IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Konstigt ändå! Jag tog som sagt också 36 timmar innan, det är ju så man alltid gjort! Men skönt att det löste sig!
Konstigt ändå! Jag tog som sagt också 36 timmar innan, det är ju så man alltid gjort! Men skönt att det löste sig!
Detta blev inte bara en nidblödning :(
Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.
Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.
Idag har vi varit på ett andra VUL och det blir äggplock på onsdag, såå spännande! :)
Och jag ska på mitt tredje VUL imorgon och troligtvis äggplock på torsdag!
Tack! Jo men jag mår bra. Är nervös men ser fram emot onsdag. Hur går det för er? Såg att ni inte försökt denna månaden i alla fall?
Man skickar ett prov av sitt mensblod på analys till Grekland. De kollar efter ett dussin olika infektioner som tydligen kan göra det svårt att bli gravid, orsaka missfall eller för tidig födsel. För min del hittades det alltså ett par olika som nu förhoppningsvis ska vara borta efter 25 dagar på olika antibiotika. Vet inte om det kommer bli någon skillnad nu men skadar inte att att bli av med det i alla fall.
Ja det är spännande! Känns som länge sen sist trots att det bara är ett par månader sen haha.
Idag har vi varit på ett andra VUL och det blir äggplock på onsdag, såå spännande! :)
Försvann härifrån ett tag efter mitt senaste missfall. Blev så less och började fundera över om det ens är någon idé att fortsätta försöka när det ändå bara blir misslyckanden och besvikelser hela tiden. Men nu kör jag på igen. Har tre embryon i frysen och återföring av ett är planerat till nu på onsdag. Var och kollade hinnan förra veckan och då var den 10mm med tre skikt så allt såg bra ut. Hon kollade länge med ultraljud om hon kunde se något konstigt med livmodern som hon missat innan och som möjligtvis skulle kunna förklara missfallen och fertilitetsproblemen, men det kunde hon inte. Vi pratade även om hysteroskopi. Kommer nog göra det om det inte funkar denna gången.
En grej som är annorlunda inför denna gången är att jag gått på en lång antibiotikakur mot två infektioner som båda tydligen kan orsaka missfall och svårigheter att bli gravid. Gjorde "mensblodstestet" och då hittades dessa infektioner. Går på ännu högre dos progesteron denna gången också, 4x400mg cyclogest dagligen, och har tagit prednisolon sen början av cykeln. Min läkare verkade nära på lika frustrerad som jag över missfallen och menade bestämt att "denna gången måste vara gången!". Och ja, det hoppas jag givetvis på men känner mig tyvärr ändå rätt negativt inställd. Känns inte som det är möjligt att det kan bli en fjärde graviditet på raken liksom. Men det är ändå skönt att ha en läkare som faktiskt verkar bry sig och engagera sig.
Igår fick jag veta att en till kusin ska ha barn... Tycker det känns så jobbigt med sådana besked.
Sen igår är jag ruvare. Fick tillbaka vår lilla blasto från frysen, den hade klarat upptiningen fint och allt såg bra ut. Nu denna jobbiga väntan...