• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wishful
    Loviisa89 skrev 2018-11-17 14:07:41 följande:

Åh så kul! Är ju ett bra tecken att clearblue ökat till 3+ veckor iallafall. Du får försöka att inte tänka på det så mycket fram tills ultraljudet, hitta på mycket saker och pyssla inför jul :)

Det är positivt att det ökat till 3+ veckor. Tog faktiskt två blodprov hos Werlab också som visade att hCG ökade som det skulle. Ja jag får försöka men det är så himla svårt. Vill glädjas åt pluset men samtidigt vill jag inte glädjas för mycket för tänk om allt inte ser bra ut sen på UL? Men jag är förstås jätteglad åt pluset! Ett stegvi rätt riktning.
  • Wishful
    Micec skrev 2018-11-17 14:13:28 följande:

åh grattis!! Har också plussat nu i dagarna och kan absolut inte tro de är sant.

Vilken dag är du på? :)

Jag hade testdag förra söndagen. Enligt app är jag vecka 5+3.
  • Pillores
    Ontopic skrev 2018-11-17 11:16:15 följande:

Det känns nervöst. Är rädd för äggplocket och hur man kommer må. Men det är bara att göra nu känns det som..Hoppas dina ägg håller sig lugna. Har du PCOS? Eller vad beror det på?

Jag var också toknervös för äggplocket. Mådde illa av nervositet men det gick bra för mig. Jag bad om att få lugnande innan och det dämpade mycket!

Jag vet inte, de har inte hittat något fel på någon av oss. Så antagligen för stor dos medicin. Ska få annan medicin och lägre dos denna gång och hoppas på det bästa. Sist fick jag sluta med stimulerande och istället för ovitrelle fick jag ta nässpray 2 dagar innan plocket. Hade 44 blåsor och de fick ut 15 ägg men bara ett klarade sig till dag 3 tyvärr...
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 15:21:02 följande:

Jag var också toknervös för äggplocket. Mådde illa av nervositet men det gick bra för mig. Jag bad om att få lugnande innan och det dämpade mycket!

Jag vet inte, de har inte hittat något fel på någon av oss. Så antagligen för stor dos medicin. Ska få annan medicin och lägre dos denna gång och hoppas på det bästa. Sist fick jag sluta med stimulerande och istället för ovitrelle fick jag ta nässpray 2 dagar innan plocket. Hade 44 blåsor och de fick ut 15 ägg men bara ett klarade sig till dag 3 tyvärr...

Ja jag har lätt för att bli så nervös jag också. Ska helt klart be om lugnande :)

Hur många enheter fick du? Låter som galet många ägg! Hoppas det går bättre denna gången för er.
  • Pillores
    Ontopic skrev 2018-11-17 15:25:37 följande:

Ja jag har lätt för att bli så nervös jag också. Ska helt klart be om lugnande :)

Hur många enheter fick du? Låter som galet många ägg! Hoppas det går bättre denna gången för er.

Ja de erbjöd mig inte det men jag frågade då jag var så nervös och då kom sköterskan med en liten mugg med vätska som hjälpte mig mycket. Jag fick 225 av menopur. Är 34 år..
  • Akira Öken
    Loviisa89 skrev 2018-11-16 07:55:29 följande:

Ja, vi fick tre st till frysen, så det är jätteskönt :) Mensen satte igång ordentligt idag så nu kan jag börja se framåt. Antar att man behöver vänta till nästa cykel innan man kan göra insättning, det blir isåfall i början på januari :)

Åh vad skönt att inte behöva göra en helt ny behandling! Så brukar det oftast vara, att det ska gå en cykel mellan försöken så att kroppen hinner återhämta sig.
  • Akira Öken
    Marita B skrev 2018-11-16 15:04:01 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. År 2015 gjorde jag min första IVF i ett försök att skaffa barn tillsammans med min hustru. Det tog på första kicken och vi är nu föräldrar till en underbar liten kille på dryga två år. Nu gör vi syskonförsök. Eftersom vi inte fick något över till frysen 2015 så började vi från början med ny IVF-behandling. Det resulterade i tre fina (som de alltid säger) blastocyster (5-dagars). I maj månad fick vi negativt på stickan efter insättning av blastocyst nr 1. Det fanns gott om hopp kvar då vi hade två till i frysen. I detta nu ruvar jag på blastocyst nr 2 (dag 10). Minus på stickan med dagens morgonurin och hoppet har i stort sett ersatts med uppgivenhet. Inga som helst graviditetssymtom bortsett från de knip och knåp som orsakas av både Lutinus och Progynon.

Antar att jag bara behöver kontakt med andra i liknande situation.

Hej och välkommen till tråden! Alltid härligt att läsa om de som lyckats få barn med hjälp av IVF! Det inger lite hopp. Sen förstår jag att det är tufft när det tar tid att få ett syskon. De säger faktiskt inte alltid att blastocysterna är fina (så era är nog verkligen det!). Tycker alltid det är tufft att ruva, men ge inte upp detta försök innan testdag, man vet aldrig! Kram
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-11-16 21:44:58 följande:

Jag skulle kunna hugga av men högra hand för att få se det där strecket på stickan!! Förhoppningarna är höga att de där är ett plus!!

Jag gillar mina händer väldigt mycket, men är (nästan) beredd att instämma. :)
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.

Wow! Ingen tvekan där inte!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018