• nypan78

IVF sommar/höst 2018

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

• nypan78
    Jooosen skrev 2018-12-19 10:00:37 följande:
    Tråkigt!! Men är det äl +12 då? Man kan ju plussa senare men förstår besvikelsen. Vad är magkänslan?
    Det det är äggplock/ äl +12. Klart det kanske kanske finns en glimts chans ...men magkänslan säger ju nej det här gick inte  
    När jag plussade efter en tvådagars för nästan 9 år sedan var det ÄP +11/12 nånstans. Man hoppas ju lite på att denna bara är lite segstartad men det är nog bara önsketänk just nu....
  • nypan78

Tar redan nu emot tips på kliniker i STockholm som verkar bra. Tips? Gärdet, Kunskholmen, Sophiahemmet? En del av dem erbjuder ju 3pack för kvinnor som är 40...

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-19 12:33:48 följande:
    Om det var sk färskförsök, brukar det behöva gå en cykel innan nytt försök, då äggstockarna behöver lite tid för att återhämta sig. Men hoppas att det inte behövs fler försök!
    Ja, hoppet dör ju sist. Låter rimligt med ngn naturlig cykel emellan för att låta kroppen återhämta sig även om man har lite bråttom.

Hoppas det går vägen för dig nu, jag vet hur det kändes innan man lyckades med barn nr1. Kram
  • nypan78
    Wishful skrev 2018-12-19 15:23:23 följande:
    De kan ha fäst sent bara. Håller tummarna för att det ändå blir ett plus för dig på testdag.
    det är enda hoppet ja, att den/de är lite seg(a) bara, men kanske mer undantaget
  • nypan78

Om jag minns skjuter progesteronet upp mensen ändå med 3-4 dagar...så jag räknar inte med mens förrän jag slutar med preparatet plus någon dag. Bävar för resultatet. Officiell testdag 25.12. dvs 13 dagar efter isättning av 2 blastosar. Tjuvtest en vecka efter isättning NEGATIVT. Ingen vidare magkänsla...

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-20 09:07:37 följande:
    Tror man kan räkna BIM som 14 dagar efter äggplock (ägglossning). Enligt min klinik lägger de alltid testdagen vecka 4+2. Själv fick jag testa 16 dagar efter återföring. Stort lycka till!
    Så olika det kan vara, undrar hur de tänker...även vid blastos 16 dagar efter? Jag fick 16 dagar vid återföring av 2dagars och 13 efter ET med blastos. Man vill nog utesluta alla biokemiska graviditeter, men jobbigt att vänta för oss patienter såklart.
  • nypan78
    Jooosen skrev 2018-12-20 09:14:32 följande:
    Urs samma här. Börjat blöda lite :( så här är det helt kört! Fan jag undrar vafan det är som går fel!!!!
    Vilken ruvardag är du på? Progesteronstöd? Hur många försök hittills?
  • nypan78
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-20 12:15:52 följande:
    Tack för svar. Om jag räknar rätt så är min testdag 17 dagar efter äggplock och 13 efter återföring av blastocyst.
    Exakt så för mig också. Fick en tidig blastocyst och en expanderad blastocyst tillbaka...
  • nypan78

Ser inte bra ut här...ledsen. mensen kommer väl när som när jag slutat med Lutinus.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018