• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Bli3ifamiljen
    mammsen79 skrev 2018-11-30 07:05:55 följande:

Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?

De växer 2mm/dag och ska vara 19-25mm stora om jag minns rätt.
  • Bli3ifamiljen
    Akira Öken skrev 2018-11-30 11:22:20 följande:

Tack för tummar och lycka till! Det blir 2 tillbaka. :)

Läste att ni inte fick så många som delade sig. Tråkigt, men bra att ni får två tillbaka. Håller tummen.
  • authentic

Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!

• Ontopic

Av mina 14 ägg som de fick ut kunde 3 bli befruktade så fick sätta in 1 av dessa i dag. Hur överlever man den här väntan nu..?

• authentic
    Ontopic skrev 2018-11-30 18:48:12 följande:

Av mina 14 ägg som de fick ut kunde 3 bli befruktade så fick sätta in 1 av dessa i dag. Hur överlever man den här väntan nu..?

Jag försöker sysselsätta mig
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-11-30 18:54:36 följande:

Det är bra göra saker som fördriver tiden och ta inget tidigt test för man kan bli så besviken. Lycka till tjejer kram
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-30 13:19:42 följande:

Nu har vi fått tid för äggplock! Idag så var det nio ägg som var redo, de största på 15mm. :) nån mer som få äggplock här i dagarna? Om allt går vägen så är det testdag runt 21 december. :)

Ska med på äggplock nästa vecka får reda på Måndag vilken dag det blir. Vilken dag ska du på äggplock Tisdag?
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-11-30 11:22:20 följande:

Tack för tummar och lycka till! Det blir 2 tillbaka. :)

Håller tummarna kram
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-11-30 23:55:57 följande:

Ska med på äggplock nästa vecka får reda på Måndag vilken dag det blir. Vilken dag ska du på äggplock Tisdag?

På torsdag är den stora dagen. Hoppas att de får många ägg och att de blir befruktade så vi kan få tillbaka en blastocyst. :)
  • Mangoodream
    authentic skrev 2018-11-30 18:54:36 följande:

Hej, försök boka upp dig. Fika med vänner och ut och promenera.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018