• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • 170909
    Akira Öken skrev 2018-08-31 21:19:43 följande:

Vad härligt att gå in i tråden idag och se att ni tänker på mig och hejar! Tack, det värmer verkligen!

Äggplocket gick bra och resulterade i 15 ägg. Om få befruktas ringer de imorgon och återföring blir på måndag (om det finns något att återföra). Om fler än 5 befruktas och utvecklas ringer de på måndag och meddelar, sedan blir det återföring på onsdag. Jag och mannen är försiktigt hoppfulla. Antalet ägg är störst hittills, tidigare 1, 7, 14, 12. Men det är ju ingen garanti förstås.

Ikväll är jag trött och har rätt ont, men är ok.

Du och jag ligger nog ganska lika i tid jag gjorde också äggplock idag. Fick ut 28st vilket är färre än jag brukar och jag är inte överstimulerad, har inte varit det heller vad jag vet.
    Pga min historia och läkarens tankar och idéer så sätter de in ett på söndag och fryser resten. Annars brukar de ta sk långtidsodling och det är väldigt få av mina/våra embryon eller om det är blastisar som överlever det. 

Vi borde ha TD ungefär samtidigt, det känns lite spännande....Hoppas det går bra för dig. 
  • Liten elak och intelligent
    170909 skrev 2018-08-31 22:21:58 följande:
    Du och jag ligger nog ganska lika i tid jag gjorde också äggplock idag. Fick ut 28st vilket är färre än jag brukar och jag är inte överstimulerad, har inte varit det heller vad jag vet.
    Pga min historia och läkarens tankar och idéer så sätter de in ett på söndag och fryser resten. Annars brukar de ta sk långtidsodling och det är väldigt få av mina/våra embryon eller om det är blastisar som överlever det. 

Vi borde ha TD ungefär samtidigt, det känns lite spännande....Hoppas det går bra för dig. 
    Såg att du också går på Carl Von Linne kliniken och var där idag. Kanske såg vi varandra där i morse.  
  • Liten elak och intelligent
    Akira Öken skrev 2018-08-31 21:10:46 följande:
    Hej och välkommen! Minns dig sen tidigare trådar.

Låter som att det finns goda förutsättningar för bra resultat, men förstår att du är orolig med tanke på hur det gick sist. Är det planerat när äggen ska tas ut?
    Jag hoppas ju verkligen att det inte blir samma elände som förra vändan. På tisdag ska äggen ut. 
  • Mjbo
    Cnia skrev 2018-08-31 15:31:02 följande:

Tack så jättemycket :) väldigt nervös inför äggplocket, tror det kommer göra galet ont. Också orolig för att bli dålig efteråt. Hoppas, hoppas allt går vägen!

Förstår det, jag va oxå jätte nervös. Men snart är det över, och du är ännu ett steg närmare er bebis :)
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-08-31 20:12:13 följande:

Det är ju så med denna resan att man inte kan påverka alls, både frustrerande och skönt på något sätt. Rätt som det är stämmer allt, eller inget. Hoppas du får glada gubben i helgen!

De har inte hittat något fel. Totalt har vi försökt i 7 år, fast där emellan fick vi Hugo som blev 3 i augusti. Så i 2 år har vi försökt få ett syskon. Detta är näst sista försöket om vi inte får några till frysen. Förra gången var det så dålig kvalitet på alla ägg så inget blev något. Jag känner mig starkare denna gång så håller tummarna och tror på det nu!

Hur är er historia?

Oj, vår historia.. svårt att sammanfatta, men för att göra det riktigt kort...

Dotter på 7 år med annan karl. Träffade för 5 år sen min nuvarande man. Försökt i 4 år, första 1,5 själva, sen tog vi hjälp, utreddes, opererade bort äggledarna, fick reda på att ja aldrig någonsin kan bli gravid naturlig väg, påbörjade ivf, blev gravid på första försöket, missfall i v9... nytt försök med en fet, icke gravid. Tog sig inte.

Gick in i väggen psykiskt, tog otroligt hårt på mig allting både psykiskt och fysiskt. Gick upp i vikt, mådde dåligt och tappade mig själv helt och hållet. Sjukskriven och låg på soffan flera månader. Minns inget av den tiden...

Tog ca 10 månaders paus från ALLT, åkte utomlands, gifte oss, tog hand om oss och vårt förhållande.

Och nu är vi i startgroparna för ett nytt försök med nya tag. Har 3st kvar i frysen och väntar som sagt nu på ägglossning så ja får en tid för insättning av ett ägg :)
  • Percafluviatilis

Var hos läkaren igår och får köra igång denna mens! Hon var dock inte hoppfull alls. Vi kommer köra Gonal-f 375 ie med tillägg av Menopur 75 ie. Hon sa att hon inte fick ge så mycket egentligen. Det blir korta protokollet som vi ville. Jag vet väldigt nedslagen efter besöket då vi pratade en del om min äggreserv också och hon sa att den kan ta slut väldigt snabbt och att senaste behandlingen förmodligen var ett tecken på detta. Det gjorde mig både ledsen och arg då hon innan den behandlingen också sa att detta är ett test och det kan bli så att du inte svarar lika bra på den, så hon vet ju inte? Usch. Allt hopp jag kände är som bortblåst. 28 år och mina ägg är nästan slut.

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-08-31 21:19:43 följande:

Vad härligt att gå in i tråden idag och se att ni tänker på mig och hejar! Tack, det värmer verkligen!

Äggplocket gick bra och resulterade i 15 ägg. Om få befruktas ringer de imorgon och återföring blir på måndag (om det finns något att återföra). Om fler än 5 befruktas och utvecklas ringer de på måndag och meddelar, sedan blir det återföring på onsdag. Jag och mannen är försiktigt hoppfulla. Antalet ägg är störst hittills, tidigare 1, 7, 14, 12. Men det är ju ingen garanti förstås.

Ikväll är jag trött och har rätt ont, men är ok.

Åh håller tummarna att de inte ringer idag! Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-09-01 07:06:01 följande:

Var hos läkaren igår och får köra igång denna mens! Hon var dock inte hoppfull alls. Vi kommer köra Gonal-f 375 ie med tillägg av Menopur 75 ie. Hon sa att hon inte fick ge så mycket egentligen. Det blir korta protokollet som vi ville. Jag vet väldigt nedslagen efter besöket då vi pratade en del om min äggreserv också och hon sa att den kan ta slut väldigt snabbt och att senaste behandlingen förmodligen var ett tecken på detta. Det gjorde mig både ledsen och arg då hon innan den behandlingen också sa att detta är ett test och det kan bli så att du inte svarar lika bra på den, så hon vet ju inte? Usch. Allt hopp jag kände är som bortblåst. 28 år och mina ägg är nästan slut.

Ju
    Percafluviatilis skrev 2018-09-01 07:06:01 följande:

Hoppas verkligen att det lyckas denna gång!

• 170909
    Liten elak och intelligent skrev 2018-08-31 22:28:40 följande:
    Såg att du också går på Carl Von Linne kliniken och var där idag. Kanske såg vi varandra där i morse.  
    Jag var inte där imorse jag var där strax innan lunch
    Dessutom såg jag ingen som elak ut
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018