som har erfarenhet av det här?

Hej
    jag kommer också ta en ny blandsning dvs Menopur samt Gonal F i nästa omgång som startar i februari/mars, så vi har en naturlig cykel emellan. Sedan går vi på 3pack...innerst inne hoppas man ju på att det inte behövs, men då har vi en plan iallafall.
    Hur många försök har du gjort?
    Du kommer alltså inte följa läkarens instruktioner efter senaste erfarenhet?
  • nypan78
    Elcca skrev 2019-01-15 11:01:59 följande:

Jag tjuvtestade idag, rd6 och tycker mig se ett väldigt svaaaagt streck!? Är en blastocyst som jag gjort insättning med, i ostimulerad cykel.

Kan det verkligen vara så att det har tagit sig denna gången!!!!!!???

Man vågar ju inte hoppas, då jag testad tidigt en gång innan och då började jag blöda några dagar senare.

Jag ser något!!
  • nypan78

Så kul att många lyckas. Vi har just skrivit på ett 3pack avtal och startar med spray i mitten på februari igen. Kul att man får teckna 3pack nu även på Linnékliniken, trots att man är lite äldre...

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018