• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-12-19 23:01:37 följande:

Det förstår jag det... Usch denna oro. Inte nog men att man gått igenom hela ivf resan sen kommer den andra oron. Men nu kan du ändå vara fokusera och njuta av att du faktiskt fått ett plus!!!:) Jodå jag kämpar på med halsbränna och foglossning haha men njuter ändå av att vara gravid. Är i v 23 nu och känner bebis varje dag... Blir en liten pojke denna gång:) Har du fått tid för UL?

Åh, jag njuter lite försiktigt, nästan i smyg. Men kan inte fatta det än. Tror att det kanske blir mer verkligt efter ultraljudet (8 januari) om nu allt ser bra ut.

Har du fått mer eller mindre besvär efter hand? Vad mysigt det låter att känna rörelserna! Samtidigt tänker jag också att det på sätt och vis måste vara en lite absurd känsla att känna rörelser inom sig. :)
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-19 23:04:55 följande:

Nu börjar det dra ihop sig till testdag, är helt hispig av tankar. På söndag får jag testa, lovat sambon att inte tjuvtesta, han är rädd för att bli besviken. Men undrar om nån kan förklara när bim är i förhållande till testdagen? För kliniken drar väl till lite extra för att säkra upp mot lutinusen och ovitrellen som kan fördröja och spöka? Känner av en del värk i magen och ömma bröst i alla fall....

Spännande! Ja jag undrar oxå det. Förra ggn kom mensen 15 dagar efteråt! Min mens dyker nog upp när som helst. Har mina klassiska symptom där jag bara vet... i en vanlig cykel borde mensen kommit i förrgår typ. Jsg håller verkligen tummarna på söndag!!!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Elcca
    Jooosen skrev 2018-12-20 06:52:00 följande:

Spännande! Ja jag undrar oxå det. Förra ggn kom mensen 15 dagar efteråt! Min mens dyker nog upp när som helst. Har mina klassiska symptom där jag bara vet... i en vanlig cykel borde mensen kommit i förrgår typ. Jsg håller verkligen tummarna på söndag!!!!

Jag sitter o räknar timmar nu typ..är idag dagen jag fick mens senast. Och har ont i magen..känns bara som att man vill att det ska sätta igång om det nu ändå ska gå åt skogen, så man slipper plågas!
  • mammsen79
    Elcca skrev 2018-12-20 07:47:24 följande:

Jag sitter o räknar timmar nu typ..är idag dagen jag fick mens senast. Och har ont i magen..känns bara som att man vill att det ska sätta igång om det nu ändå ska gå åt skogen, så man slipper plågas!

Samma här ska ha mens i dag eller i morgon. Hoppas verkligen vi inte får den. Håller tummarna kram
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-19 23:04:55 följande:

Nu börjar det dra ihop sig till testdag, är helt hispig av tankar. På söndag får jag testa, lovat sambon att inte tjuvtesta, han är rädd för att bli besviken. Men undrar om nån kan förklara när bim är i förhållande till testdagen? För kliniken drar väl till lite extra för att säkra upp mot lutinusen och ovitrellen som kan fördröja och spöka? Känner av en del värk i magen och ömma bröst i alla fall....

Tror man kan räkna BIM som 14 dagar efter äggplock (ägglossning). Enligt min klinik lägger de alltid testdagen vecka 4+2. Själv fick jag testa 16 dagar efter återföring. Stort lycka till!
  • nypan78

Om jag minns skjuter progesteronet upp mensen ändå med 3-4 dagar...så jag räknar inte med mens förrän jag slutar med preparatet plus någon dag. Bävar för resultatet. Officiell testdag 25.12. dvs 13 dagar efter isättning av 2 blastosar. Tjuvtest en vecka efter isättning NEGATIVT. Ingen vidare magkänsla...

• Jooosen
    Elcca skrev 2018-12-20 07:47:24 följande:

Urs samma här. Börjat blöda lite :( så här är det helt kört! Fan jag undrar vafan det är som går fel!!!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-20 09:07:37 följande:
    Tror man kan räkna BIM som 14 dagar efter äggplock (ägglossning). Enligt min klinik lägger de alltid testdagen vecka 4+2. Själv fick jag testa 16 dagar efter återföring. Stort lycka till!
    Så olika det kan vara, undrar hur de tänker...även vid blastos 16 dagar efter? Jag fick 16 dagar vid återföring av 2dagars och 13 efter ET med blastos. Man vill nog utesluta alla biokemiska graviditeter, men jobbigt att vänta för oss patienter såklart.
  • nypan78
    Jooosen skrev 2018-12-20 09:14:32 följande:
    Urs samma här. Börjat blöda lite :( så här är det helt kört! Fan jag undrar vafan det är som går fel!!!!
    Vilken ruvardag är du på? Progesteronstöd? Hur många försök hittills?
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-20 09:28:54 följande:

Så olika det kan vara, undrar hur de tänker...även vid blastos 16 dagar efter? Jag fick 16 dagar vid återföring av 2dagars och 13 efter ET med blastos. Man vill nog utesluta alla biokemiska graviditeter, men jobbigt att vänta för oss patienter såklart.

Mina var tvådagars, så det verkar som att de räknar lika.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018