IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Spännande, håller tummarna för er :)
10 av 10 ägg blev befruktade, helt sjukt! Men jag misstänker att vårat problem kanske är delningen. Vi har blivit gravida naturligt två gånger, men ena blev tidigt missfall och den andra blev ett MA. Så jag förbereder mig på att det kanske inte blir så många kvar tills måndag.
Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?Tack!
Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...
Stickhål? Det blir väl inget stickhål vid insättning av embryo? Det är väl vid äggplock?
Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.
Det känns lite konstigt eftersom det blev så plötsligt... men egentligen är vi väldigt redo, känns som en evighet sedan förra behandlingen avslutades i början av augusti. Har inte kört kort protokoll sedan första behandlingen så det känns också lite konstigt. Hur känns det för er?
Jajamen jag har sprayat med synarela nu i över 2 veckor och har ca en vecka kvar med den. Mitt äggplock är planerat till v.47 då jag ska åka bort på en resa under v.46.
Det är därför jag sprayar i 3 veckor, annars brukar de vara 2 för mig.
Vi lär väl ligga ganska lika sen med sprutstart och plock då :)
Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?Tack!
Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...
Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.
Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.
Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).
Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(
Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11
Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?