• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-18 16:29:10 följande:

På vilken ruvdag fick ni plus på graviditetstestet, närkan man göra tidigast?

Jag fick plus på RD4 med 5 dagars. Hade inte testat innan. Och hade inte tagit ovitrelle.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-18 15:40:05 följande:

Jag tror o hoppas på att du är gravid kram >3

Tack detsamma <3 nu håller vi tummarna
  • mammsen79

Någon mer som känner sådan obalance i kroppen kall varm huvudvärk ibland lite illamående. Tror min mens är på gång för fy så jag känt mig idag är på ruv 8, brukar kännas liknande innan mensen ska komma.

• Jooosen
    mammsen79 skrev 2018-12-18 17:55:35 följande:

Någon mer som känner sådan obalance i kroppen kall varm huvudvärk ibland lite illamående. Tror min mens är på gång för fy så jag känt mig idag är på ruv 8, brukar kännas liknande innan mensen ska komma.

Oxå rd 8. med femdagars. Ömma bröst sen igår. Beräknad mens idag.. men känner typ i kroppen att det inte tagit :(. Lite huvudvärk jag med...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • mammsen79
    Jooosen skrev 2018-12-18 18:14:44 följande:

Oxå rd 8. med femdagars. Ömma bröst sen igår. Beräknad mens idag.. men känner typ i kroppen att det inte tagit :(. Lite huvudvärk jag med...

Svårt att veta det är ju typ samma symtom vid väntad mens och en graviditet bara det att är det inte lite för tidigt att få gravsymtom redan?
  • Elcca
    mammsen79 skrev 2018-12-18 17:55:35 följande:

Oxå på RD 8 idag..vaknade inatt med vad jag trodde var mensvärk. Men inget blod kom..har nu gått hela tiden och haft stickande smärta i livmodern och underlivet, precis som jag har när jag ska få mens. Har iofs haft värk i magen ända sedan insättningen, men det har ändrat karraktär. Men hoppet lever kvar!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-18 18:14:44 följande:

Håller verkligen tummarna för dig vännen <3
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-16 22:26:53 följande:

Vi har gjort fyra försök. Tyvärr verkar inte läkarna särskilt hoppfulla, men vi har två försök kvar - köpte paket. Det kostar ca. 77.000. Mycket pengar när vi precis köpt ivf-paket också. Men hoppas att vi lyckas innan dess!! Fick lite mer hopp när jag såg ditt fina resultat! Gjorde ni något annorlunda inför eller under det försök?!

Ja, det blir verkligen mycket pengar. Hoppas också att ni lyckas på de försök som är kvar! Kan inte komma på något som vi gjorde annorlunda under denna behandling. Viss justering av läkemedel dock, men det borde inte ha haft någon inverkan då det bara handlade om själva nedregleringen.

Visst är det hoppfullt när andra lyckas! Har tänk så många gånger på att om andra lyckas efter en mängd försök så kanske vi också kan göra det.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-17 06:34:21 följande:

Grattis! Äntligen var det er tur! Du ger mig hopp. Var det femte återföringen?

Tack! Det var sjätte återföringen och vår sjätte "hela" ivf-behandling.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018