• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Loviisa89
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 16:54:11 följande:

Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.

Åh vad skönt att ni fått ett ägg till frysen, är ju jättestort om ni aldrig fått det tidigare :D
  • Florence123
    tossaliten skrev 2018-11-16 17:16:41 följande:

Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?

Vet inte om det skiljer sig mellan landsting och/eller klinik men där vi går räknas 1 frysåterföring som 1/2 försök, gör du 1 ET + 2 FET = 2 försök, du får alltså börja om från början med stimulering och äggplock igen 1 gång till.
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-16 01:21:14 följande:

Det gick finfint faktiskt. Bra blodprov och man kunde räkna till 17 äggblåsor som växte på bra, sen är de alltid några som gömmer sig. Min chokladcysta såg ut precis som alltid, 2 cm i storlek, ingen förändring. Det blir till att fortsätta med sprutorna till och med söndag. ÄS sprutan är på måndag och sen är det plock på onsdag nästa vecka, längtar!!

Du har ingen chokladcysta har jag för mig, utan en annan typ av cysta? Hur stor var den? Känns det bra att få ha gått vidare till sprutorna, nästa steg lixom?

Skönt! Och låter som bra med äggblåsor! Du ligger ungefär en vecka före mig.

Det stämmer. Vet inte vad den kallas. Men verkar vara resterna av en gulkropp dom blivit till en cysta. Den är cirka 17 mm och har inte vuxit. Känns mycket bra att gå vidare till nästa steg och att det närmar sig äggplock!
  • Bli3ifamiljen
    tossaliten skrev 2018-11-16 17:16:41 följande:

Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?

Direkt återföring samt alla frys återföring av frysta embryon från första ivf räknas som en ivf där vi går. Detta får du alltså göra tre gånger om det är betalda av landstinget.
  • Bli3ifamiljen
    Hoppomliv skrev 2018-11-16 17:10:09 följande:

Grattis till frysning! Vi har heller aldrig lyckats frysa, förstår vilken liten lättnad det måste vara! Ska ni göra frysförsök nästa gång då eller ni har fler innestående försök som ni vill utnyttja först?

Vi hade tänkt ge upp efter fem ivf-försök med 10% chans att lyckas, så känns som en bonuschans.
  • Bli3ifamiljen
    Loviisa89 skrev 2018-11-16 18:23:14 följande:

Åh vad skönt att ni fått ett ägg till frysen, är ju jättestort om ni aldrig fått det tidigare :D

Ja helt galet. Resultatet borde inte bli bättre med åldern... (inte långt till 40 nu)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-11-16 07:50:08 följande:

Okej, ja kanske skönare att köra hela protokollet igen, är ju alltid en risk att det frysta ägget inte klarar upptining.

Ja, vi fick 3 st till frysen, så det är vi jätteglada för. Får hoppas på att nått av dom är guldägget :)

Vi fick reda pp idag att vårt sista hamnade i frysen så det är vi väldigt glada för också :) Nu ska vi bestämma oss för om vi vill körs hela protokollet igen eller göra FET. Vi är lite kluvna...
  • Mect
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 16:54:11 följande:

Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.

Vi fick också ett brev idag om att vi fick ett till frysen, så glada för det :)
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 20:41:43 följande:

Vi hade tänkt ge upp efter fem ivf-försök med 10% chans att lyckas, så känns som en bonuschans.

Då hoppas jag verkligen att ni lyckas!
  • Micec

Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3

ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018