• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-16 22:34:09 följande:

Hej på er. Förlåt för att jag hoppar in så abrupt. Ska starta min andra/tredje ivf nu (fick avbryta första) Lång historia kort, fick min mens ikväll och jag som inte fått någon instruktion om jag kan börja med sprutorna utan att haft koktast med kliniken. Finns inget akutnummer. Det enda som de sagt var att ?får du mens på lördagen kan du börja på söndagen?. Men hur fasen gör jag nu då?

Sen en till fråga. Första omgången fick jag menopur. Fick avbryta. Andra gången menopur och blev överstimulerad men kunde fullfölja omgången efter många om och men. Någon annan som gått från menopur till gonal-f?

Skulle vi våga börja ta sprutor imorgon?

Vi börjar samtidigt isf! Jag ska göra min första IVF nu och tog första dosen gonal-f i går. Har de sagt att du kan börja på söndagen om du får mensen på lördagen har de ju gett klartecken :)
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-17 09:08:07 följande:

ja första ivfen! trodde aldrig det skulle funka. strecket är ännu starkare idag, så nu börjar jag tro på det lite iallafall.. är så tacksam och överlycklig!!!

Guuud! Jag hoppas sååå att få uppleva det någon gång. Vad hade ni för problem med fertiliteten?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:18:40 följande:

Guuud! Jag hoppas sååå att få uppleva det någon gång. Vad hade ni för problem med fertiliteten?

Det hoppas och tror jag också att du får <3 Vi har varit oförklarligt barnlösa. vid utredningen var allt bra hos mig och min sambo, DOCK fick min sambo göra två spermaprov, för vid de första provet var hans spermier slöa och få. Men vid prov två var dom normala sas det... Därför fick vi gå på letrozol i åtta månader o försöka på egen hand efter som det inte var ngt fel. Men nu vid Ivf'en så sa den klinkien att han hade väldigt få spermier, så få att vi till o med fick göra ICSI.. och läkarn sa att det faktiskt kunde vara en faktor till varför det inte gårt naturligt, vilket jag också tror...
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-17 09:25:36 följande:

Det hoppas och tror jag också att du får <3 Vi har varit oförklarligt barnlösa. vid utredningen var allt bra hos mig och min sambo, DOCK fick min sambo göra två spermaprov, för vid de första provet var hans spermier slöa och få. Men vid prov två var dom normala sas det... Därför fick vi gå på letrozol i åtta månader o försöka på egen hand efter som det inte var ngt fel. Men nu vid Ivf'en så sa den klinkien att han hade väldigt få spermier, så få att vi till o med fick göra ICSI.. och läkarn sa att det faktiskt kunde vara en faktor till varför det inte gårt naturligt, vilket jag också tror...

Jaså där ser man! Känns som många faktiskt lyckas med ivf när det är spermierna som spökar! Vi har ingen diagnos allt vilket känns både bra men samtidigt så otroligt frustrerande ...
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:33:08 följande:

Jaså där ser man! Känns som många faktiskt lyckas med ivf när det är spermierna som spökar! Vi har ingen diagnos allt vilket känns både bra men samtidigt så otroligt frustrerande ...

Ja precis jag förstår det!!! Men vad jag har hört o läst så är de lika stor chans att man lyckas med ivf vare sig man vet orsaken till barnlösheten eller inte. Håller mina tummar för er !!!! vart är du i ivfen just nu?
  • Pillores
    Ontopic skrev 2018-11-17 09:14:36 följande:

Vi börjar samtidigt isf! Jag ska göra min första IVF nu och tog första dosen gonal-f i går. Har de sagt att du kan börja på söndagen om du får mensen på lördagen har de ju gett klartecken :)

Spännande! Ja jag tycker ju det. Hur känns det för dig? Är min 3:e sprutomgång denna gång och jag hoppas mina ägg är lite lugnare denna gång ????
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-17 09:37:27 följande:

Ja precis jag förstår det!!! Men vad jag har hört o läst så är de lika stor chans att man lyckas med ivf vare sig man vet orsaken till barnlösheten eller inte. Håller mina tummar för er !!!! vart är du i ivfen just nu?

Tack söta du! Ja det har jag iofs oxå läst nu när du säger det :). Vi misslyckades med första färska försöket för ca 3-4 veckor sedan. Två klarade sig till frysen. Så har väntat en mens nu. Så nästa mens ska ja ringa kliniken (beräknad om typ 3 dagar). Så då kör vi fet förmodligen i en naturlig cykel. Är lite orolig för man verkar ha så få kontroller då. Vill ju verkligen säkerställa att slemhinna o allt ser bra ut....när är din riktiga testdag?
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:51:10 följande:

Tack söta du! Ja det har jag iofs oxå läst nu när du säger det :). Vi misslyckades med första färska försöket för ca 3-4 veckor sedan. Två klarade sig till frysen. Så har väntat en mens nu. Så nästa mens ska ja ringa kliniken (beräknad om typ 3 dagar). Så då kör vi fet förmodligen i en naturlig cykel. Är lite orolig för man verkar ha så få kontroller då. Vill ju verkligen säkerställa att slemhinna o allt ser bra ut....när är din riktiga testdag?

åå okej. Men gud vad skönt att ni fick två till frysen, dom som fryses ner ska ju verkligen vara topp kvalité. Så någon av dom små frysta embryorna kommer säkert fästa!!

Jo det är klart, men samtidigt skönt o slippa alla sprutor o sånt för dig nu ju!

Min riktiga testdag är den 22/11, så testade plus väääldigt tidigt!! såg ju streck redan på ruvardag 4.

Hur gamla är ni?:)
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-17 09:55:45 följande:

åå okej. Men gud vad skönt att ni fick två till frysen, dom som fryses ner ska ju verkligen vara topp kvalité. Så någon av dom små frysta embryorna kommer säkert fästa!!

Jo det är klart, men samtidigt skönt o slippa alla sprutor o sånt för dig nu ju!

Min riktiga testdag är den 22/11, så testade plus väääldigt tidigt!! såg ju streck redan på ruvardag 4.

Hur gamla är ni?:)

Ja jag hoppas det!! Hoppas bara det inte är fel på typ min livmoder eller något. Att inget kan fästa o det är något som läkarns inte kan se :/... katastroftankar.. okej jäklar!! En blasto alltså? Kunde ni frysa ner något? Jag fyller 30 om tre veckor o min sambo är 28. Trodde verkligen ja skulle ha barn innan 30 :(.. hur gamla är ni?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018