• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Bli3ifamiljen
    Micec skrev 2018-11-17 09:08:07 följande:
    ja första ivfen! trodde aldrig det skulle funka. strecket är ännu starkare idag, så nu börjar jag tro på det lite iallafall.. är så tacksam och överlycklig!!!
    Grattis!
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 09:49:45 följande:

Spännande! Ja jag tycker ju det. Hur känns det för dig? Är min 3:e sprutomgång denna gång och jag hoppas mina ägg är lite lugnare denna gång ????

Det känns nervöst. Är rädd för äggplocket och hur man kommer må. Men det är bara att göra nu känns det som..Hoppas dina ägg håller sig lugna. Har du PCOS? Eller vad beror det på?
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2018-11-15 23:37:03 följande:

Mensen kom idag så bara att ta nya tag...

Tråkigt att höra! :(

Såg din fråga om vad dom ingår i de tre försöken (antalet verkar dock variera mellan olika landsting). Där jag går ingår samtliga eventuella återföringar som är kopplade till de tre försöken.
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 10:06:20 följande:

Ja jag hoppas det!! Hoppas bara det inte är fel på typ min livmoder eller något. Att inget kan fästa o det är något som läkarns inte kan se :/... katastroftankar.. okej jäklar!! En blasto alltså? Kunde ni frysa ner något? Jag fyller 30 om tre veckor o min sambo är 28. Trodde verkligen ja skulle ha barn innan 30 :(.. hur gamla är ni?

Ja de där jäkla katastroftankarna är jobbiga!!:( Fick ut totalt 12 ägg, två var omogna, tio ägg gjordes det ICSI på och 8 av dom blev befruktade. Tre stycken klarade sig till dag fem och blev fina blastisar . Så dom satte in en , och fick två till frysen????????
  • Micec

skulle såklart inte vara massa frågetecken.. Glömde även svara på ålder. Jag är 25 och min sambo 28

• Jooosen
    Micec skrev 2018-11-17 13:30:55 följande:

Ja de där jäkla katastroftankarna är jobbiga!!:( Fick ut totalt 12 ägg, två var omogna, tio ägg gjordes det ICSI på och 8 av dom blev befruktade. Tre stycken klarade sig till dag fem och blev fina blastisar . Så dom satte in en , och fick två till frysen????????

Shit vad underbart!! Vi fick ut 10 varav 6 befruktades. Ett insatt två till frysen som sagt. Hoppas de frysta är bra. Det gäller att dom klarar upptining... har du några symptom?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Wishful

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.
  • Loviisa89
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.

Åh så kul! Är ju ett bra tecken att clearblue ökat till 3+ veckor iallafall. Du får försöka att inte tänka på det så mycket fram tills ultraljudet, hitta på mycket saker och pyssla inför jul :)
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 14:00:41 följande:

Shit vad underbart!! Vi fick ut 10 varav 6 befruktades. Ett insatt två till frysen som sagt. Hoppas de frysta är bra. Det gäller att dom klarar upptining... har du några symptom?

ja helt fantastiskt!!! Ja jag känner mej lite lustig men kan lika väl vara lutinusen och inte hcg just nu. Är såååå varm, får typ vallningar. brösten blivit enorma, har typ inga vanligtvis haha. och trött är jag som satan!
  • Micec
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

åh grattis!! Har också plussat nu i dagarna och kan absolut inte tro de är sant.

Vilken dag är du på? :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018