• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-02 14:19:09 följande:

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Tummar hållna! Lycka till idag!
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-02 17:06:33 följande:

Hej, jag och min sambo går in i vår första IVF-resa nu (om jag mot förmodan inte skulle vara gravid, men det är inte särskilt sannolikt). Inga direkta fel har hittats vid utredningen, men nu misstänkte läkaren lågt amh så får det långa prokollet. Nån som upplevt några fördelar med det gentemot det korta? Ska börja spraya nu i veckan när mensen sätter igång. Om allt går vägen så är det insättning ett par veckor innan jul.

Välkommen! Spännande med första omgången! Här i tråden finns nog kunskap om väldigt mycket kring ivf, så bara att fråga om det är något du undrar över.

Vet du vilket amh du har? Tycker långa protokollet är mer påfrestande då det är (!) längre. Men det är mycket bättre för mig då det funkar för min kropp.
  • Wishful

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Håller tummarna!
  • Wishful
    Kumminsilver skrev 2018-11-01 15:28:28 följande:

Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?Tack!

Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...

Kan inte minnas att jag blött efter embrytransfer men om det bara är lite bruna flytningar tror jag inte att det är någon fara.
  • Wishful
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-01 16:53:24 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.

Lycka till!
  • Wishful
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Ruvar du på ett 3 eller 5 dagars? Fortfarande tidigt så ge inte upp.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:53:52 följande:

Ja! Samtidigt är det ju precis som du skriver ovan att det blir lite väl mycket spänning under behandlingen olika skeden.

Ja det är ju det. Nu håller vi tummarna för att det går hela vägen för oss den här gången.
  • Fröken Rabarber
    Akira Öken skrev 2018-11-03 09:43:07 följande:

Välkommen! Spännande med första omgången! Här i tråden finns nog kunskap om väldigt mycket kring ivf, så bara att fråga om det är något du undrar över.

Vet du vilket amh du har? Tycker långa protokollet är mer påfrestande då det är (!) längre. Men det är mycket bättre för mig då det funkar för min kropp.

Mensen kom tidigt denna gång så börjar spraya idag. :) tog ett blodprov i veckan så inväntar svar på vilket amh värde jag har. Hoppas jag slipper alltför mycket biverkningar, hoppas särskilt slippa viktuppgång och trötthet. :)
  • Bli3ifamiljen

Hur har det gått för dig idag?
  • LilV

Är det ngn mer som fått börja äta Levaxin under fertilitetsutredning/IVF-processen? Under vår utredning upptäcktes det att mitt tsh-värde var för högt för IVF, jag hade 3.2 och man skulle ligga under 2.5. Fick Levaxin utskrivet men känner att min läkare tog väldigt lätt på det och fick inte mycket förklarat. Vid senaste kollen i somras låg värdet på 1.8. Har en vän som ätit Levaxin ett par år och hon blev lite bestört över hur lätt mins läkare verkade ta på det. Enligt hennes läkare bör värdet snarare ligga runt 1 och det behöver kollas och dosen justeras oftare. Är det ngn som har mer erfarenhet av Levaxin, vad har era läkare sagt?

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018