• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-15 17:37:41 följande:

Så tråkigt :/ Men det är ju bara att gå vidare och hoppas att det bättre nästa gång tänker jag...

Ja, jag tillåter mig att bryta ihop och vara ledsen idag, sen så får man bara hoppas att det går bättre nästa gång.

Fick du några till frysen?
  • Hoppomliv
    Hönsmorsa skrev 2018-11-15 17:46:30 följande:

Gjorde min första VUL-kontroll idag och blodprov. Ska ta sprutan som vanligt ikväll och får besked om fortsatt dos i morgon när de fått svar på blodprov. Hur många dagar brukar det vara till nästa VUL-kontroll? Förstår att det är individuellt, men hur många dagar har det gått emellan för er?

För mig har det varit en dag emellan och sen nytt VUL, men nu är det ju helg så det är frågan om de väntar till måndag kanske...
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-11-15 18:18:14 följande:

Ja, jag tillåter mig att bryta ihop och vara ledsen idag, sen så får man bara hoppas att det går bättre nästa gång.

Fick du några till frysen?

Vi hade bara ett som de skulle försöka odla några dagar till men har inte hört något än faktiskt. Men om det gick till frysen så kommer vi nog ändå köra med sprutor och äggplock igen om vi får :)

Ni fick några till frysen va?
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-15 15:11:04 följande:

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

minst sagt spännande detta

Hej! Svårt att säga. Ser eventuellt 2 streck, men i så fall väldigt svagt. Det är ju väldigt tidigt ännu, så hoppas att det blir starkare om några dagar!
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-15 16:34:42 följande:

Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/

Loviisa89 skrev 2018-11-15 16:38:39 följande:

Vad tråkigt :( Jag gjorde test imorse, 15 dagar efter äggplock, också superblankt. Så blir nog inget här heller :/

Vilka tråkiga nyheter. :( Har ni några i frysen?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-14 22:58:46 följande:

I morgon är det dags för ultraljudskontroll och blodprover, jag är lite nervös och spänd. Hoppas de finns några äggblåsor där inne, känner mig inte direkt svullen om magen än så länge men de kommer förhoppningsvis, för då vet man att de växer.

Hur gick det idag?

Jag var på kliniken igår för att kontrollera att jag var nedreglerad samt om cystan hade försvunnit eller förändrats. Nedregleringen hade funkat, men cystan var tyvärr kvar. Ikväll tog jag första sprutan.
  • Akira Öken
    Hönsmorsa skrev 2018-11-15 17:46:30 följande:

Gjorde min första VUL-kontroll idag och blodprov. Ska ta sprutan som vanligt ikväll och får besked om fortsatt dos i morgon när de fått svar på blodprov. Hur många dagar brukar det vara till nästa VUL-kontroll? Förstår att det är individuellt, men hur många dagar har det gått emellan för er?

Hej!

För mig har det varierat. Under denna behandling kollar de mig på dag 9 och 12.
  • My102
    Micec skrev 2018-11-15 15:11:04 följande:

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

minst sagt spännande detta

Jag tog en hel ovitrelle spruta på ÄL dagen och fick ett rätt så starkt rött streck på dag ruvardag 4. Då insåg jag såg jag såklart inte att det berodde på ovitrelle, dum som jag var. Så avvakta ett par dagar för att vara säker. Blir det starkare kan du va säker på att det är ett plus :)

Vad var det för medicin du fick och varför? Varför tog du bara en del av ovitrelle sprutan?
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-11-15 22:29:13 följande:

Hur gick det idag?

Jag var på kliniken igår för att kontrollera att jag var nedreglerad samt om cystan hade försvunnit eller förändrats. Nedregleringen hade funkat, men cystan var tyvärr kvar. Ikväll tog jag första sprutan.

Det gick finfint faktiskt. Bra blodprov och man kunde räkna till 17 äggblåsor som växte på bra, sen är de alltid några som gömmer sig. Min chokladcysta såg ut precis som alltid, 2 cm i storlek, ingen förändring. Det blir till att fortsätta med sprutorna till och med söndag. ÄS sprutan är på måndag och sen är det plock på onsdag nästa vecka, längtar!!

Du har ingen chokladcysta har jag för mig, utan en annan typ av cysta? Hur stor var den? Känns det bra att få ha gått vidare till sprutorna, nästa steg lixom?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018