• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Etta
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Jag är på ruvardag 6, också väldigt svullen mage och ömma bröst, men i övrigt inga andra symtom. Så svårt med lutinus för den ger ju liksom samma symtom som graviditet! Nästan omöjligt avgöra vad som är vad tror jag.
  • Liten elak och intelligent

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu. 

• Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-01 23:32:47 följande:

Förstår att det känns ovant, men tänker att det verkligen är en fördel att slippa nedregleringen om korta protokollet passar din kropp!

Lite omvälvande känns det, även om det är 6:e gången. Som att jag inye riktigt har fattat att vi är på gång igen. Jag känner mig glad och hoppas verkligen att detta kan vara gången då vi ges möjlighet att bli föräldrar. Sen tänker jag också lite "Vad gör vi om det inte funkar"? Men det får bli en senare fråga.

Ja absolut skönt, hoppas bara att det passar min kropp, har bara kört kort protokoll på första ivf men då med Gonal-f och nu med Menopur, så vi får se och bara hålla alla tummar för ikväll kör vi igång!

Hoppas verkligen att det funkar för oss båda denna gång, bra att du känner dig lite hoppfull!
  • Mect

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

• Ellencassandra
    Liten elak och intelligent skrev 2018-11-02 09:01:52 följande:

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu. 

Jag har haft bruna flytningar i över en vecka å sen innan dess till å från sen v 7 så tror inte det är nån fara alls :) har kollat bebisen både v 9 och senast igår v 10 pga oron över det bruna men allt såg bra ut. Så tror du kan va lugn :) grattis!!
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-02 14:19:09 följande:

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Åh, förstår om du är besviken, men krävs bara ett ägg, så vi får hoppas att någon/några av era tre är riktiga guldägg! Håller tummar och tår :)
  • Bli3ifamiljen

Jag har en fundering på det här med frysning av embryo. På akademiska fryser de tydligen endast efter 5 dagars odling. Jag har sett flera inlägg här där de fryser dag 2 och 3. Någon som vet varför det varierar?

• Bli3ifamiljen
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Dag 8 är tidigt så ge inte upp än.

Jag blir alltid svullen i kroppen under behandling, men nu börjar det äntligen släppa. Däremot ömmar brösten men det brukar de också göra. Jag har för mig det orsakas av ovitrellen. Jag har inte märkt några skillnader vid mina tidigare rubbningar, då antar jag inte kommer höra det nu heller. Den 12 november är dagen för blödning, annars troligen gravid. Jag hoppas den inte kommer då.
  • Fröken Rabarber

Hej, jag och min sambo går in i vår första IVF-resa nu (om jag mot förmodan inte skulle vara gravid, men det är inte särskilt sannolikt). Inga direkta fel har hittats vid utredningen, men nu misstänkte läkaren lågt amh så får det långa prokollet. Nån som upplevt några fördelar med det gentemot det korta? Ska börja spraya nu i veckan när mensen sätter igång. Om allt går vägen så är det insättning ett par veckor innan jul.

• Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-11-02 09:01:52 följande:

Häftigt att få se hjärtslagen! Verkar det vara väldigt vanligt med mindre blödningar under graviditeter.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018