IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?
Det gick finfint faktiskt. Bra blodprov och man kunde räkna till 17 äggblåsor som växte på bra, sen är de alltid några som gömmer sig. Min chokladcysta såg ut precis som alltid, 2 cm i storlek, ingen förändring. Det blir till att fortsätta med sprutorna till och med söndag. ÄS sprutan är på måndag och sen är det plock på onsdag nästa vecka, längtar!!
Du har ingen chokladcysta har jag för mig, utan en annan typ av cysta? Hur stor var den? Känns det bra att få ha gått vidare till sprutorna, nästa steg lixom?
Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?
Grattis till frysning! Vi har heller aldrig lyckats frysa, förstår vilken liten lättnad det måste vara! Ska ni göra frysförsök nästa gång då eller ni har fler innestående försök som ni vill utnyttja först?
Åh vad skönt att ni fått ett ägg till frysen, är ju jättestort om ni aldrig fått det tidigare :D
Okej, ja kanske skönare att köra hela protokollet igen, är ju alltid en risk att det frysta ägget inte klarar upptining.
Ja, vi fick 3 st till frysen, så det är vi jätteglada för. Får hoppas på att nått av dom är guldägget :)
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Vi hade tänkt ge upp efter fem ivf-försök med 10% chans att lyckas, så känns som en bonuschans.
Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3
ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...