IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.
Såklart så tjuvtestade jag precis????
Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.
Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.
men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).
det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...
Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????
minst sagt spännande detta
Jag ser något svagt men svårt att avgöra om strecket har färg och om du inte testat ut ovitrellen skulle jag inte våga lita på att det inte var den. Om det är ett plus borde det snabbt bli starkare. Jag fick ett svagt plus 4 dagar efter att jag fått en blasto återförd. Dag 6 var det väldigt mycket starkare. Jag hade inte tagit något Ovitrelle så jag visste att det inte berodde på läkemedel.
Jag tog en hel ovitrelle spruta på ÄL dagen och fick ett rätt så starkt rött streck på dag ruvardag 4. Då insåg jag såg jag såklart inte att det berodde på ovitrelle, dum som jag var. Så avvakta ett par dagar för att vara säker. Blir det starkare kan du va säker på att det är ett plus :)
Vad var det för medicin du fick och varför? Varför tog du bara en del av ovitrelle sprutan?
Vi hade bara ett som de skulle försöka odla några dagar till men har inte hört något än faktiskt. Men om det gick till frysen så kommer vi nog ändå köra med sprutor och äggplock igen om vi får :)
Ni fick några till frysen va?
Vilka tråkiga nyheter. :( Har ni några i frysen?
Hej!
Jag hoppar in här. År 2015 gjorde jag min första IVF i ett försök att skaffa barn tillsammans med min hustru. Det tog på första kicken och vi är nu föräldrar till en underbar liten kille på dryga två år. Nu gör vi syskonförsök. Eftersom vi inte fick något över till frysen 2015 så började vi från början med ny IVF-behandling. Det resulterade i tre fina (som de alltid säger) blastocyster (5-dagars). I maj månad fick vi negativt på stickan efter insättning av blastocyst nr 1. Det fanns gott om hopp kvar då vi hade två till i frysen. I detta nu ruvar jag på blastocyst nr 2 (dag 10). Minus på stickan med dagens morgonurin och hoppet har i stort sett ersatts med uppgivenhet. Inga som helst graviditetssymtom bortsett från de knip och knåp som orsakas av både Lutinus och Progynon.
Antar att jag bara behöver kontakt med andra i liknande situation.
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?