• nypan78

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-11-21 22:10:37 följande:
    Man brukar även använda ytterligare ett läkemedel vid hormonstimulering för att förhindra ägglossning innan äggplock. Om man sprayar med Synarela sköter den jobbet, men om du inte ska fortsätta med den kanske du får Orgalutran eller likvärdigt läkemedel?
    Nej ingen sprayning under menopurbehandlingen numera. Kanske för jag har så låg amh och redan är 39. Det är Linnékliniken som jobbar så numera. Skönt att slippa synarelas huvudvärk och allmän dåsighet jag känt av de senaste dagarna. Sprutstart imorgon kväll iaf. 
    Hur många dagar sprutade ni? I snitt? Kan ju se olika ut. Startar med 375IE...
  • nypan78
    LLW skrev 2018-11-22 09:51:24 följande:
    Vad roligt vännen! Håller verkligen tummarna för att det går bra för er denna gång <3
    Är det mer vanligt mes blasto än 2dagars numera?
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-22 15:33:07 följande:
    Ingen får spray eller annat ägglossningshämmande läkemedel? Intressant! Förstår att det är skönt att slippa biverkningarna!

Själv sprayar jag med oförändrad dos hela vägen. Dag 8 med 412,5 ie Menopur för min del idag.
    Hur länge har du behövt sprutor dvs hur många dagar? Det var ju en rejäl dos du fick du med...så svårt att veta hur det kommer se ut efter 10 års IVF "uppehåll"...
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-23 07:30:20 följande:
    Det har nog gått cirka 14-16 dagar mellan sprutstart till äggplock. Verkar vara aningen svårstimulerad, därav den höga dosen. Läkarna har ju haft några omgångar på sig att testa vad som funkar för min kropp, så behandlingen är särskilt anpassad (på flera sätt) efter tidigare erfarenhet. Om en liten stund ska jag till kliniken för att kolla hur det ser ut.
    Ah ok, det var lite längre. För 10 år sedan hade jag 12 och 16 dagar, men en sköterska sa att det kan man inte riktigt utgå ifrån nu för det var så längesedan. Min man är på resa den veckan så jag är lite nervös att det blir för tidigt...

Hoppas det går bra för dig idag, du har några försök i bagaget, må det vara din tur nu!
  • nypan78
    gammelpysen skrev 2018-11-24 12:47:04 följande:

Jag kan ju nämna att vi dels bytte till menopur vid sista försöket, dels tog ett gäng vitaminer och mineraler inför sista. Q10 bland annat. Svindyrt men efter alla år har ju pengarna ingen betydelse längre... Vet inte om det hjälpte.

Vad gäller menopur fick jag betydligt färre ägg och var fullständigt knäckt, men fick tillbaka guldägget plus ett till frysen, så ge inte upp om ni byter och får färre ägg. Håll hoppet.

Q12 vad är det? Menopur har jag också haft för 10år sedan och nu. Får se vad det ger.
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-23 17:03:18 följande:

Ja, man vill ju att det ska gå snabbt och bra! En tjej som tidigare var med i tråden berättade att mannen inte kunde vara med vid äggplocket och fick lämna sperman innan som sedan tinades vid äggplockningen. Det var utomlands och jag vet inte om kliniker i Sverige gör så. Annars kanske han får ändra sina resplaner?

Allt såg bra ut vid ultraljudet idag! Fortfarande oklart om plocket blir onsdag eller fredag nästa vecka.

Vi hoppas att det inte blir äp före fre v49, sannolikheten är liten men vem vet. Han får komma upp annars...men vi haringen lust att berätta på jobbet.
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-28 15:33:34 följande:

Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.

Wow så många!!! Hur länge ska de odlas nu? Det måste ha varit ett toppenresultat om du jämför alla ÄP du gjort eller? Hur mår du nu efteråt? Jag har första kontrollen på fredag (sprutdag 8)
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-28 17:43:30 följande:
    Ja, det känns positivt!
    nypan78 skrev 2018-11-28 15:59:03 följande:

Wow så många!!! Hur länge ska de odlas nu? Det måste ha varit ett toppenresultat om du jämför alla ÄP du gjort eller? Hur mår du nu efteråt? Jag har första kontrollen på fredag (sprutdag 8)

Vet inte än, beror på hur många som blir befruktade. Vi får svar ochvibfoom vidare planering imorgon. Antalet ägg är ungefär som våra tre senaste försök. Jag är väldigt trött och har lite ont, men inte så farligt. Ligger platt som en piggvar i soffan. Spännande på fredag! Känner du av något?Ja det känns bra! Hoppas också på många mogna och befruktade! Ska absolut berätta imorgon! :) Hoppas att det blir glada nyheter.

Vilket fint resultat för dig. Förstår verkligen att det känns bra! Det är verkligen intressant att det kan bli så olika resultat från gång till gång! Samtidigt kan ju det ge hopp om det skulle bli sämre resultat vid ett försök.
    Jooosen skrev 2018-11-28 16:18:15 följande:

Jippi! So far so good! Underbart

Eller hur! Ett steg i taget.Tack så mycket! Tittar in i "gravidtråden" ibland och ser att din graviditet går framåt. Så glad för din skull! Kram
    Percafluviatilis skrev 2018-11-28 17:25:55 följande:

Håller tummarna för många befruktade! Är det rekord i antal för dig? :)

Jag har plock på fredag. Ovitrelle ikväll.

Det är inte rekord utan fjärde gången jag landar på kring 15 ägg. De flesta brukar vara mogna, men befruktningsgraden har varit under 50% och ibland ännu lägre. Förra gången tror jag det blev 14 ägg men de resulterade bara i en blastocyst, så förväntningarna är inte så höga.

Åh vad spännande! Säger redan nu lycka till på fredag! Hur mår du?
    Känner inte av någonting speciellt, nej. Bara sprutdag 6. När började det kännas att man är lite uppblåst och så? Jag försöker leva precis som vanligt, tränar dagligen i princip utan känningar.
  • nypan78
    Ontopic skrev 2018-11-29 09:20:57 följande:

Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!

Det är det enda jag verkligen är orolig över, att bli överstimulerad. Hur fastställer dem detta? Hur länge håller det i sig isf? Min kusin råkade ut för överstimulering en gång, lyckligt slut i slutändan men hon var riktigt illa ....
  • nypan78

Akira öken hoppas att guldägget finns bland dessa!! Förstår att du är besviken över utfallet...

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018