• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:49:35 följande:

Tack för tummar och tår! Har ni fått något ungefärligt datum för start?

Ja nu blir det nog start redan denna vecka! Skulle först köra långt protokoll men nu blir det kort istället så nu blev det tight med tid!
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-10-31 21:02:56 följande:

Ja nu blir det nog start redan denna vecka! Skulle först köra långt protokoll men nu blir det kort istället så nu blev det tight med tid!

Åh, då är det ju verkligen nära och ni kommer då att ligga cirka två veckor före oss, eftersom vi kör långt protokoll. Hur känns det?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-31 21:37:16 följande:

Åh, då är det ju verkligen nära och ni kommer då att ligga cirka två veckor före oss, eftersom vi kör långt protokoll. Hur känns det?

Det känns lite konstigt eftersom det blev så plötsligt... men egentligen är vi väldigt redo, känns som en evighet sedan förra behandlingen avslutades i början av augusti. Har inte kört kort protokoll sedan första behandlingen så det känns också lite konstigt. Hur känns det för er?
  • Mect

Då var det äggplockat! Elva ägg, känns bra! Kände ingen som helst smärta under ingreppet. Nu är der bara vänta och se, hoppas på återföring på tisdag :)

• Hoppomliv
    Mect skrev 2018-11-01 09:55:44 följande:

Då var det äggplockat! Elva ägg, känns bra! Kände ingen som helst smärta under ingreppet. Nu är der bara vänta och se, hoppas på återföring på tisdag :)

Lycka till!
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-01 09:55:44 följande:

Härligt!! Får du reda på imorrn när återföring blir?

Jag fick precis samtal om att återföring blir måndag, så nu är det en lång spänd väntan då jag hoppas att de fortfarande lever efter fem dagar :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-11-01 10:53:53 följande:

Härligt!! Får du reda på imorrn när återföring blir?

Jag fick precis samtal om att återföring blir måndag, så nu är det en lång spänd väntan då jag hoppas att de fortfarande lever efter fem dagar :)

Precis! De ringer imorgon :) hur många blev befruktade för dig del? Jag hoppas att vi för sp pass många att de bestämmer arr återföring blir på tisdag :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-01 12:01:37 följande:
    Precis! De ringer imorgon :) hur många blev befruktade för dig del? Jag hoppas att vi för sp pass många att de bestämmer arr återföring blir på tisdag :)
    Spännande, håller tummarna för er :)

10 av 10 ägg blev befruktade, helt sjukt! Men jag misstänker att vårat problem kanske är delningen. Vi har blivit gravida naturligt två gånger, men ena blev tidigt missfall och den andra blev ett MA. Så jag förbereder mig på att det kanske inte blir så många kvar tills måndag.
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:55:04 följande:
    Eller hur! Hur var det nu, har du börjat än?
    Jajamen jag har sprayat med synarela nu i över 2 veckor och har ca en vecka kvar med den. Mitt äggplock är planerat till v.47 då jag ska åka bort på en resa under v.46.
    Det är därför jag sprayar i 3 veckor, annars brukar de vara 2 för mig. 

Vi lär väl ligga ganska lika sen med sprutstart och plock då :)
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-10-29 23:48:31 följande:
    Vi börjar med spray imorgon! Så nu är vi gå G igen.

Spännande med testet, tack för att du delar med dig!
    Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?
    Wishful skrev 2018-10-30 18:29:43 följande:
    Håller tummarna för att det går hela vägen den här gången. Lycka till imorgon!
    Tack!

Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018