• nypan78

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-11-29 19:22:54 följande:

Vi går i Uppsala på CVL och vi får 2 stycken då vi redan gjort 6 stycken återföringar totalt och ännu inte lyckats gå hela vägen. Kan hända att jag tjuvar nästa vecka på fredag. 

Vart går ni och ska du tjuvtesta?

Cvl här också. Hoppas äp går bra nästa vecka...och 2 tillbaka, jag fyller redan 40 om ngn dag så sista chansen..
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-11-30 07:05:55 följande:

Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?

Då är vi i samma fas. Var på UL idag på sprutdag 8 och de såg 3 äff som var 10-11mm och 7 st som var mindre, slemhinnan 9. Så det såg väl ok ut. Väntar nu på ordination från kliniken, ul tar jag på min hemort. Ny kontroll troligen på mån.
  • nypan78

Sådärja. Plock på fredag, nu är det snart dags!

Sedan beror det på hur de befruktas om det blir återföring sön eller ons nästa vecka. Hur funkar det? Många ut, längre odling eller?

Får tillägga att jag är 40 år redan ????

• nypan78

Sedan beror det på hur de befruktas om det blir återföring sön eller ons nästa vecka. Hur funkar det? Många ut, längre odling eller?

• nypan78

• nypan78

• nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-03 17:22:32 följande:

Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.

Jag med!!
  • nypan78
    authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.

Grattis! Ruvardag 7 med en blasto kan man testa så tidigt alltså!!? Wow
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-04 19:04:04 följande:

Nu är jag öm nertill någon mer som varit det några dagar innan äggplock? Var på kontroll igår har ju en stor äggblåsa på 21 mm de andra låg på 18 17 15 12 o höjde min dos till 300 istället för 225 sista sprutan ikväll o fyrmandel sprutan som jag avskyr. Ovitrelle i morgon o ställer in mig på sjuk trötthet i 1 veckas tid nu framöver så som jag blev sist då det är hcg hormon i. Någon annan som reagerar på den sprutan?

Trött och spänd i magen, ömma bröst. Jag tog sista sprutan menopur ikväll, ovitrelle imorgon kväll. Plock på fredag! Hoppas inte blir alltför seg, får se...
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-04 22:28:08 följande:
    Spännande vi ligger i fas ska med ta den i morgon o plock på fredag kl 07:30 ska vi vara där. Hur många äggblåsor har du o hur stora var dem?
    Det var kontroll i måndags då var det 7 stycken mellan 11 och 15mm och ett gäng under 10mm men man vet inte riktigt hur många som blir något antar jag....
    Kl9.30 är det dags för plock. Lite galet, nästan 9 år sedan sist. Hoppas vi slipper göra om det
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018