IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Av sju blåsor - ett ägg. Tror vi ger upp nu. Med vår tidigare befruktningsgrad lär ju inte detta befruktas.
Ja tyvärr är det det som bi är rädda för. Nu när vi äntligen har fått upp befruktningsgraden de senast två gångerna med Menopur så har det ändå bara varit ett ägg som delat sig dag 2, och vi antar ju att dessa två ägg som lett till våra båda insättningar, inte fortsätter dela sig heller och då kommer det ju aldrig att funka. Önskar så att vi hade lyckats få fler till att dela sig och att vi hade fått en blastocyst, men vi verkar aldrig komma dit.
Grattis till två tillbaka! Det är vår dröm att få! Vilken dag blir set återföring?
Läste att ni inte fick så många som delade sig. Tråkigt, men bra att ni får två tillbaka. Håller tummen.
Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!
Håller tummarna kram
Tänker även att det kan variera från gång till gång utan att det är något direkt "fel". Min läkare brukar prata om att det är nya spermier och nya ägg varje gång och att resultatet därför kan bli väldigt olika. Vet du hur ni går vidare nu?
Tack för grattis! De återfördes under gårdagen! Så nu är jag för första gången ruvare av två (!) tvådagars. :)
Vad tråkigt! Hoppas att ägget ändå blir befruktat. Vad säger läkaren om att blåsorna är tomma?
Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!
Å härligt. När fick du testdag? Va bra att du fick tillbaka 2!!
Sahlgrenska informerar aldrig om något så vi har inte fått veta något om varför de var tomma. Min teori är att de plockade för tidigt och att äggen inte släppt från blåsväggarna. Läkaren som giorde vul ville egentligen plocka idag eller imorgon men de gör inte äggplock på helger längre... Jag har tappat all tillit till Sahlgrenska nu.