• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-12-17 19:57:26 följande:

Men åhhhh!!!!!!!! Wow!!!! Så himla underbart!! Stort grattis grattis grattis till er!!!!! Blir så otroligt glad för din skull! Vilken känsla! Är inne och följer er fortfarande och hejar i det tysta!!! Hur mår du?? <3

Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
  • nypan78

Hur länge behöver eller borde man vänta mellan försöken? Ställer mig in på en ny omgång redan nu...????

• nypan78

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

• Jooosen
    nypan78 skrev 2018-12-19 09:50:40 följande:

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

Tråkigt!! Men är det äl +12 då? Man kan ju plussa senare men förstår besvikelsen. Vad är magkänslan?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78
    Jooosen skrev 2018-12-19 10:00:37 följande:
    Tråkigt!! Men är det äl +12 då? Man kan ju plussa senare men förstår besvikelsen. Vad är magkänslan?
    Det det är äggplock/ äl +12. Klart det kanske kanske finns en glimts chans ...men magkänslan säger ju nej det här gick inte  
    När jag plussade efter en tvådagars för nästan 9 år sedan var det ÄP +11/12 nånstans. Man hoppas ju lite på att denna bara är lite segstartad men det är nog bara önsketänk just nu....
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:59:53 följande:

Jag tackar så hjärtligt för alla grattis! Och tack för att jag får dela detta med er!

Helt klart inspirerande! Måste fråga, hur kände du dig innan du plussade? Några tydliga symptom, eller samma som tidigare försök?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:52:39 följande:

Tack! Det var sjätte återföringen och vår sjätte "hela" ivf-behandling.

Det ger verkligen hopp att du berättar din historia. Man förlorar ju tron på att man kan plussa när tiden går och återföring efter återföring misslyckas utan tillstymmelse på test. Hoppas nu det går hela vägen för er och att ni kanske tom får en liten bonus genom att båda stannar. Kram!
  • nypan78

Tar redan nu emot tips på kliniker i STockholm som verkar bra. Tips? Gärdet, Kunskholmen, Sophiahemmet? En del av dem erbjuder ju 3pack för kvinnor som är 40...

• mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:52:39 följande:

Tack! Det var sjätte återföringen och vår sjätte "hela" ivf-behandling.

Hur tidigt gjorde du gravtest på vilken ruv? Såg du tydligt på strecken då att du var gravid?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018