• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-30 15:54:29 följande:

Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.

Lycka till imorgon! Håller tummarna!:)
  • mammsen79

Hej i morgon bitit ska jag på första ultraljudet ensam då mannen jobbar, känner att jag fixar det. Spännande se hur äggblåsorna ser ut. Tar man något blodprov med?

• Kokarororo
    Akira Öken skrev 2018-08-29 23:59:46 följande:

Välkommen!

Spännande med första behandlingen! Vilken sorts behandling får du?

Tack :D korta behandlingen. För oss sitter problemet hos sambon, så det ska förhoppningsvis gå bra för min del.
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-08-30 20:53:05 följande:

Hej,

Ja korta protokollet. Ultraljud på tisdag, räknar med äggplock på torsdag.

Hur många frysta har ni?

Spännande! :) hoppas allt går bra!

Vi har 3 frysta kvar. Hoppas på glad gubbe snart så ja får ringa och boka in tid till insättning. Ingen i morse heller... Men enligt mensappen ska de bli typ i helgen så ingen brådska egentligen..

Vart sitter "felet" hos er? Hur länge har ni försökt? :)
  • Akira Öken
    Kokarororo skrev 2018-08-30 23:19:22 följande:

Tack :D korta behandlingen. För oss sitter problemet hos sambon, så det ska förhoppningsvis gå bra för min del.

Skönt att slippa nedregleringen och sen går det ju lite snabbare också, när behandlingen. inte blir så lång. Samma i vårt fall, manlig faktor.
  • Inalina
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

Jag hoppas och håller tummarna för att det inte är som du befarar.
    Flera som börjar blöda och tappar hoppet går det ju bra för (vi har flera i denna tråden bland annat). stor kramHjärta
  • Cnia

Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.

• Mjbo
    Cnia skrev 2018-08-31 11:18:26 följande:

Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.

super resultat ju! Nu hoppas vi äggplocket går bra på måndag och att många blir befruktade! :) Hoppas du slipper överstimulering så du kan sätta tillbaka en direkt sen. håller alla tummar <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018