IVF sommar/höst 2018
Hur många dagar sprutade ni? I snitt? Kan ju se olika ut. Startar med 375IE...
Jag kan ju nämna att vi dels bytte till menopur vid sista försöket, dels tog ett gäng vitaminer och mineraler inför sista. Q10 bland annat. Svindyrt men efter alla år har ju pengarna ingen betydelse längre... Vet inte om det hjälpte.
Vad gäller menopur fick jag betydligt färre ägg och var fullständigt knäckt, men fick tillbaka guldägget plus ett till frysen, så ge inte upp om ni byter och får färre ägg. Håll hoppet.
Ja, man vill ju att det ska gå snabbt och bra! En tjej som tidigare var med i tråden berättade att mannen inte kunde vara med vid äggplocket och fick lämna sperman innan som sedan tinades vid äggplockningen. Det var utomlands och jag vet inte om kliniker i Sverige gör så. Annars kanske han får ändra sina resplaner?
Allt såg bra ut vid ultraljudet idag! Fortfarande oklart om plocket blir onsdag eller fredag nästa vecka.
Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.
Wow så många!!! Hur länge ska de odlas nu? Det måste ha varit ett toppenresultat om du jämför alla ÄP du gjort eller? Hur mår du nu efteråt? Jag har första kontrollen på fredag (sprutdag 8)
Jippi! So far so good! Underbart
Håller tummarna för många befruktade! Är det rekord i antal för dig? :)
Jag har plock på fredag. Ovitrelle ikväll.
Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!
Akira öken hoppas att guldägget finns bland dessa!! Förstår att du är besviken över utfallet...