• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-19 06:33:39 följande:

Hur länge behöver eller borde man vänta mellan försöken? Ställer mig in på en ny omgång redan nu...????

Om det var sk färskförsök, brukar det behöva gå en cykel innan nytt försök, då äggstockarna behöver lite tid för att återhämta sig. Men hoppas att det inte behövs fler försök!
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-12-19 10:25:45 följande:

Helt klart inspirerande! Måste fråga, hur kände du dig innan du plussade? Några tydliga symptom, eller samma som tidigare försök?

Kanske att brösten var lite mer svullna än vid tidigare försök, men inte säker. Annars kände jag inget särskilt.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-19 10:35:49 följande:

Det ger verkligen hopp att du berättar din historia. Man förlorar ju tron på att man kan plussa när tiden går och återföring efter återföring misslyckas utan tillstymmelse på test. Hoppas nu det går hela vägen för er och att ni kanske tom får en liten bonus genom att båda stannar. Kram!

Tack! Hoppas också! (Men försöker att inte hoppas för mycket). Kram
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-19 11:12:06 följande:

Hur tidigt gjorde du gravtest på vilken ruv? Såg du tydligt på strecken då att du var gravid?

Testade på ruvardag 9. Strecket var inte så starkt, men tydligt.
  • Wonderfluff

Hej! Om man ca en vecka före BIM får såna där lite gula, klistriga flytningar - kan man då utgå ifrån att man inte är gravid? De flytningarna brukar ju föranleda mens har jag märkt, och många gravida brukar tala om rikliga, vattniga eller lotionsflytningar. Nån som vet? Känns som det är kört, trots jätteömma bröst :(.

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-19 12:33:48 följande:
    Om det var sk färskförsök, brukar det behöva gå en cykel innan nytt försök, då äggstockarna behöver lite tid för att återhämta sig. Men hoppas att det inte behövs fler försök!
    Ja, hoppet dör ju sist. Låter rimligt med ngn naturlig cykel emellan för att låta kroppen återhämta sig även om man har lite bråttom.

Hoppas det går vägen för dig nu, jag vet hur det kändes innan man lyckades med barn nr1. Kram
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:58:10 följande:

Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?

Du har slutat blöda nu i alla fall? När har du fått tid för ultraljud?
  • Wishful
    nypan78 skrev 2018-12-19 09:50:40 följande:

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

De kan ha fäst sent bara. Håller tummarna för att det ändå blir ett plus för dig på testdag.
  • nypan78
    Wishful skrev 2018-12-19 15:23:23 följande:
    De kan ha fäst sent bara. Håller tummarna för att det ändå blir ett plus för dig på testdag.
    det är enda hoppet ja, att den/de är lite seg(a) bara, men kanske mer undantaget
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-12-19 14:08:26 följande:

Hej! Om man ca en vecka före BIM får såna där lite gula, klistriga flytningar - kan man då utgå ifrån att man inte är gravid? De flytningarna brukar ju föranleda mens har jag märkt, och många gravida brukar tala om rikliga, vattniga eller lotionsflytningar. Nån som vet? Känns som det är kört, trots jätteömma bröst :(.

Nää, det tror jag inte att man kan utgå ifrån. :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018