IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.
Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).
Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(
Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11
Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?
I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu.
Förstår att det känns ovant, men tänker att det verkligen är en fördel att slippa nedregleringen om korta protokollet passar din kropp!
Lite omvälvande känns det, även om det är 6:e gången. Som att jag inye riktigt har fattat att vi är på gång igen. Jag känner mig glad och hoppas verkligen att detta kan vara gången då vi ges möjlighet att bli föräldrar. Sen tänker jag också lite "Vad gör vi om det inte funkar"? Men det får bli en senare fråga.
Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!
I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu.
Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!
Jag har en fundering på det här med frysning av embryo. På akademiska fryser de tydligen endast efter 5 dagars odling. Jag har sett flera inlägg här där de fryser dag 2 och 3. Någon som vet varför det varierar?
Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.
Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).
Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(
Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11
Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?
Hej, jag och min sambo går in i vår första IVF-resa nu (om jag mot förmodan inte skulle vara gravid, men det är inte särskilt sannolikt). Inga direkta fel har hittats vid utredningen, men nu misstänkte läkaren lågt amh så får det långa prokollet. Nån som upplevt några fördelar med det gentemot det korta? Ska börja spraya nu i veckan när mensen sätter igång. Om allt går vägen så är det insättning ett par veckor innan jul.